Klajā laists bezizmešu pilsētas piegādes auto – “VW e-Crafter” (+ foto) 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Communications & Strategies | 31.oktobris 2016 7:08

“Volkswagen Commercial Vehicles” demonstrējis jauno “e-Crafter” konceptautomobili – pilnībā pārdomātu bezizmešu pilsētas piegādes automobiļa koncepciju, kas ir uzskatāma par pirmā elektriski darbināmā “Crafter” pasaules pirmizrādi.

“e-Crafter” ir nemainīta izmēra kravas nodalījums ar ietilpību līdz pat 1,7 tonnām, un tas var nobraukt līdz pat 200 kilometru. Pirmie automobiļi pieejami jau 2017. gadā.

Elektroenerģija kā piedziņas sistēma bija iekļauta plānos jau no pirmajiem jaunā “Crafter” uzmetumiem. Par šīs koncepcijas īstenošanu dzīvē stāstīja Dr. Ekhards Šolcs (Dr Eckhard Scholz), zīmola “Volkswagen Commercial Vehicles” vadītāju valdes priekšsēdētājs: „Pirmie e-Crafter modeļi nonāks pie mūsu klientiem jau 2017. gadā.”

Ietilpīgs un veiktspējīgs auto

Elektriskā piedziņas sistēma nav mainījusi jaunā “Crafter” raksturu. Konceptautomobilis joprojām piedāvā izcilas kravas pārvadāšanas spējas, piemēram, 11,3 m3 kravas nodalījuma ietilpību un 1961 mm maksimālo kravas nodalījuma augstumu. Kravas nodalījuma grīdas platums starp riteņu arkām ir 1380 mm, bet maksimālais kravas nodalījuma garums ir 4855 mm, tādējādi vispārējie izmēri nav mainījušies.

Ar pieļaujamo kopējo masu 4,2 tonnas 100 kW elektromotors spēj paātrināt šo vērtīgo konceptautomobili līdz maksimālajam pieļaujamajam ātrumam 80 km/h. Tādējādi ne pārbraucieni pilsētā, ne starp pilsētām nesagādā nekādas problēmas. Pateicoties 290 Nm maksimālajam griezes momentam, kas ir momentāni pieejams, pienācīga veiktspēja ir garantēta pat ar maksimālo 1709 kg kravu.

Konceptautomobiļa akumulators, ko veido 312 šūnas un kura kopējā ražotspēja ir 43 kWh, ir novietots zem kravas nodalījuma grīdas, taupot vietu. Tādējādi kravas ietilpība nemainās. Atkarībā no automobiļa konfigurācijas ar šo akumulatora jaudu var nobraukt līdz pat 200 kilometrus. Savukārt, atkarībā no pieejamās uzlādes sistēmas jaudas – akumulatoru var uzlādēt pat līdz pat 80% vien 45. minūtēs.

Plaši pielietojams dažādās nozarēs

Modeļa “e-Crafter” dizainā ņemta vērā turpmāka akumulatoru attīstība, kas atkarībā no klienta prasībām un specifikācijām ar vienu uzlādes reizi ļaus nobraukt līdz pat 400 kilometrus lielus attālumus. Tās ir ļoti labas prognozes daudzām nozarēm, ne tikai tām, kas saistītas ar pilsētas satiksmi.

Jaunais “e-Crafter” konceptautomobilis no dīzeļdegvielas versijām atšķiras ar speciālu “Reef Blue Metallic” virsbūves krāsu, tādas pašas krāsas bamperiem un sānu aizsarglīstēm, kā arī zilu dizaina līniju uz radiatora restes. Kluso “Crafter” no priekšas var atpazīt arī pēc raksturīgajām C formas dienas braukšanas gaismām, kas ir tipiska “Volkswagen” elektromobiļu iezīme.

Kabīne no dīzeļdegvielas dzinēja versijas tas atšķiras ar to, ka dzinēja apgriezienu skaitītāja vietā tam ir ‘jaudas mērītājs’, kā arī ar ādas apdares stūres zilajām dekoratīvajām šuvēm un “Titanium Black” krāsas sēdekļu ar zilajiem dekoriem.

Kravas nodalījums ir pienācīgi aprīkots dažādiem uzdevumiem, ar ko it īpaši varētu sastapties kurjerpakalpojumu sniedzēji. Kravas nodalījuma grīdas elementus, tai skaitā “ProSafe” kravas stiprināšanas sistēmu, “Flex-Rack” stiprinājumu sistēmu un “Globelyst” plauktu sistēmu piedāvā aprīkojuma speciālisti “Sortimo”. Konceptautomobilim papildus ir izveidota servisa stacija, kurā var glabāt un uzlādēt piegāžu e-velosipēdu maiņas akumulatorus.

Konceptautomobiļa “e-Crafter” tehniskie dati (IAA 2016):

Piedziņas sistēma: Elektromotors
Jauda: 100 kW
Griezes moments: 290 Nm
Akumulators: Litija jonu (26 x 12 šūnas)
43 kWh
384 V
Uzlādes laiks: 45 min (ar 40 kW) DC 40 kW
Pieļ. pilnā masa: 4250 kg
Maks. ātrums: 80 km/h
Nobraucamais attālums: 208 km
Pašmasa: 2541 kg
Kravnesība: 1709 kg
Kravas ietilpība: 11,3 m3

 

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 31.oktobris 2016 22:39
0 0 Atbildēt

Pirmais elektroauto no populāriem ražotājiem, kas neizskatās pēc ķēma.

xx 1.novembris 2016 15:08
0 0 Atbildēt

Un cik tāds maksā, vai drīkst braukt ar B kategorija tiesībām? Ideāls pilsētas auto 80km/h, nedabūs arī sodu lielāku par 80eiro :D Kravnesība ļoti labi. Labprāt iegādātos, bet cena dro''sivien pārāk liela.

Erix 1.novembris 2016 23:02
0 1 Atbildēt

Cik nu man zināmi cilvēki ir pirkuši šādas klases mašīnas, tās pērk kā darba zirgus. Ne jau lai iekļautos 200km dienā. Normāli ar tām "mauc" pilnu 8h vai garāku darba dienu.

Bet vispār šis varētu būt labs akmeņogļu piegādes auto elektrostacijai :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti