„Ventspils Reisa” pārstāvis: droša autoparka pamats ir darbinieku motivēšana 1

Foto: Publicitātes attēls

Renāte Linuža | 19.janvāris 2017 7:53

Ikdienā atbildība par drošu satiksmi ir jāuzņemas ne tikai autovadītājam, bet arī uzņēmuma vadītājam, kura pārvaldībā darbinieks lieto uzņēmuma transportlīdzekli.

Lai nodrošinātu satiksmes drošību, ir jāspēj prognozēt situācijas uz ceļa, jāveic dažādi preventīvie pasākumi, jānodrošina atbilstošs transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis, kā arī jārūpējas par to, lai satiksmes drošības pamatnoteikumus ievērotu ne tikai darbinieki, bet arī pakalpojuma mērķauditorija – pasažieri. Mūsdienās to moderni dēvē par risku vadību, un tā ietver autovadītāju apmācību, kontroli un preventīvās darbības.

Pašvaldības SIA „Ventspils reiss” jau 10 gadus organizē autobusu vadītāju profesionālās meistarības konkursu, kura laikā autovadītājs vienlaikus tiek gan apmācīts, gan pārbaudīts, gan motivēts. Konkursa ietvaros autobusu vadītājiem tiek organizētas apmācības drošā un ekonomiska braukšanā, ievērojot Ceļu satiksmes noteikumus, un, protams, katram tiek dota iespēja uzlabot savas praktiskās braukšanas iemaņas. Iegūtās zināšanas un prasmes tad arī tiek pārbaudītas konkursa laikā. Uzrādot labus rezultātus konkursā un arī ikdienas darbā, ko izvērtē visa gada garumā, autobusa vadītājam ir iespēja saņemt piemaksu par augstu profesionālo meistarību. Reāla naudas summa maciņā, protams, ir ļoti labs motivācijas līdzeklis jebkuram, tāpēc pat tie, kam šāds pārbaudes un kontroles veids nav pa prātam, konkursā tomēr piedalās.

Protams, uz ceļa neviens, pat vislabāk apmācītais autovadītājs un vismodernākais transportlīdzeklis nav pasargāts no negaidītām situācijām, tāpēc, ja negadījums tomēr noticis, ir jādara viss iespējamais, lai mazinātu tā sekas. Kā to paveikt? Rūpīgi jāveic negadījuma analīze, kas mūsu uzņēmumā arī tiek veikta. Autobusu vadītāju sapulcēs ne tikai runājam, bet demonstrējam videosižetus, analizējot pareizu un nepareizu braukšanas stilu, CSN ievērošanu un tamlīdzīgi. Protams, neatņemams darba dienas vai maiņas sākums ir medicīniskā kontrole, kurā tiek gan mērīts asinsspiediens, gan pārbaudīts alkohola daudzums izelpā. Esam noteikuši, ka tam jābūt nullei.

Liela uzmanība tiek pievērsta arī jauno darbinieku apmācībai. Piemēram, darbā piesakās darbinieks, kurš D kategoriju ir nokārtojis pirms desmit vai vairāk gadiem. Lai gan autovadītāja stāžs, protams, ir būtisks faktors, tomēr jaunu un modernu autobusu vadīšana prasa zināmu sagatavotību. Šādi autobusi maksā aptuveni divsimt vai trīssimt tūkstošus, tāpēc nepārbaudīt kvalifikāciju būtu neprāts. Mūsu pārbaudes ir diezgan nopietnas. Divu nedēļu laikā darbinieks tiek apmācīts praktiskajā autobusa vadīšanā un klientu apkalpošanā, kā arī tiek pārrunātas teorētiskās lietas, kas saistītas ar darba pienākumu pildīšanu. Tikai pēc tam esam gatavi jauno darbinieku laist reālā satiksmē. Starp citu, prasība apmācīt un pārbaudīt autobusu vadītājus ir iekļauta arī noslēgtajos pārvadājumu līgumos. Un tā ir savdabīga drošības garantija pasažieriem.

Neskatoties uz rūpīgajām pārbaudēm, protams, mums ir nācies saskarties arī ar neapdomīgu un agresīvu braukšanas stilu. Ar to cīnīties nav vienkārši. Ir gan jāatrod veidi, kā šo darbinieku motivēt izvēlēties drošāku braukšanu, gan dažkārt arī „jāuzsit pa pirkstiem”. Tomēr motivēšana, protams, ir pamats. Mēs cenšamies ar saviem darbiniekiem pārrunāt visas aktuālās lietas un atalgot viņus gan par piedalīšanos profesionālās meistarības konkursā, gan par drošu un ekonomisku transportlīdzekļa vadīšanu. Mēs esam viens no retajiem uzņēmumiem, kas darbiniekiem piemaksā par degvielas ekonomiju: uzskatu, ka tas veicina braukt prātīgāk un izturēties pret tehniku daudz saudzīgāk.

Ir patīkami, ka drošas satiksmes veidošanā aizvien vairāk iesaistās arī citi uzņēmumi. Viens no šādiem piemēriem ir apdrošināšanas sabiedrības BALTA organizētais konkurss „Drošākais uzņēmuma autoparks”, kas ik gadu aicina dažādus uzņēmumus izvērtēt sava autoparka drošību. Šādas aktivitātes ir nepieciešams, jo tās ne tikai pievērš lielāku uzmanību šiem jautājumiem, bet arī uzlabo kopējo satiksmes drošību. Domāju, ka autoparku uzturētāji tajā ieklausās. Arī mēs paši šajā konkursā esam piedalījušies jau četrus gadus pēc kārtas. Neturam sveci zem pūra un parādām citiem, kā pie mums viss notiek. Tāpat arī mācāmies no citu pieredzes. Varu apgalvot, ka pārvadātāju autoparki patlaban drošības jomā ir diezgan augstā līmenī.

 
Visi komentāri
 
Pēteris 20.janvāris 2017 15:28
0 0 Atbildēt

Tamdēļ "Ventspils Reiss" ir labākais pasažieru pārvadātājs Latvijā! Super. "Nordeka" varētu pievilkt, bet daudzus gadus bija viens kavēklis.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford gatavo jaunu krosoveru (+ FOTO)

Ķīnas Rūpniecības un tirdzniecības ministrijas datu bāzē iekļautas jauna Ford apvidus automobiļa fotogrāfijas. Tas ir 4,9 m garš krosovers, kura nosaukums jau tradicionāli sākas ar burtu „E”. Lasīt vairāk

 

Vasarīgos laikapstākļos minirallijā “Karosta 2020” sīvās cīņās uzvar Blūms/Lipstoks

Vasarīgos laikapstākļos, gaisa temperatūrai spožā atvasaras saulē Liepājā sasniedzot pat +23 grādus, 26. septembrī aizvadīts Latvijas kausa izcīņas minirallijā ceturtais posms “Karosta 2020”. Lasīt vairāk

 

Valsts policija nepilna gada laikā ar 360 grādu kameru sistēmu fiksē vairāk nekā 7000 ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus! 3

Pagājušajā gada oktobrī darbu uzsāka Valsts policija automašīna, kura aprīkota ar 360 grādu kameru sistēmu. Līdz šī gada 30. jūnijam fiksēti aptuveni 7000 autovadītāji, kuri pārkāpuši dažādus ceļu satiksmes noteikumus, tomēr pārkāpēju skaits tikai palielinās. Lasīt vairāk

 

Vakar divu Audi sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas

Vakar divu automašīnu sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti