Pirmie čempioni – Bujāns, Štolcermanis un Kairis 3

 
22.februāris 2005 10:24

Svētdien Ērgļos tika noskaidroti Latvijas ziemas čempionāta standartauto daudzcīņā medaļnieki. Uzvarot pēdējā posmā, čempionu titulus izcīnīja Ulvis Bujāns („VAZ 21083”) priekšaspiedziņas klasē un Mareks Kairis („VAZ 21013”) aizmugures piedziņas klasē.

Pilnpiedziņas klasē par zelta medaļas ieguvēju kļuva Mareks Štolcermanis („VW Golf II”), bet posmā ātrākais bija Jānis Dūcis („Audi 90 Quattro”). Komandu vērtējumā čempionu godā „ARJ” - Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Almants Faušteins.

Priekšpiedziņas klasē uz izšķirošajām cīņām ieradās negaidīti maz dalībnieku – tikai 13. Dažus jau sestdienas treniņos pievīla tehnika, citi bija izlēmuši sākt gatavošanos standartauto rallija čempionāta pirmajam posmam, kas šīs nedēļas nogalē risināsies Gulbenē. Tomēr tas nekādi neiespaidoja cīņu par čempiona titulu, jo abi pretendenti – Ulvis Bujāns („VAZ 21083”) un Mareks Štolcermanis („VW Golf II”) bija ierindā. Pirmajā braucienā labāko rezultātu uzrādīja U. Bujāns, bet Štolcermanis bija trešais. Tādējādi pirms izšķirošā brauciena Ulvja pārsvars kopvērtējumā sasniedza jau 12 punktus un līderpozīcijas viņš varēja pazaudēt tikai iestiegot sniega valnī un nefinišējot. To, ka šāds pavērsiens ir iespējams, otrā braucienā sākumā nodemonstrēja Ulvja tēvs, pieredzējušais krosists Gints Bujāns, kura atspiešanās pret sniega valni beidzās ar to, ka zaļo „žigulīti” no sniega skavām varēja izdabūt tikai ar traktora palīdzību. Tomēr pat šāds notikumu pavērsiens nespēja satricināt Bujānu junioru, un, arī otrajā braucienā distanci veicot ātrāk par Štolcermani, Ulvis kļuva par posma uzvarētāju, otro gadu pēc kārtas izcīnīja čempiona nosaukumu. Ērgļos otro rezultātu sasniedza Māris Stalis („VW Golf II”), pirmajā braucienā uzrādot sesto rezultātu, bet otrajā pirmo. Štolcermanim posmā trešā pozīcijā, bet visā sezonā sudraba medaļa. Paliekot posmā ceturtais, trešo vietu kopvērtējumā nodrošināja Normunds Kārkliņš („VW Golf II”). Olimpisko sešnieku noslēdza Ērgļu pārstāvji Pēteris Leitāns un Aivis Masaļskis (abi „VW Golf II”). Pēc finiša 15 gadus vecais Ulvis atzina, ka šosezon panākums nācis daudz grūtākā cīņā, jo uzvarai noticējis tikai uzzinot, ka arī pēdējā braucienā viņš apsteidzis Štolcermani (iepriekšējā sezonā tituls tika nodrošināta jau vienu posmu pirms meistarsacīkšu beigām). Pirmo čempiona nosaukumu cēsnieks izcīnīja, braucot ar „VW Golf II”, bet šogad ar „VAZ 2108”. Priekšpiedziņas klasē 90% dalībnieku startē ar „VW Golf” mašīnām, tāpēc viņiem, iespējams, būtu vērts ieklausīties U. Bujāna teiktajā, ka padomju ražojuma auto pierādījis sevi kā krietni vien paklausīgāku un vieglāk vadāmu.

Arī pilnpiedziņas klasē uz čempionu titulu bija atlikuši tikai divi kandidāti. – Mareks Štolcermanis („VW Golf Synchro”). un Jānis Dūcis („Audi 90 Quattro”). Zinot šīs klases labāko braucēju snieguma stabilitāti, diezgan droši varēja prognozēt, ka Štolcermanim izdosies noturēt iekrāto deviņu punktu pārsvaru. Lai nodrošinātu savā autosportista karjerā pirmo daudzcīņas zelta medaļu, Štolcermanim abos braucienos atlika finišēt labāko trijniekā. Mareks šo uzdevumu bez īpašām pūlēm arī paveica, braucienos sasniedzot otro un trešo rezultātu, kas posmā deva trešo vietu. Lai arī jaunā čempiona sniegums visas sezonas garumā bija ļoti pārliecinošs, Štolcermanis atklāja, ka pirms sezonas nemaz nav domājis, ka izdosies izcīnīt tik augstu vietu un šāda apziņa radusies tikai pēc uzvarām pirmajos divos posmos. Par plāniem vasaras sezonā „Kartinga Sporta centra” pārstāvim skaidrības vēl nebija, jo tas lielā mērā atkarīgs no sponsoru varējuma. Bet par Ērgļu sacensības uzvarētāju kļuva 2004. gada čempions J. Dūcis, tomēr šoreiz viņam jāsamierinās ar vicečempiona godu. Bronzas medaļu otro sezonu pēc kārtas izcīnīja Raimonds Dūcis, Ērgļos iegūstot otro vietu. Labāko rezultātu šosezon sasniedza Andris Alksnājs („Audi 80 Quattro”), finišējot ceturtais. Pilnpiedziņas klases braucējiem lēnā un slidenā trase ar negatīvajiem līkumiem bija grūta mīkla, dažs viena brauciena laikā sniega valnī pabija pat piecas reizes. Šķiet, ka daudzcīņas rekordu uzstādīja Valdis Veips („Audi Coupe”), kuram tikai ar ceturto piegājienu izdevās veikt otro braucienu, jo iepriekšējos mēģinājumus ikreiz apturēja kāds kupenās iestidzis sāncensis
Pirmo reizi autodaudzcīņas sešu gadu ilgajā vēsturē vispārstāvētākā izrādījās aizmugures piedziņas klase – cīņā ar ledu un kupenām devās 17 braucēji, no kuriem astoņiem vēl saglabājās izredzes uz čempionu titulu.

Scenārijs, pēc kura tika noskaidrots jaunais čempions, izrādījās dramatisma pilns. Pirmajā braucienā labāko rezultātu sasniedza Mareks Kairis („VAZ 21013”), iegūstot arī psiholoģisko pārsvaru pār sāncenšiem, bet otrais bija Atis Bruņinieks („VAZ 2105”). Tas nozīmēja, ka tieši šo divu sportistu cīņā otrajā braucienā tiks noskaidrots zelta medaļu ieguvējs. Kā pēdējais trasē devās tā brīža kopvērtējuma līderis A. Bruņinieks. Atis, plašā sānslīdē finišē, dažas klusuma sekundes un komentators paziņo rezultātu. Trases malā ātri tiek veikti provizoriskie aprēķini un tie liecina, ka par vienu punktu kopvērtējumā vairāk sakrājis Atis. Visi dodas apsveikt jaunāko no brāļiem Bruņiniekiem, arī sīvākais sāncensis M. Kairis. Tomēr pēc piecām minūtēm situācija mainās par 180 grādiem – oficiālie rezultāti vēsta, ka Mareks Kairis otrajā braucienā ir uzrādījis absolūti vienādu laiku ar savu vecāko brāli Arni, un tas Marekam dod dalītu otro vietu braucienā un nepieciešamos papildus divus punktus, lai kopvērtējumā par punktu apsteigtu A. Bruņinieku! Čempions M. Kairis, bet A Bruņiniekam sudraba medaļas. Čempiona titulu izšķīra viena sekundes tūkstošdaļa... Sezona Marekam sākās katastrofāli – pirmajā posmā viņš nestartēja, bet otrajā, kas notika Auciemā, palika pēdējā vietā. Tomēr pat tik bezcerīgā situācijā M. Kairis nezaudēja ticību saviem spēkiem, kritisks brīdis bija arī Ērgļos, kad otrā brauciena pirmajā līkumā daudz pieredzējušais „žigulītis” noslāpa, liekot zaudēt dārgas sekundes. Tomēr, pēdējos piecos posmos izcīnot trīs uzvaras un pa reizei finišējot otrajā un trešajā vietā, Mareka cīņasspars tika pienācīgi atalgots. Arī vicečempions A. Bruņinieks īpaši neskuma un bija apmierināts ar rezultātu, jo, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu (pērns Atis bija septītais), sperts plats solis uz priekšu. Ērgļu posmā otro vietu izcīnīja Mikus Bērzkalns („VAZ 21013”) (otrajā braucienā Mikus uzrādīja labāko rezultātu, par gandrīz 13 (!) sekundēm apsteidzot tuvākos sekotājus brāļus Kairus), bet trešais bija A. Bruņinieks. Par bronzas medaļas ieguvēju kopvērtējumā kļuva divu pēdējo sezonu čempions Mairis Kārkliņš („Toyota MR 2”).

Komandu vērtējumā par čempioni, uzvarot arī pēdējā posmā, kļuva „ARJ”, kuru pārstāv Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Almants Faušteins. Otrajā vietā ierindojās „Kartinga Sporta centrs” (Mareks Štolcermanis, Kristaps Gasparovičs), bet trešo pozīciju kopvērtējumā, pateicoties labajam sniegumam Ērgļos, „izrāva” „VPLT” (Ulvis Bujāns, Ritvars Kārkliņš, Mikus Bērzkalns), tikai par vienu punktu apsteidzot „Ledus Bruņiniekus” (Atis un Nauris Bruņinieki, Ronalds Mūsiņš).

Līdz ar to ziemas daudzcīņas čempionāts noslēdzies, taču sacīkstes daudzcīņā turpināsies – Auciemā marta sākumā iecerēts aizvadīt komandu sacensību, savukārt kompleksā „333” turpināsies vietējā kausa izcīņa. Bet jau šīs nedēļas nogalē Gulbenē ar ralliju „Sarma” sākas Latvijas čempionāts standartauto rallijā.

Latvijas ziemas čempionāts standartauto daudzcīņā
7. posms, Ērgļi
Priekšas piedziņas automašīnas
Ulvis Bujāns („VAZ 21083”) 65 punkti (pirmajā braucienā 1. vieta/otrajā 3. vieta), Māris Stalis („VW Golf II”) 60 (6./1.), Mareks Štolcermanis („VW Golf II”) 58 (3./4.), Normunds Kārkliņš („VW Golf II”) 56 (2./7.), Pēteris Leitāns („VW Golf II”) 53 (10./2.), Aivis Masaļskis („VW Golf II”) 48 (8./6.).
Pilnpiedziņas automašīnas
Jānis Dūcis (“Audi 90 Quattro”) 67 (1./2.), Raimonds Dūcis (“Audi 90 Quattro”) 65 (3./1.), Mareks Štolcermanis (“VW Golf Synchro”) 62 (2./3.), Andris Alksnājs (“Audi 80 Quattro”) 54 (5./4.), Ivars Liepnieks („Mazda 323”) 49 (7./6.), Kristaps Gasparovičs (“VW Golf Synchro”) 49 (4./10.).
Aizmugures piedziņas automašīnas
Mareks Kairis („VAZ 21013”) 67 (1./2.), Mikus Bērzkalns („VAZ 21013”) 63 (4./1.), Atis Bruņinieks („VAZ 2105”) 60 (2./4.), Arnis Kairis („VAZ 21013”) 57 (6./2.), Mairis Kārkliņš („Toyota MR2”) 56 (3./5.), Almants Faušteins („VAZ 21013”) 50 (5./7.).
Komandas
„ARJ” (Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Almants Faušteins) 182, „VPLT” (Ulvis Bujāns, Ritvars Kārkliņš, Mikus Bērzkalns) 173, „Kartinga Sporta centrs” (Mareks Štolcermanis, Kristaps Gasparovičs) 169.

Noslēguma kopvērtējums (neoficiālie rezultāti)
Priekšas piedziņas automašīnas
Ulvis Bujāns 371, Mareks Štolcermanis 357, Normunds Kārkliņš 302, Raivo Pikke 277, Mārtiņš Balodis 258, Ritvars Kārkliņš 255.
Pilnpiedziņas automašīnas
Mareks Štolcermanis 372, Jānis Dūcis 363, Raimonds Dūcis 349, Elmārs Aukšmuksts 282, Mareks Kreišmanis 278, Ivars Liepnieks 263.
Aizmugures piedziņas automašīnas
Mareks Kairis 343, Atis Bruņinieks 342, Mairis Kārkliņš 323, Nauris Bruņinieks 317, Jānis Slišāns 315, Almants Faušteins 315.

Komandas
„ARJ” (Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Almants Faušteins) 1203, „Kartinga Sporta centrs” (Mareks Štolcermanis, Kristaps Gasparovičs)1138, „VPLT” (Ulvis Bujāns, Ritvars Kārkliņš, Mikus Bērzkalns) 987.


 
Visi komentāri
 
158200. viesis 22.februāris 2005 14:28
0 0 Atbildēt

MAREK - APSVEICU :-)))

158216. viesis 22.februāris 2005 18:26
0 0 Atbildēt

Congratulations & Celebrations!!!!

Esp., Marekam!!! :-D

158232. viesis 22.februāris 2005 22:23
0 0 Atbildēt

Siikais Ulvis uzvilka visus :)))))))) Labais!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti