Volvo Trucks sašķidrināto gāzi uzskata par labāko alternatīvu tradicionālajai degvielai 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Volvo Trucks | 26.septembris 2017 16:42

Volvo Trucks: „sašķidrināta gāze ir labākā pieejamā klimatam draudzīgā alternatīva tirgū smago kravu reģionālajiem un tālajiem pārvadājumiem”

Nomainot dīzeļdegvielu ar sašķidrinātu dabasgāzi vai biogāzi, var ievērojami samazināt CO2 emisijas lielas kravnesības kravas automašīnām. Sašķidrināta dabasgāze (LNG) mūsdienās pārsvarā tiek izmantota industriālajā darbības jomā, taču tai ir lieliski priekšnosacījumi, lai būtu konkurētspējīga transportlīdzekļu degviela ar ievērojamiem ekoloģiskajiem ieguvumiem. Tā uzskata Volvo Trucks, kas šobrīd pastiprināti izstrādā ar gāzi darbinātas kravas automašīnas smago kravu reģionālajiem un tālajiem pārvadājumiem.

Klimatu ietekmējošo smago komerciālo pārvadājumu emisiju samazināšana ir izaicinājums, kas iesaista politiķus un pārvadājumu pircējus, pārvadājumu uzņēmumus un transportlīdzekļu ražotājus. Maijā ES iepazīstināja ar regulu, kas pieprasa uzrādīt CO2 rādījumus lielas kravnesības transportlīdzekļiem, sākot ar 2019. gadu, ar mērķi samazināt CO2 emisijas.

„Daudzi no mūsu klientiem un arī viņu klienti jau pievērš lielu uzmanību tam, lai samazinātu ietekmi uz vidi. Šī regula virzīs uz priekšu zemāku emisiju attīstīšanu, kur mēs redzam iespēju palielināt LNG tirgus daļu kā svarīgu risinājuma sastāvdaļu. Mūsu redzējums ir, ka ar laiku Volvo kravas automašīnām emisiju nebūs, lai gan šī mērķa sasniegšanai nepieciešams nevis tikai viens risinājums, bet gan vairāki paralēli risinājumi,” stāsta Volvo Trucks Apkārtējās vides un jaunievedumu nodaļas direktors Lāšs Mortensons.

Dabasgāze, protams, ir fosilā degviela, bet tā rada par 20% mazāk CO2 emisijas nekā dīzeļdegviela. Aizstājot ar biogāzi, ietekmi uz klimatu var samazināt pat par 100%.

Izmantojot metānu šķidrā veidā (LNG – sašķidrināta dabasgāze), ir iespējams pārvadāt lielāku degvielas daudzumu, tādējādi nodrošinot nepieciešamo darbības diapazonu tālajiem pārvadājumiem. Gan dabasgāze, gan biogāze pārsvarā sastāv no metāna, kas ir spēcīga siltumnīcefekta gāze. Tāpēc ir īpaši svarīgi mazināt gāzes noplūdes risku pārvadājumu, degvielas uzpildes un transportlīdzekļa ekspluatācijas laikā.

Lai gan līdz šīm biogāze tiek ražota ierobežotā daudzumā, dabasgāzes ilgtermiņa pieejamība ir lieliska, skatoties no globāla skatu punkta. Tas ir svarīgs nosacījums liela mēroga paplašināšanai, tāpat kā konkurētspējīga cena. Daudzās Eiropas valstīs dabasgāze maksā mazāk nekā dīzeļdegviela. LNG infrastruktūras paplašināšanas stratēģija ir arī iekļauta Eiropas Komisijas un dalībvalstu darbību paketēs, lai nodrošinātu Eiropas ilgtermiņa enerģijas avotu.

„Kā minēts, šis sašķidrināto gāzi padara par labāko plaši pieejamo klimatam draudzīgo alternatīvu tirgū smago kravu un tālajiem pārvadājumiem. Tagad ir nepieciešamas ar gāzi darbināmas kravas automašīnas, kas var konkurēt ar dīzeļdegvielu gan veiktspējas, gan degvielas patēriņa jomā, kā arī turpināta LNG infrastruktūras paplašināšana. Abos gadījumos ir sasniegts ievērojams progress,” komentē Lāšs Mortensons.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 27.septembris 2017 15:33
0 0 Atbildēt

VW fans arī tā domā.

manerheims 28.septembris 2017 10:06
0 0 Atbildēt

Nez vai gāzi var uzskatīt par netradicionālu.

LNG 9.oktobris 2017 9:42
0 0 Atbildēt

Kā ar avārijām? Dīzelis tek pa ceļu un to vēl jāpapūlas aizdedzināt. LNG jau tankā atrodas zem spiediena sākot no 35 atm. Un ja vēl dzirkstele. Tālu būs jāmeklē avārijā cietušo rezerves daļas.

Protams tvertne ir no super-truper materiāla un droša. Zināma taisnība jau ir. Piemēram vieglajam tā pieskrūvēta zem auto un ja kāds ieskries aizmugurē, baloni salocīs visu savā ceļā un stumsies uz priekšu vai atdalīsies no grīdas. Toties smagajam balons ir pie rāmja, kas visdrīzāk izturības ziņā var konkurēt ar balonu. Sānu trieciens un bum!!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti