Scania prezentējusi jaunās paaudzes kravas automašīnas būvniecības segmentā (+ foto)

Foto: Publicitātes attēls

Scania Latvia | 18.oktobris 2017 11:30

Ar astoņu tipu būvniecības nozares kravas automašīnu prezentāciju Scania turpina pakāpenisku jaunās paaudzes auto klāsta ieviešanu visos transporta segmentos.

Īpašs jaunums ir Scania XT aprīkojums, kas paredzēts darbam smagos apstākļos un piemērojams visām kabīnēm, šasijām un motoriem, kuru klāstu Scania nemitīgi paplašina - šobrīd jaunās paaudzes kravas automašīnām jau ir pieejami 13 dažādi Euro 6 motori ar jaudu no 280 līdz 730 zirgspēkiem.

Scania iepazīstinājusi ar jaunās paaudzes automašīnām dažādām būvniecības segmenta vajadzībām: pašizgāzēju, betona maisītāju, betona sūkni, pacēlāju ar āķi (universālo pašizgāzēju), konteineru iekrāvēju, mobilo ceļamkrānu, autokrānu (kravas platformu ar manipulatoru) un smagsvara kravas pārvadājumiem paredzēto vilcēju.

“Kā zināms, būvniecībā izmantotie transportlīdzekļi ir vieni no daudzpusīgākajiem visā kravas automobiļu saimē, jo tiem jātiek galā ar visdažādākajiem uzdevumiem un izaicinājumiem. Taču neatkarīgi no izmantošanas jomas vai celtniecības nozarei raksturīgajiem sarežģītajiem braukšanas apstākļiem ikviens Scania klients vienmēr iegūs individuāli piemērotu, ilgstpējīgu transporta risinājumu un pakalpojumus,” norāda Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis.

Celtniecības transporta tehniskie jauninājumi

Līdzās inovācijām, kas ieviestas jaunās paaudzes automašīnās tālsatiksmes segmentā, būvniecības kravas auto prezentācijā atklāta virkne gaidītu risinājumu, ko novērtēs nozarē strādājošie. Tostarp izturīgs mehāniskais atsperojums, augstas gaisa ieplūdes atveres un vertikālas gaisa izplūdes atveres, kā arī divi gaisa filtri, kas spēj izfiltrēt gandrīz 40 kg putekļu, tādējādi četrkāršojot ekspluatācijas laiku salīdzinājumā ar iepriekšējiem risinājumiem.

Lai līdzvarotu braukšanu pa sarežģītu reljefu un automašīnas izturību, izstrādāta mehāniskā četru punktu balstiekārta divās dažādās versijās. Turklāt jaunajiem auto ir iespējams pielāgot riteņu arkas un dubļu sargus, kas paplašina balstiekārtas un riteņu izvēles iespējas.

Scania piedāvā arī vairākas jaunas funkcijas asu un šasijas risinājumos, kas ir īpaši svarīgi celtniecībā. Piemēram, jaunajā paaudzē elektronisko bremzēšanas sistēmu (EBS) iespējams apvienot ar trumuļu bremzēm automobiļos ar trim asīm. Tāpat iespējams apvienot disku bremzes ar 26 tonnu tandēma asīm RBP735 ar riteņa reduktoru. Scania ir arī pārgājusi uz slīpzobu zobratiem planetārajos pārnesumos riteņa reduktoram, kas samazina trokšņa līmeni un palielina ekspluatācijas ilgumu.

Scania XT aprīkojums – darbam īpaši smagos apstākļos

Īpaši izceļams ir jaunais Scania XT aprīkojums, kas piemērojams visam kabīņu klāstam, šasijām un motoriem un paredzēts darbam smagos apstākļos. “Katram klientam smagi apstākļi var būt atšķirīgi – putekļains karjers, šauri braucamie ceļi būvniecības objektā vai bedraini posmi mežā kokvedējiem –, uz ko norāda arī jaunā aprīkojuma nosaukuma XT atšifrējums extra tough – īpaši izturīgs, apzīmējot ekstrēmo un sarežģīto vidi, kādā jāveic darbs,” stāsta Aigars Pušinskis.

XT aprīkojumā ietilpst lielas kravnesības, izturīgs, tērauda stiprināts bamperis, kas kabīnes priekšdaļā izvirzīts 15 cm uz priekšu. Tādējādi bamperis veido īpaši izturīgu priekšējo daļu, kas spēcīgu triecienu vai sadursmes gadījumā saglabā automašīnas apakšējo konstrukciju nebojātu. Lielai slodzei paredzētajā priekšdaļā iebūvēts spēcīgākais šobrīd tirgū pieejamais vilkšanas āķis, kas nodrošina 40 tonnu vilktspēju.

Komforts un drošība

Vienlaikus ar tehniskajiem jauninājumiem, oficiāli prezentētas arī jaunās G un P kabīnes līdzās jau esošajām S un R versijām. Ikdienā šoferi kabīnē pavada ievērojamu laiku, tādēļ jaunās paaudzes Scania kabīne patīkami pārsteidz ar ērtību – tajā ir izcila redzamība, mūsdienīgas un intuitīvas vadības ierīces, kā arī modernas saziņas iespējas (infotainment sistēma, kas nodrošina šofera saziņu ar ofisu īsziņu veidā).

Ergonomiskais kabīnes dizains uzlabo šofera darba un sadzīves apstākļus gan ar pārdomātiem mantu nodalījumiem un jaunām ārējās uzglabāšanas iespējām, gan tādiem komforta uzlabojumiem kā premium vadītāja sēdeklis, ledusskapis un platāka guļvieta ar iespēju izvēlēties šoferim ērtāko matraci.

Par inovācijām padomāts arī drošības aspektā – jaunās paaudzes Scania kravas auto nodrošina labāku sadursmju izturību un ir pirmie nozarē, kas piedāvā aizkarveida gaisa drošības spilvenus kabīnes sānos, tādējādi maksimāli pasargājot šoferi un pasažieri automašīnas apgāšanās gadījumā. Jaunajai mašīnai ir uzlabota bremžu aktivizēšana, izturīgākas bremžu skavas un labāks svara sadalījums, kas garantē izcilu bremžu veiktspēju. Scania pirmo reizi papildaprīkojumā piedāvā arī elektrisko stāvbremzi, kas tiek aktivizēta automātiski (pie maza braukšanas ātruma), kad tiek atvērtas autovadītāja durvis vai atlaista drošības josta.

Jaunās kabīnes aprīkotas ar LED lukturiem (galvenie; jumtā; priekšējajā restē un miglas), ar avārijas bremzēšanas un joslu uzraudzības sistēmām, duālo akumulatoru baterijas sistēmu. Lielisku redzamību nodrošina jaunie spoguļi un to novietojums.

Samazināts degvielas patēriņš un plašs motoru klāsts

Scania jaunajā kravas automobiļu klāstā līdz šim ieviesti trīspadsmit dažādi Euro 6 standartam atbilstoši motori ar jaudu no 280 līdz 730 ZS, par pamatu izmantojot trīs dažādas motoru saimes. “Neatkarīgi no izvēlētā spēka pārvada Scania tagad var piedāvāt vēl mazāku degvielas patēriņu, tādējādi palīdzot mūsu klientiem ievērojami samazināt automašīnas ekspluatācijas izdevumus,” uzsver A. Pušinskis.

Lielākie jaunumi ir uzlabota motora programmatūra un efektīvāka sadegšanas kamera. Papildus tam inovatīvā eļļas dzesēšanas sistēma ar termostata kontroli, kurā eļļa var uzturēt augstāku darba temperatūru, ļauj samazināt degvielas patēriņu par 1%.

Pārveidojumi ietver arī to, ka šobrīd ar ļoti retiem izņēmumiem Scania izplūdes gāzu pēcapstrādei izmanto tikai selektīvo katalītisko redukciju (SCR), tāpēc motori ir vieglāki, izturīgāki, ar fiksētas ģeometrijas turbokompresoru un izplūdes gāzu recirkulāciju ERG sistēmas veidolā. Citi pārveidojumi, kas palīdz samazināt degvielas patēriņu, ir palielināta kompresijas pakāpe (no 18,0:1 līdz 19,0:1), kā arī līdz 190 bāriem palielināts cilindru spiediens (180 bāri 280 ZS versijā).

Alternatīvās degvielas motoru ieviešana

Scania ir līderis alternatīvo degvielas motoru piedāvājumā. Šobrīd uzsākts darbs pie jaunās kravas automobiļu paaudzes motoru klāsta paplašināšanas ar Euro 6 standartam atbilstošiem alternatīvās degvielas motoriem. Jau jūnijā savu debiju jaunajā kravas automobiļu paaudzē piedzīvoja pirmie motori, kas darbināmi ar alternatīvo degvielu (ar jaudu 320 ZS un 360 ZS). Turklāt visi Scania Euro 6 standartam atbilstošie dīzeļmotori jau tagad ir sertificēti maisījumam ar līdz 10% biodīzeļdegvielas to bāzes konfigurācijā. Pirmās versijas ir darbināmas ar biodīzeļdegvielu, bet drīzumā tām pievienosies vēl citas.

“Ilgstpējīgs transports – tas ir Scania nākotnes ceļš, kas iesācies jau tagad. Tie ir ne vien alternatīvo degvielu motori, bet arī jauns domāšanas veids, jaunas tehnoloģijas, pakalpojumi un izpratne, ar ko mēs varam palīdzēt klientiem pārskatīt savus izdevumus un ieņēmumus. Ilgtspējīga peļņa neatkarīgi no veicamā uzdevuma un darba apstākļiem – tas ir Scania mērķis, domājot par mūsu klientiem,” saka Scania Latvia vadītājs.

Tīra biodīzeļdegviela vienmēr rada ievērojami mazāk oglekļa dioksīda izmešu nekā parastā dīzeļdegviela. Dažas alternatīvās degvielas, piemēram, hidrogenēta augu eļļa (HVO), var radīt līdz 90% mazāk CO2 izmešu. Visi šobrīd ražošanā esošie Euro 5 un Euro 6 standarta motori neatkarīgi no paaudzes ir darbināmi ar HVO bez jebkādiem ierobežojumiem.

Apkopes un savienoto pakalpojumu piedāvājums būvniecības transportam

Rūpējoties par klientu autoparka vadības sistēmu, Scania piedāvā programmu Scania Fleet Care, ar kuras palīdzību iespējams nodrošināt garāku automobiļu kalpošanas laiku, augstāku šoferu darba efektivitāti un viegli pārskatāmas visa autoparka izmaksas.

Šobrīd visā pasaulē ir vairāk nekā 250 000 savienotu Scania transportlīdzekļu – tas palīdz tiešsaistē sekot līdzi transportlīdzekļu reālā laika kustībai, nodrošinot ātrāku reaģēšanu ārkārtas gadījumos, detalizēti fiksēt degvielas patēriņu un sniegt priekšlikumus tā mazināšanai, kā arī informē klientu, ka ir pienācis laiks veikt transportlīdzekļa apkopi.

“Celtniecībā ir svarīgi panākt labu transportlīdzekļu rentabilitāti,” teic A. Pušinskis. “Tam vislabākais risinājums ir līgumi ar Scania servisa centriem par apkopju un remontdarbu veikšanu. Scania piedāvā elastīgu apkopes risinājumu – individuāli pielāgotu apkopes darbu plānu, ko atjaunina reizi nedēļā atbilstīgi reālajai automašīnas ekspluatācijai, kas nodrošina paredzamus dīkstāves periodus un maksimālu darbspējas laiku.”

Lai jaunās paaudzes Scania automobiļi sniegtu maksimālu pienesumu klientu biznesam, līdztekus tehiskajiem jaunievedumiem izstrādāts arī īpašs autovadītāju apmācību kurss efektīvākam darbam būvniecības nozarē.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

3 miljoni nav šķērslis - visus Koenigsegg Jesko izpērk dažu dienu laikā (+ FOTO) 2

Zviedru varenauto ražotājs Koenigsegg izpārdevis visus jaunā modeļa Jesko eksemplārus tikai dažas dienas pēc tam, kad Ženēvas autoizstādē tika nosvinēta 3 miljonus dolāru vērtās supermašīnas pirmizrāde. Lasīt vairāk

 

Barona ielu auto satiksmei slēgs vasarā 2

Rīgas dome Krišjāņa Barona ielu automašīnu satiksmei plāno slēgt vasarā, nevis aprīlī vai maijā, kā bija iecerēts sākotnēji, aģentūrai LETA pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola. Lasīt vairāk

 

Divu dienu laikā Kurzemē pārbaudīti 870 transportlīdzekļu vadītāji; katram sestajam sastādīts protokols 2

Pagājušās nedēļas nogalē Valsts policija Kurzemes reģiona amatpersonas strādāja pastiprināti, rīkojot profilaktiskos pasākumus ceļu satiksmē. Lasīt vairāk

 

Kad sliedes nav šķērslis (+ VIDEO) 4

Daži autobraucēji uzskata, ka tramvaja vai dzelzceļa sliedes nav šķērslis, lai pie mērķa nokļūtu ātrāk, diemžēl ne vienmēr tas beidzas tā, kā viņi paši plānojuši. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti