15. marts. Piektdienas vakars. 00:30 naktī. Arhitektu iela. Ielas labā puse paredzēta stāvēšanai, kreisā pilna ar automašīnām, kas novietotas daļēji uz trotuāra - pretēji noteikumiem. Pilna iela. Mums arī vajadzēja uz 2 minūtēm apstāties šajā ielā...
Aiz muguras tramīgs "mirkšķināja" savas acis kāds taksometrs un mūsu auto vadītāja (Gunita) nolēma palaist to garām, pati uzbraucot uz trotuāra...
Tas notika zibenīgi. Pabrauca garām taksometrs. Nākošais auto, tieši aiz takša, jau ripoja balti zaļais Pašvaldības Policijas busiņš. Biju pat dīvaini pārsteigts, ka šādā stundā PP nodarbojas ar vienkāršiem (neaktuāliem) CSN pārkāpumiem, jo kā var iedomāties, ka pa šo nelaimīgo trotuāru neviens gājējs plkst. 0:30 nestaigā.

Kā jau likumā paredzēts, PP buss ieslēdza bākugunis un arī uzbrauca uz trotuāra mūsu mašīnai priekšā.
Strauji izkāpa viens PP, pienāca pie mūsu mašīnas un paziņoja, ka viņu sauc XXXXXX, jo saprast nevarēja, pieprasīja uzrādīt (tieši tā)
tiesības un
tehnisko pasi (nu ļoti juridiski kompetenti!). Kam tiesības? Kādas tiesības? Man, piemēram, ir daudz tiesību. Nu ļoti daudz... Gunitai, kas pie stūres, vēl vairāk... cilvēka tiesības, mātes tiesības utt... Tehniskā pase? Tas pats variants...
Protams, pēc dokumentu uzrādīšanas, neskatoties uz to, ka no mūsu puses bez konfliktēšanas tika skaidrots, ka mēs tikai uz brīdi apturējām auto uz trotuāra, Gunita tika uzaicināta uz policijas busiņu.
Viņa aizgāja. Pagāja samērā ilgs laiks, kad es (tomēr) nolēmu painteresēties par notikumu gaitu, jo kļuva skaidrs, ka PP ir nolēmuši ķerties pie stingrākiem mēriem, kā brīdinājums.
Aizgāju līdz PP busam, atvēru durvis un pirmais, ko "saņēmu" -
ko vajag? lai es "vācoties" prom. Laipni paskaidroju policistu kungiem, ka man ir tiesības piedalīties administratīvā protokola sastādīšanā... Uz to man tika paskaidrots, ka neviens nav mani aicinājis un es vienalga varot doties prom. Tomēr, beigu beigās, es nekur prom negāju, kaut PP man paziņoja, ka es viņiem traucējot strādāt.
Uz manu jautājumu, par ko tiek sastādīts protokols, viņi atbildēja ļoti interesanti: mums esot veseli divi pārkāpumi - stāvēšana zem zīmes un stāvēšana uz trotuāra. Dīvaini, ka PPolicisti nezina, ka šādi pārkāpumi netiek skaitīti kopā un protokols tiek rakstīts par lielāko no tiem...
Pēc nepilnām 20 minūtēm administratīvais protokols tika pabeigts un arī otrs policists bija uzzīmējis dižā pārkāpuma shēmu. Tā bija jāparaksta. Tā kā vadītāja atteicās maksāt sodu uzreiz, tika izrakstīta pavēste uz Pērses ielu, kur arī tikšot lemts soda mērs par šo neganto pārkāpumu pusvienos naktī.
Uz iAuto jautājumu, kāpēc PP nesoda pārējos 15 nepareizi novietoto auto vadītājus, viens no policistiem atbildēja, ka naktī viņi kvītis nelīmējot, jo kādi ļaundari tās plēšot nost.
iAuto secinājums: naktī var atstāt auto kaut vai neatļautā tam vietā - vienīgais priekšnoteikums: nesēdiet mašīnā, jo tad PP būs klāt. Ja mašīnā nesēdēsiet, tad viņi neko nedarīs, jo baidās no ļaundariem, kas plēš nost uzlīmētos soda protokolus.
Kā, jūsuprāt, Pērses ielā, tiks sodīta šī raksta varone? Cik liels sods tiks piemērots? Maksimālais? Minimālais?
Tas noteikti tiks publicēts šeit.
P.S. PP busa valsts numurs: RD 138.
iAuto, stāsta varones pasažieris
Fotografēts ar Canon PowerShot A20
no Canon InterRīga
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
Jaa, pašvaldības policisti ir baigie mērgļi. Ne velti dažreiz tauta šos izmet ārā no trolejbusiem. Jā, jā, tieši tā - iekāpj kāds privātdrēbēs, sāk stāstīt, ka šim par biļeti nav jāmaksā, un hops - trolejbuss, kurš pirms tam bija rāms un kluss, pārvēršas par baigo jandāliņu un beigās pp sprūk projām.
Tā lūk, tas tā - piemēram.