Aizvadītajā nedēļā (no 15. līdz 17.martam) Varšavā notikušajā pasažieru transporta izstādē Minskas Automobiļu rūpnīca „MAZ” izrādīja savus jaunākos, speciāli Eiropas tirgum sagatavotos autobusus.
Baltkrievu zīmolu izstādē „Warszaw Bus 2016” pārstāvēja uzņēmums „MAZ auto Poland Sp.z.o.o.” Tā stendā bija aplūkojami divi modeļi – „MAZ 203088” un „MAZ 203988.
Lai jūs nemulsina sarežģītie modeļu numuri. Tas ir mantojums vēl no padomju laikiem, kad viss tika kodēts tā, „lai ienaidnieks neko nesaprastu”. Patiesība ir tāda, ka „MAZ” ražo 12-metrīgu zemās grīdas pilsētas autobusu ar modeļa numuru 203, bet pārējie trīs cipari apzīmē kādu no tā modifikācijām.
„MAZ 203088” ir aprīkots ar „Euro6” prasībām atbilstošu „Mercedes-Benz” sešcilindru turbodīzeli, kas attīsta līdz 320 ZS, un „ZF” sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu ar iebūvētu retarderu.
Savukārt „MAZ 303988” ir ļoti līdzīgs augstāk aprakstītajam brālim, taču tā „Mercedes” dzinējs ir darbināms, izmantojot saspiestu biogāzi (metānu). Autobusa aprīkojumā esošo gāzes balonu kopējais tilpums sastāda 1284 l, kas ļauj tam ar vienu uzpildi nobraukt ne mazāk kā 450 km.
Kā liecina baltkrievu ražotāja izplatītā informācija, „MAZ” 230.sērijas modelis ir lieliski piemērots darbam pilsētas un piepilsētas maršrutos. Tā salonā ir 26 sēdvietas, bet maksimālā ietilpība – 90 pasažieri. Tas aprīkots ar „kneeling” sistēmu, kas ļauj autobusu pieturvietā nedaudz sasvērt izkāpšanas virzienā, kā arī speciāliem trapiem, lai atvieglotu iekļūšanu salonā invalīdiem.