Pepsikolu vadās ar Tesla kraviniekiem – dzērienu kompānija pasūta 100 vilcējus - iAuto

Pepsikolu vadās ar Tesla kraviniekiem – dzērienu kompānija pasūta 100 vilcējus 16

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 13.decembris 2017 15:00

Kompānija PepsiCo, kurai pieder zīmoli Pepsi un Lay`s, noformējusi pasūtījumu par 100 kravas vilcēju Semi iegādi, kļūstot par amerikāņu elektriskās piedziņas mašīnu ražotāja lielāko pasūtītāju nesen prezentētajam komerctransporlīdzeklim.

Tesla Semi kļūs par PepsiCo 10 000 spēkratu lielā autoparka papildinājumu un tiks izmantoti, lai nogādātu produkciju no ražotnes uz sadales centriem vai piegādēm klientiem.

Zināms, ka par katru pasūtīto automašīnu PepsiCo bija jāveic 20 000 dolāru liela priekšapmaksa, taču kopējā darījuma vērtība nav zināma.

Decembra sākumā 40 elektrisko vilcēju iegādei pieteicās kompānija Anheuser-Busch, kura vairāk pazīstama kā Budweiser alus ražotājs. Toreiz mediji lēsa, ka darījums Tesla Motors varētu atnest 6 miljonus dolāru.

Skaitliski mazākus pasūtījumus veikuši arī citi uzņēmumi, piemēram, Wal-Mart, DHL u.c., bet pēc "Electrek" datiem, pavisam nepilna mēneša laikā kompānijas ofisā atstāti vismaz 200 pieteikumi (neskaitot PepsiCo).

Tesla Semi debitēja pirms dažām nedēļām. Kravinieks aprīkots ar četriem elektromotoriem, kas piestiprināti pie abām aizmugures asīm. Motoru jaudu ražotājs neatklāj, taču norāda, ka 100 km/h vilcējs sasniedz 5 sekundēs, bet komplektā ar piekrautu puspiekabi, kas sver 36 tonnas, to pašu izdara 20 sekundēs.  Vilcējs ir pietiekami spēcīgs, lai piecu grādu kāpumā noturētu konstantu ātrumu 105 km/h pat tad, ja puspiekabe ir piekrauta.

Akumulatoru uzlādēšanu nodrošinās augstas veiktspējas stacijas, kas tiks izvietotas pie visām galvenajām ASV automaģistrālēm. Pusstunda šādā stacijā ļaus Tesla kraviniekam turpināt ceļu 640 km garumā.

Tesla Semi kabīnē iebūvēts komfortabls sēdeklis vadītājam un divi skārienekrāni, kas ataino svarīgāko informāciju, navigācijas norādes un video no atpakaļskata kamerām. Elektronisko palīgu sarakstā joslu asistenti, brīdinājums par sadursmi un ārkārtas bremzēšanas sistēma.

Elektriskais kravas auto apgādāts ar autonomās vadības sistēmu un funkciju, kas ļauj pārvietoties konvoja režīmā, kad vienai vadošajai automašīnai automātiski seko vairāki citi kravinieki.

Elektriskās piedziņas vilcējam ir teicama aerodinamika, kas pēc šiem parametriem pārspēj pat izslavēto Bugatti Chiron (0,36 pret 0,38). 

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
voģila 13.decembris 2017 15:26
8 2 Atbildēt

Vēl jau neviens nav nobraucis 100 tkm ar Teslas kravinieku. Ja kvalitāte ir tāda pati kā vieglajiem, tad garantijas remontos bankrots točna pienāks. Un te vēl lielu lomu spēlē arī Trampa dotācijas vietējiem autoražotājiem.

5miljoni 13.decembris 2017 16:05
3 0 Atbildēt

Un jāpagaida rindu pie lādētāja.

voģila 13.decembris 2017 16:05
3 0 Atbildēt

Tā vis nav. Alga ir atkarīga no aizvesto kravu skaita. Ja neko nevari aizvest dēļ salūzuša auto, tad neko arī nenopelnīsi. Un tā pusstunda lādēšanai izklausās pēc zinātniskās fantastikas. Tā nu tik varēs nestāvot rindā uzlādēties pusstundā. Baltijas mēroga reisā tās ir stabili 2 un vairāk uzlādes (ja maksimālā slodzē tiešām var nobraukt 640 km), kas ir vismaz 1++ liekas stundas ceļā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti