"BMW" - kaut kas īpašs… (+ foto) 14

 
20.maijs 2013 9:23

Nav noslēpums, ka daudziem cilvēkiem īstu baudu sagādā braukšana pie automašīnas stūres – cits tā relaksējas, cits gluži pretēji – iegūst enerģiju visai dienai.

Nenoliedzami – liela nozīme ir automašīnas markai. Vakar, 19. maijā, noslēdzās tāds pasākums kā BMW festivāls 2013, tāpēc vairāki sabiedrībā atpazīstami cilvēki dalās savā pieredzē par braukšanu pie BMW  stūres, atklājot savas patiesās sajūtas un mazinot kļūdainos stereotipus par BMW braucējiem.

Klusums, miers un.. kaut kas īpašs...


TV3 raidījuma “Paņem 100 000 ja vari” vadītājs Edgars Ludāns stāsta: “Man ir īpaša sajūta braucot ar BMW. Klusums, komforts un kaut kāds īpašs miers,” piebilstot, ka jo jaudīgāks ir auto, jo mazāka vēlme ir to jaudu izrādīt. “Mani piesaista vecāka gada gājuma BMW, kuriem jau ir sava aura un šarms,” norāda E.Ludāns.


Līdzīgas sajūtas raksturo arī Veselības Centrs 4 dermatoloģe Lauma Valeine: “Braukt pie stūres – man tā ir īsta atpūta un bauda, un labs veids, kā es atpūšos pēc darba. Arī brīvdienās labprāt to daru, klausoties mūziku un baudot brīdi, kad varu būt pie stūres”. Lauma stāsta, ka viņas autobraucējas mūžā ir bijušas trīs automašīnas, un visas ir bijušas tieši šī zīmola. „Pirmo automašīnu es saņēmu mantojumā, un var teikt, ka uzreiz iemīlējos šajā mašīnā. Un kā jau ikvienai sievietei, mans svarīgs ir arī dizains, izskats, kas piemīt šai automašīnai, tas neatkārtojamais priekšējais rāmis, plūstošās līnijas – tas ir viens iemesls, kāpēc man patīk BMW”.

Tā kā Laumai man patīk ātrums, tad šī automašīna viņai sniedz gaidītās sajūtas. „Mašīna ir dinamiska, bet vienlaikus arī droša, kas man šobrīd kā divu bērnu mammai ir ļoti būtiski. Drošība ir viens no galvenajiem priekšnoteikumiem. BMW piepilda abas šīs manas vēlmes – tā ir gan dinamiska, gan droša,” komentē Veselības Centrs 4 dermotoloģe.

Nācies saskarties ar stereotipiem par to, ka BMW braucēji ir agresīvi. Kļūdaini stereotipi?

Savā pieredzē dalās Veselības Centrs 4 dermatoloģe Lauma Valeine:
“Jā, tāds priekšstats pastāv, un nereti uz Latvijas ceļiem nākas redzēt, ka ar šo automašīnu daudzi brauc agresīvāk kā ierasts. Bet šeit es noteikti vēlos piebilst, ka ir arī citu automašīnu marku piekritēji, kuri brauc tik pat agresīvi, ja ne vēl agresīvāk. Ar to es vēlos teikt, ka zīmolam un agresivitātei uz ceļa, pēc būtības, nav nozīme. Šis stereotips vairāk ir pieņemts Latvijā un Krievijā, jo citās Eiropas valstīs, piemēram, Vācijā, kas ir BMW dzimtene, tur ar šo automašīnu pārvietojas gados cienījami autovadītāji, kuriem nav nevienam nekas jāpierāda. Viņi izvēlas dizainu un kvalitāti, ko sniedz šī automašīna”.

Interesantu viedokli pauž Latvijas Moto federācijas – motošosejas Tehniskais komisārs Nikolajs Steška:
„Tā ir realitāte. Izstāstīšu Jums vienu piemēru – viens mans draugs reiz nopirka Audi markas mašīnu, ar kuru nobrauca piecus gadus. Pa šiem pieciem gadiem viņu policija apturēja piecas reizes, un nevis par kādu pārkāpumu, bet vienkārši dokumentu pārbaudei. Kad viņš nopirka BMW, viņu apturēja desmit reizes viena gada laikā. Tas tomēr par kaut ko liecina”.

Tajā pašā laika N.Steška uzsver, ka viss ir atkarīgs no autovadītāja. „Ja runājam par jauniešiem – BMW braucējiem, tad Latvijā viņi ir tādi kā ir, un, jā, bieži brauc agresīvi. To var izskaidrot ar vairākiem faktoriem, ko izskaidro arī viens Eiropā veikts pētījums par autobraucējiem ar premium klases automašīnām. Pētījuma rezultāti atklāj, ka pēc jaunas automašīnas iegādes pirmie divi tās īpašnieki nebrauc agresīvi, gluži pretēji – brauc prātīgi. Savukārt trešais, ceturtais īpašnieks ar šo automašīnu sāk braukt jau agresīvi, jo vēlas izmantot tās iespējas, ko šī automašīna sniedz tieši izrietot no tehniskajām prasībām”.

„Galvenais mīnuss, kāpēc BMW autobraucēji Latvijā mēdz būt agresīvi, īpaši ja runājam par jauniešiem, ir arī faktors, ka mēs dzīvojam blakus Krievijai un citām bijušajām PSRS valstīm. Krievijā un citās bijušajās PSRS valstīs ir uzņemtas ļoti daudz kino filmas, kurās izmantots BMW un piedēvēts konkrētai „grupai” ja tā var teikt. Tajās filmās jaunieši parāda konkrētu dzīvesstilu kopā ar BMW, kas zināmā mērā arī iezīmē šādu agresīvu braukšanu, un to ir pārņēmuši daļa autobraucēju, īpaši jaunieši, arī Latvijā,” piebilst Nikolajs.

Situāciju komentē arī TV3 raidījuma “Paņem 100 000 ja vari” vadītājs Edgars Ludāns: „90-to gadu BMW ir pilnībā pieejams jaunietim, kurš tikai uzsāk savas autovadītāja gaitas un protams…tas ir arī lielo eksperimentu laiks, kad tiek testēts, ko spēj auto, ko spēj pats vadītājs un kāda ir apkārtējo reakcija uz kādu “saulīti” lielveikala stāvvietā. Domāju, tas ir tikai likumsakarīgi, ka jaunieši ar pavecākiem BMW ielās ir redzami vairāk, jo vēlas būt pamanāmāki. Visos laikos ir bijis kas līdzīgs. Vēl nesenā pagātnē „čaļi” nēsājās pa rajoniem ar “uzlabotām” JAWAām….:)”.


 

 
Visi komentāri
 
290358. viesis 20.maijs 2013 11:00
0 0 Atbildēt

BMW - tas ir brutāls spēks.

Ja Tu to nemāki izmantot šādi: www.youtube.com/watch?v=WZIp4ftTshk tad brauc ar opeli...

290364. viesis 20.maijs 2013 12:50
1 0 Atbildēt

Uzskatu, ka pašreizējos apstākļos BMW Latvijā - tā ir liela probleēma, kas atrisināsies pakāpeniski gadu gaitā. Neviens nenoliedz BMW auto labo kvalitāti, komfortu, pozitivas emocijas vadot to auto. Pašam ir bijuši pieci BMW, labi pazīstu šos auto - neko īpaši sliktu vai cildinoši labu par tiem nevēlos teikt, jo visi auto bija lietoti. Nebūt neuzskatu, ka tie būtu vērtējami kā labākie pasaules auto. Vienkārši - LABI auto. Galvenā to problema ir plašā lietotāju auditorija. Jau 90-to sākumā pirmie BMW (e-21,28,23,30,34) Latvijā parādijās kā populārākais skūto tipiņu trenūzenēs auto... Brauca jau viņi arī ar skorpjiem, bet retāk. Kaut zemessargi tolaik to kontigentu pakapeniski apšāva, sekas ir jūtamas līdz pat mūsdienām. Man arī savulaik nebija patīkami, kad braucot ar e-34, CP patruļās tiku kontrolēts vismaz 10 reizes gadā. Kur nu vēl naidīgie skatieni no citu auto vadītājiem un gājejiem. Pieļauju, ka pašlaik situacija ir nedaudz uzlabojusies. BET, jau 7 gadus nu jau braucot ikdienā ar hundajiem, līdz šim CP reidu un akciju laikā mani nav mani pārbaudei apturējuši ne reizi....Tā nu tas ir.

290380. viesis 21.maijs 2013 11:34
0 0 Atbildēt

358 - Nē, agresija nav spēks. Tas ir līdzīgi, kā tuvcīņā - ar puicisku agresiju nekad neuzvarēsi spēcīgu, pieredzējušu pretinieku, ja ir līdzvērtīgi cīņas apstākļi. Turklāt uz ielas, kur ir citi satiksmes dalībnieki, agresīva braukšana ir ne vien noziedzīga, bet arī tizla rīcība, kas raksturīga vien infantiliem (neattīstītiem) cilvēkiem, kuri tā kompensē savus apspiestos mazvērtības kompleksus.

Likumsakarīgi, ka daudzi mazvērtības kompleksu nomocīti cilvēki izvēlas tieši "krutuma" auras apvīto BMW marku. Un tas arī veido noslēgtu loku attiecībā uz šiem auto un to vadītājiem. Ilūziju upuri, kuri citādi nespēj pašapliecināties dzīvē, kā vien agresīvi braucot. Citiem vārdiem - emocionāli lūzeri.

P.s. BMW nebūt nav vienīgie labie auto.

290381. viesis 21.maijs 2013 12:33
1 0 Atbildēt

Nezinu kā ir pašlaik, bet vēl pirms 10 gadiem, kad biju ASV, tur pat stipri palietoti BMW maksāja salīdzinoši dārgi, ka vietējiem"bomžiem" nebija pa spēkam tos nopirkt. Vēl tagad atceros, ka 10 gadīgs e-28 bembis vienā provinces benzīntanka veikaliņā maksāja teju 6000$, kamēr tikpat vecs vietējais Buicks piķoja tikai 1500$. Tāpēc, tur arī nemanīju BMW vadītāju aprindās puišeļus un bandjugas. ASV bembji tiek augstu vērtēti, tur ar tiem braukā tikai dakteri, lidotāji,advokati. Līdzīgi bija arī ar meršiem,lexus un kadiljakiem. Bet pārējie lietotie braucamie, īpaši jau fordiņi, neatkarīgi no izmēriem, bija pa kabatai katram vietējam bomžikam.

290382. viesis 21.maijs 2013 13:10
0 0 Atbildēt

solaris, tavi teksti ir kā tipiskam *******m, kuram vienkārši nav lemts ne kļūt par bmw īpašnieku, par spēju viņu savaldīt nemaz nerunāsim...

tā kā sēdi opelī un gar labo malu...

290383. viesis 21.maijs 2013 14:05
0 0 Atbildēt

šodien kā reiz noskatījos uz viena infantila bembista ar numuru MG-33 uzvedību ielās

290384. viesis 21.maijs 2013 15:22
0 0 Atbildēt

anonimikis - tas bembis ir vecs krāms, bet tā vadītājam ir emocionāls apjukums, ka pagājuši jau padsmit gadi, kopš par viņu runāja, un no nākotnes vairs neko daudz viņš nevar gaidīt, tāpēc arī ir tendence maksāt sodas naudas par agresīvu braukšanu ielās, kas apdraud citus satiksmes dalībniekus. Paradoksāli tikai, ka tas viņu netraucē izteikties par to, kā jauniešus vajadzētu audzināt. Tā teikt, cilvēkam divas morāles.

382 - Ja jau tu esi tik lecīgs, vai vari palepoties arī ar kādu uzvaru sacīkstēs? (Vai arī visa tava iedomība balstīta vienīgi uz narcistisku pašapliecināšanos ielās, kur normāli cilvēki neuzvedas agresīvi?)

Šis laikam gan ir jautājums, uz kuru atbildi var negaidīt.

290385. viesis 21.maijs 2013 16:48
0 0 Atbildēt

>290381. viesis

Nu bet loģiski, ka ASV tas ir dārgāk, jo tās ir inomarkas, kuras ASV neražo. Tam nav tiešas sakara ar kādu izteiktu kvalitāti.

lacis212 7.februāris 2016 8:38
1 0 Atbildēt

Bavārijas autoražotāja BMW rūpnīcā Spartanaburgā (ASV) no konveijera lentas nule kā noripojis 1.5 miljonais auto.

Dienvidkarolīnas štatā uzbūvētā rūpnīca savu darbu sāka 1994. gada 8. septembrī, toreiz kā pirmais konveijera lenti pameta priekš ASV tirgus būvētais 3. sērijas modelis BMW 318 i. Līdz šim Spartanaburgas rūpnīcā tika ražoti arī slavenie rodsteri Z3 un Z4, kā arī Latvijā tik ļoti iecienītie X5 un X6. Tieši no šejienes smalkie visurgājēji mēro ceļu uz mūsu republiku. Starp citu, zilas krāsas X6 modelis tika saskaitīts apaļās jubilejas spēkrats, ko izgatavojusi šī rūpnīca.

290393. viesis 22.maijs 2013 9:54
0 0 Atbildēt

solaris, jā es varu lepoties ar neskaitāmām uzvarām ielu sacīkstēs...

p.s. braukšana slēgtās trasēs vairs nerada pietiekamu adrenalīna pieplūdumu, tā ir garlaicīga, laika un naudas tērēšana. Uz ielas tomēr ir daudz vairāk jādomā ar galvu, nav tikai pedālis grīdā un šļūkt...

290397. viesis 22.maijs 2013 14:29
0 0 Atbildēt

es arī kopš 1993.g. esmu braucis ar daudziem bembjiem- visiem savulaik pieejamajiem modeļiem. pēdējie bija e-38 un e-39alpina. ar tiem arī sanāca vislielākā noņemšanās remontu un izmaksu ziņā. kad parādijās jaunais 700-tais, sapratu, ka klasisko bmw ēŗa ir beigusies. BMW -x5 arī neparliecināja - degvielas rijējs, ritošā netur mūsu ceļus, krizes laikā ar tiem braukāja klempneri. pats nu jau 10 gadus braucu ar merša, mitsi, hundai un lexus džipiem, un par bembjiem vairs pat nesapņoju. tie man vairs pat neinteresē. apbrīnoju tos ļautiņus, kuri dzīvo pārliecībā, ka bembji tie labākie.

290409. viesis 23.maijs 2013 7:27
0 0 Atbildēt

kāds ir šo intervēto īpašnieku auto vidējais vecums? Manam 91. gada golfam arī ir klusums un aura. Pat šarms lien ārā pa visām šuvēm. īpaši riteņu arkās. LoL

290422. viesis 23.maijs 2013 12:13
1 0 Atbildēt

No manas bembju "kolekcijas" (E-21,E-30,E-23,E-28.E-34) vislabākās atmiņas palikušas par e-23 (BMW-728) , kas bija iesaukta par "haizivi". Tas auto tiešām Vācijā vairāk bija stāvējis nekā braucis - jeb kā savulaik teica: "mācītājmašīna"...Pāris apkopes, viens profilaktikais remontiņš par 100ls, un 3 gadus braukšana bez jebkādām teh. problēmām. Tas tiešām bija izcils auto . Kad nu sagribējās jaunāku un glaunāku, paņēmu e-34 bembi. Nu,ar to gan 6 gadus dabūju pamatīgi nomocīties - visu laiku juka nost visādi sīkumi, vairāk pa elektribas līniju.Vienu brīdi vēl domāju par e-38, bet tomēr pārgāju uz citiem auto. Un nenožēloju ne mirkli.

s 8.februāris 2016 0:54
0 0 Atbildēt

2013?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti