LR Satiksmes ministrija ir sniegusi informāciju Eiropas Transporta ministru konferences (ETMK) sekretariātam par vēlamo kravu autopārvadājumu atļauju kontingentu 2003.gadam, izanalizējot Latvijas pārvadātāju rīcībā esošā ritošā sastāva atbilstību ekoloģisko un drošo automobiļu prasībām un veicot aptauju pārvadātāju uzņēmējsabiedrībās.
Kā informē BOV SIA „Autotransporta direkcija” direktors Andris Lubāns, nosūtītajā pieteikumā par 2003.gadu akceptēta līdzīga 2002.gadam proporcija starp pārvadājumu atļaujām “zaļākiem un drošiem” un “EURO 3 drošiem” automobiļiem. Jaunums ir īstermiņa jeb mēneša ETMK atļauju ietveršana pieteikumā. Plānotā kvota Latvijas pārvadātājiem 2003.gadā ir šāda: 1) 222 gada un 336 īstermiņa (mēneša) pārvadājumu atļaujas “zaļākiem un drošiem” automobiļiem; 2) 578 gada un 720 īstermiņa pārvadājumu atļaujas “EURO 3 drošiem” automobiļiem; Īstermiņa atļauju izmantošana, kura atzīta par optimālu arī daudzās citās valstīs, ļauj cerēt uz virkni ieguvumu pašiem autopārvadātājiem: 1) tas ļauj precīzāk izstrādāt ETMK atļauju sadales principus; 2) palielinās to autopārvadātāju loks, kuri var izmantot atļaujas kaut vai īstermiņa režīmā (viena gada atļauja aprēķinos ir līdzvērtīga divpadsmit mēneša atļaujām pārvadājumiem ar “zaļākiem un drošiem” un “EURO 3 drošiem” automobiļiem); 3) katrs konkrētais uzņēmējs var plānot un saskaņot īstermiņa atļaujas izmantošanas laiku ar savas darbības intensīvāko periodu – piemēram, ja pavasara mēnešos darba intensitāte ir zemāka, pārvadātājs izmanto vienreizējās atļaujas, bet vasaras, rudens vai ziemas mēnešos pretendē uz īstermiņa pārvadājumu atļaujām „zaļākiem un drošiem” un / vai „EURO 3 drošiem” automobiļiem. A.Lubāns atzina, ka minēto pamatprincipu izstrādē, notikušas konsultācijas ar Latvijas Starptautisko autopārvadātāju asociācijas „Latvijas auto” pārstāvjiem. Ņemot vērā, ka tikai daļa atļauju kontingenta ir derīga Austrijas un Itālijas teritorijās, vēl nav pieņemts lēmums par šo atļauju proporcionālo sadalījumu „zaļākiem un drošiem” un „EURO 3 drošiem” automobiļiem. Ja Latvija šajā atļauju kontingenta segmentā izvēlētos pretendēt tikai uz pārvadājumu atļaujām „EURO 3 drošiem” automobiļiem, to kopējais skaits pieaugtu par 50 %. LR Satiksmes ministrija sadarbībā ar „Autotransporta direkcijas” speciālistiem veic analīzi, kā šāda pāreja ietekmēs Latvijas uzņēmēju autopārvadājumus minēto valstu teritorijās. Katrai no Baltijas valstīm noteikta vienāda ETMK atļauju pamatkvota (128 atļaujas). Lietuva 2003.gadam izvēlējusies tikai gada pārvadājumu atļaujas „EURO 3 drošiem” automobiļiem, pretendējot uz 1075 atļaujām, bet Igaunija saņems 428 gada un 48 īstermiņa pārvadājumu atļaujas “zaļākiem un drošiem” automobiļiem un 313 gada un 72 īstermiņa pārvadājumu atļaujas “EURO 3 drošiem” automobiļiem. Eiropā vairākas valstis (Ungārija, Luksemburga, Austrija un Rumānija) jau pieņēmušas līdzīgus lēmumus kā Lietuva, nosakot, ka ETMK atļaujas varēs saņemt tikai tie minēto valstu kravu autopārvadātāji, kuri atbilstošos pārvadājumos izmantos „EURO 3 drošos” automobiļus. Gints Gīlis, preses sekretārs Darba tālr. – 7282620 Fakss – 7821107 e-pasts– gg@atd.lv- Ziņas
- Sludinājumi
- Sports
- Pie stūres
- Tehnoloģijas
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam