Ekspedīcija ar Žiguliem uz Toljati un atpakaļ 9

 
6.jūlijs 2010 16:22

Atzīmējot VAZ 2101 40. gadu jubileju, Latvijas Antīko automobiļu kluba (AAK) biedri un viņu draugi organizē ekspedīciju no Rīgas uz Toljati rūpnīcu.

Pārbraucienā dosies četras VAZ markas automašīnas un mikroautobuss RAF 2203 „Latvija”. Visi ekspedīcijas auto pārstāv 80-tos gadus un klasificējami kā „youngtimer”.

Ekspedīcijas mērķis ir apmeklēt Toljati rūpnīcas muzeju un ražošanas cehus, lai godinātu leģendāro un postpadomju savienības kulta auto - VAZ.

<250>Ekipāžas pie Rīgas Motormuzeja pulcēsies 2010. gada 7. jūlijā plkst. 11.00, bet svinīgais starts tiks dots plkst. 14.30 no Rātslaukuma, kur ekspedīciju tālajā ceļā pavadīs Rīgas mērs Nils Ušakovs

Maršruta Rīga – Maskava („Auto Eksotika 2010”) – Toljati –Rīga kopgarums ir vairāk nekā 4000 km, ko braucēji sākotnēji ir ieplānojuši veikt 11 dienās. Pārbrauciena laikā paredzēts viesoties arī auto izstādē „Auto Eksotika 2010” Maskavā.

Finišs ir iecerēts 17.jūlijā pēc plkst. 21.00 pie Rīgas Motormuzeja.

 

Atbalstītāji:

Rīgas Motormuzejs
Latvijas Antīko automobiļu klubs
AAS ERGO
SIA TEXACO
SIA RUBBERS
 

 
Visi komentāri
 
277895. viesis 7.jūlijs 2010 14:10
0 0 Atbildēt

Atceros, ka 70-80-tajos gados latvietim ļoti prestižš skaitījās darbs vai prakse Toljati rūpnicā. Īpaši svarīgi priekš reputacijas tas bija autoservisa šloseriem vai meistariem. Tolaik tie, kam bija "toljati pieredze" viennozīmīgi tika uzskatīti par labākajiem meistariem un specialistiem. Jāsaka, ka tajos laikos bija arī daudzi izcili autospecialisti, kuri žiguļiem izcili prata novērst visas vainas. Priedaines servisā 80-tajos tādi bija Arnis no 15/16 boksa, kurš bija augsta līmeņa priekšējās piekares regulētājs un Ilmārs no 4 boksa - perfekts elektrības un karburatoru spečuks. Arī krāsotājs Gunča bija viens no pirmajiem, kas prata strādāt ar metalikas krāsām. Vēl šodien šos meistarus atceros kā izcilus profesionaļus. Vispār jau kādam zinošam žurnalistam vajadzētu grāmatu uzrakstīt par padomjlaiku autoservisu labākajiem meistariem.

Šodien jau daudz prāta tiem servisniekiem nevajag - iespraud dakšu auto diagnostikas štepselī, un teju tā bilde ir skaidra.

277896. viesis 7.jūlijs 2010 15:12
0 0 Atbildēt

Nav tik vienkārši ar to diagnostikas štepseli. Bet par vecajiem meistariem palasīt būtu interesanti.

277898. viesis 8.jūlijs 2010 9:07
0 0 Atbildēt

ak 63 [?] pirms 18 stundām

Nav tik vienkārši ar to diagnostikas štepseli. Bet par vecajiem meistariem palasīt būtu interesanti.

---------------------------------

Mhm, tikai daudzi toreizeejie klienti, ja izlasiitu atklaasmes, kjertu

pie sircc - ak , Jeezinj, arii tad chakareeja :-) A ko dariit, arii tolaik

ljaudis paardeva vai vismaz meegjinaaja paardot savas zinaashanas

un prasmes, cik nu OBHSS ljaava :-)Labaakie klienti bija OBHSS

priekshnieki - visi celji valjaa :-)

Aizko ar to diagnostikas shtepseli ir taa: maz jeegas, ja to iesprauzh, un raadaas skaista bilde, ja nav teela, kursh saprot, ko redz tai bildee. Paarbaudiits praksee!!! :-)

277899. viesis 8.jūlijs 2010 10:15
0 0 Atbildēt

Ha,ha - izskatās, ka mediķiem ar tām glaunajām un dārgajām diagnostikas iekārtām, ar ko piebāzti visi stradiņi , ir tās pašas problēmas kas automehiem: iekārta dod kaut kādu atbildi, bet neviens īsti nesaprot, kas tur pateikts. Nesen viens mans koleģis bija med.pārbaudē uz vienu dārgu tomografu (vai skeneri) . Pēc tam 7 dakteru konsilijs mēnešiem netika galā ar to skenera atbildi...Autoservisos realā aina ir līdzīga - jaunu auto nevar iedarbināt, bet super BOCSH iekārta neko precīzi nespēj parādit ,vai vaina ir inžektorā, aizdedzes iekārtās vai svecēs.

277902. viesis 8.jūlijs 2010 14:11
0 0 Atbildēt

IV, kas tad var buut izcils priekshas piekares reguleshanaa? :) Tur viss paklauts noteiktiem likumiem. un lai tos saprastu, nav jabut akademikjim. :)

277903. viesis 8.jūlijs 2010 15:30
0 0 Atbildēt

902 viesim:

padomjlaikos žiguļiem, moskvičiem,volgām prieksējo riteņu ģeometrija bija vāja,bet ļoti svarīga lieta. Kā to tolaik auca - "razval/shožģeņije". Tās regulēšanas iekārtas bija teju visos servisos, bet maz bija meistaru, kas prata tos darbus - visa darba kvalitāte bija atkarīga no precizitātes milimetros. Tolaik jau servisnieku pamatdarba rīki bija meisele un āmurs, kādēļ ''nemties ar milimetriem pacietības pietika tikai dažiem. Atceros, pat autovaz rencēnu ielas servisā uz TA līnijas razvalu servisnieks "regulēja" ar 5 kg āmuru.... Ne velti manis minētajam Arnim bija izcila slava, jo viņš stradāja ar juveliera precizitāti.

277909. viesis 9.jūlijs 2010 21:52
0 0 Atbildēt

lai veicas!!!!!!!!!!!!!

277913. viesis 11.jūlijs 2010 13:24
0 0 Atbildēt

IV, piekari reguleju pagalmaa zem koka ar visai primitiviem shtrumiem, nevajag nekadas specialas iekartas. Bet precizitati gan, tiesa, vajag. :)

Kaimini tik nesaprashanaa skataas un brinaas- vini brauc pie dizhiem specalistiem un dizhaam iekartam, un dazham labam tapat riepas pleesh tik un taa. :D

277930. viesis 13.jūlijs 2010 8:41
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis

padomjlaikos žiguļiem, moskvičiem, volgām prieksējo riteņu ģeometrija bija vāja, bet ļoti svarīga lieta.

------------------------------

Interesanti, kas tur vareeja buut vaajsh? :-)))) Stuures iekaarta kaa

stuures iekaarta, kaa jebkuram ar neatkariigu balstiekaartu priekshtiltam :-)

Kā to tolaik auca - "razval/shožģeņije". Tās regulēšanas iekārtas bija teju visos servisos, bet maz bija meistaru, kas prata tos darbus - visa darba kvalitāte bija atkarīga no precizitātes milimetros.

-----------------------------

Vispaar jau ar tiem milimetriem tikai saakaas, bija veel dazhi

knifinji, ko vajadzeeja njemt veeraa .... Jo iipashi saciikshauto -

tikai ar "gjeometriju" vareeja gandriiz 10 km/h pie max aatruma

dabuut :-)

Tolaik jau servisnieku pamatdarba rīki bija meisele un āmurs,

------------------------------

A shitaadas pasacinjas labaak nevajag - normaalam meistaram allazh bija

savs, gadu gaitaa izkopts "instrumentaarijs"! Shkjiet, esi bijis armijas

"shloseris" padomjlaikos :-)

Atceros, pat autovaz rencēnu ielas servisā uz TA līnijas razvalu servisnieks "regulēja" ar 5 kg āmuru...

-----------------------------

Nevajag pasakas staastiit - jaa, ir operaacija, kuru tikai ar aamuru var

veikt, ar sarkanaa vara "bolvanku" vislabaak, bet ne jau razvalu ar

aamuru regulee :-) Tas fiziski nav iespeejams :-)

Ne velti manis minētajam Arnim bija izcila slava, jo viņš stradāja ar juveliera precizitāti.

--------------------------------

Jaa, atminu sho cilveeku :-) Pedants bija nenormaalaakais :-) Bet es biju veel trakaaks pedants ... :-) Kaarlja Oshinja skola kaa nekaa :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 2

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti