Jaunie "Ford Transit" - pirmie komercautomobiļi, kas atpazīst un novērš sadursmi ar kājāmgājējiem 1

 

Foto: Publicitātes foto

Nozare.lv | 16.augusts 2016 12:40

Ford radījis pirmos komercautomobiļus Transit un Transit Custom, kas reaģē uz kājāmgājējiem, turklāt ir pirmie miniveni ar šāda veida tehnoloģiju.

Bremzēšanas palīgsistēma, izmantojot radaru un kameru, fiksē gan potencioālos kājāmgājējus, gan tos, kas jau šķērso ielu, un automātiski pielieto bremzes, ja autovadītājs nereaģē uz brīdinājuma signāliem.

ĶELNE, Vācija - Mūsdienās kājāmgājēju uzmanību, šķērsojot ceļu, novērš viedtālruņi, spēles, īsziņu rakstīšana un video skatīšanās. Tādēļ Ford ievieš tehnoloģiju, kas ļauj miniveniem uztvert uz ceļa esošus gājējus un automātiski pielietot bremzes, ja autovadītājs nereaģē uz brīdinājuma signāliem.

Kājāmgājēju uztveršanas sistēma sākotnēji tika izstrādāta pasažieru automobiļiem, tai skaitā modeļiem Ford Mondeo. Tā apstrādā informāciju, ko raida priekšējā bamperī novietots radars un vējstiklā iebūvēta kamera, savukārt "kājāmgājēju formu" datu bāze ļauj sistēmai atšķirt cilvēkus no ceļmalas ainavas un objektiem, piemēram, kokiem un ceļa zīmēm.

Tagad kājāmgājēju uztveršanas sistēma ir pieejama arī minivenos Transit un Transit Custom. Tā spēj pat prognozēt, kad gājēji varētu novirzīties no ietves un iziet priekšā braucošam automobilim. Šī ir pirmā reize, kad šī tehnoloģija ir pieejama šāda izmēra komerctransportlīdzekļos.

Saskaņā ar oficiāliem datiem, laika posmā no 2004. gada līdz 2013. gadam dzīvību uz ceļiem Eiropā zaudēja vairāk nekā 70 000 kājāmgājēju. Ford nesen aptaujāja 10 000 cilvēkus visā Eiropā, lai labāk izprastu situāciju ar izklaidīgiem gājējiem, kas šķērso ceļu - pat vietās, kur nav oficiālu kājāmgājēju pāreju. Lielākā daļa aptaujāto viedtālruņu lietotāju (57 procenti) atzinās, ka, šķērsojot ceļu, izmanto savas ierīces, bet gandrīz puse aptaujāto (47 procenti) runā pa tālruni.

"Kurjeram var būt nepieciešama tikai sekunde, lai pārbaudītu adresi, bet tieši šajā brīdī uz ielas var iziet nepiesardzīgs kājāmgājējs," skaidroja Gregors Aleksis, Ford of Europe aktīvo drošības sistēmu inženieris. "Šādos gadījumos kājāmgājēju uztveršanas sistēma var palīdzēt izvairīties no sadursmes."

Ford inženieri pārbaudīja sistēmas darbību noslēgtās trasēs, kurās izvietoti dabiska auguma manekeni. Lai pārliecinātos par sistēmas uzticamību patiesos dzīves apstākļos, izstrādes komanda arī vairākus mēnešus testēja un uzlaboja sistēmu, braucot pa Eiropas pilsētu ielām, kas pilnas ar gājējiem, piemēram, Parīzē un Amsterdamā, kopumā nobraucot vairāk nekā 10 000 kilometru.

Avārijas bremzēšanas palīgsistēma (Pre-Collision Assist) darbojas vairākās stadijās. Ja tā uztver kājāmgājēju un konstatē, ka sadursme ir nenovēršama, autovadītājs vispirms tiek brīdināts ar skaņas signālu un vizuālu brīdinājumu mērinstrumentu panelī.

Ja autovadītājs nereaģē, sistēma saīsina laiku, kas nepieciešams bremžu pielietošanai, samazinot attālumu starp bremžu klučiem un diskiem. Ja autovadītājs joprojām nereaģē, automātiski tiek pielietotas bremzes un samazināts braukšanas ātrums.

"Progresīvas tehnoloģijas, piemēram, avārijas bremzēšanas palīgsistēma, kas vēl tikai pirms pāris gadiem tika uzskatītas par nākotnes tehnoloģijām, sāk pierādīt savu lietderību uz Lielbritānijas ceļiem, palīdzot autovadītājiem ātrāk reaģēt uz neparedzamām situācijām, piemēram, kad kājāmgājēji iziet uz ielas priekšā automobilim," teica Lūks Bosdets, Auto Asociācijas pārstāvis. "Piegādes un citu komerciālo minivenu vadītājiem tā ir būtiska priekšrocība - ne tikai palīdzot novērst avārijas, bet arī pasargājot viņus no negadījumiem, kuros tie nav vainojami un kas aizkavētu darbu."

Ford jaunākie Transit un Transit Custom komercautomobiļi ar kājāmgājēju uztveršanas sistēmu jau ir pieejami tirdzniecībā visā Eiropā. Tie aprīkoti ar jaunajiem 2,0 l Ford EcoBlue dīzeļdegvielas dzinējiem, kas palīdz samazināt ekspluatācijas izmaksas un uzlabo veiktspēju, samazinot degvielas patēriņu par līdz pat 13 procentiem.

Jaunie modeļi ir aprīkoti arī ar citām progresīvām tehnoloģijām, kas vairo uzticamību un komfortu, tai skaitā adaptīvo kruīza kontroli, ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu un sānu vēja kompensēšanas sistēmu.

 
Visi komentāri
 
Andris 16.augusts 2016 20:36
0 0 Atbildēt

ceru sagaidīt laikus, kad tāda sistēma būs katram automobilim, krievu žiguli ieskaitot

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti