"Volvo Truck Latvia" atlaiž darbiniekus, kuri piedāvāja sistēmas tahogrāfa apiešanai 1

 

Foto: Ekrānšāviņš no raidījuma Aizliegtais paņēmiens

Nozare.lv | 31.janvāris 2016 13:04

"Volvo Truck Latvia" darbinieki, kas LTV1 raidījumā "Aizliegtais paņēmiens" nofilmēti piedāvājam iegādāties sistēmas, kuras ļauj apiet tahogrāfa rādījumus, darbība ir izvērtēta un atsevišķi darbinieki atlaisti, aģentūru LETA informēja kompānijā.

Ja līdz šim darbinieki bija uz laiku atstādināti no pienākumu pildīšanas, tad tagad tie ir sodīti. Kā norāda uzņēmuma vadītāja Āre Knofs, saistībā ar sižetā atspoguļoto informāciju" esam noslēguši iekšējo izmeklēšanu, kā arī LTV iesniegtā video un audio materiāla analīzi".

"Minēto darbinieku darbības ir pretrunā ar uzņēmuma politiku un ētikas principiem. Darbinieku vaina ir izvērtēta un attiecīgi saņemts sods, tostarp atlaišana," skaidro uzņēmuma vadītājs.

Uzņēmumā uzsver, ka plašāka informācija netiks sniegta, jo tas būtu pretrunā ar uzņēmuma iekšējiem noteikumiem, un šāda informācija ir klasificējama kā konfidenciāla.

Jau iepriekš uzņēmumā norādīja, ka "Volvo Truck Latvia" darbinieki, kuru izteikumi raidījuma nofilmētajā materiālā liecina par šo darbinieku darbībām pretēji uzņēmuma politikai, standartiem un ētikas principiem, ir uz laiku atstādināti no savu darba pienākumu pildīšanas. Uzņēmums rūpīgi izmeklēs un izvērtēs lietas apstākļus, lai izslēgtu jebkādu līdzīgu gadījumu atkārtošanos.

Kā ziņots, "Volvo Truck Latvia" pārstāvji piedāvā arī iegādāties sistēmas, kas ļauj apiet tahogrāfa rādījumus, vēsta LTV raidījums "Aizliegtais paņēmiens". Raidījumā atklāts, ka šīs sistēmas ļauj šoferiem apiet laika ierobežojumus, kas palielina risku, ka viņi, vedot kravu, var iemigt un izraisīt avāriju.

Autovadītāju aizmigšana ir viens no galvenajiem riskiem, ko atzinusi gan Ceļu satiksmes drošības direkcija, gan arī Valsts policija. Lai tā nenotiktu, ir noteikta šoferu atpūšanās kārtība. Saskaņā ar spēkā esošajiem normatīviem smagās automašīnas šoferis drīkst braukt deviņas stundas dienā, pēc četrarpus stundām atpūšoties vismaz 45 minūtes. Kad deviņas stundas nobrauktas, jāatpūšas vismaz 11 nākamās stundas. Tā kā šīs normas rada ierobežojumus, bet kravas jāved, daudzi šoferi cenšas apiet tahogrāfa rādījumus.

Kā liecina "Aizliegtā paņēmiena" veiktā izpēte, viens no paņēmieniem ir lietot magnētus, kas "aptur" uzskaitīto laiku, otrs - īpašas sistēmas. Turklāt abas tiek plaši lietotas. Izpētes laikā izrādījās, ka šādas sistēmas piedāvā arī Latvijā - viens no lielākajiem kravas automašīnu izplatītājiem "Volvo Truck Latvija". Tā darbinieks raidījuma žurnālistam, domājot, ka tas ir potenciālais klients, piedāvāja šādu sistēmu ierīkot par 1500 eiro. To neatklāšot arī policija. Otrs darbinieks līdzīgu sistēmu piedāvāja par 800 eiro.

Šobrīd gan Latvijas Krimināllikums par šādu ierīču pārdošanu kriminālatbildību neparedz, tāpēc Valsts policija atteikusies līdzdarboties "Aizliegtā paņēmiena" operācijā un aizturēt šādu pakalpojumu sniedzējus, norādot, ka nav, par ko viņus sodīt. Šoferiem un pārvadātāju kompānijām gan ir paredzēta administratīvā atbildība par tahogrāfa rādījumu viltošanu vai par manipulēšanas iekārtu atrašanu, taču Valsts policija atzīst, ka sarežģītas sistēmas pārbaužu laikā uz ceļa uziet teju nav iespējams.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, pērn "Volvo Truck Corporation" strādāja ar 17,5 miljonu eiro apgrozījumu un 613 881 eiro peļņu.

Kompānijas īpašnieki ir Zviedrijā reģistrēts uzņēmums "Volvo Truck Corporation".

 
Visi komentāri
 
Fh16 1.februāris 2016 9:50
0 0 Atbildēt

Atlaisti ir abi, vai tikai mehāniķis?

Man jau šķiet, ka pieņēmējs nav atlaists.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti