Būvnieki pieprasa atjaunot ilgtermiņa modeli 6

31.maijs 2013 9:42

Ceturtdien, 29. maijā biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) kopsapulcē pieņēma paziņojumu, ar kuru valdībai pieprasa atjaunot valsts autoceļu finansēšanas ilgtermiņa modeli, panākot, ka vajadzīgā daļa autobraucēju samaksāto nodokļu tiek izlietota ceļu būvei, remontiem un uzturēšanai.

Biedrība izteica atbalstu satiksmes ministra Anrija Matīsa iecerētajām aktivitātēm ceļu būves nozarē - sagatavotajai Valsts autoceļu sakārtošanas programmai 2014.-2020. un iecerētajai autoceļu sistēmas administrēšanas modeļa maiņai. Taču LCB pārstāvji pauda arī nopietnas bažas par nozari, kurai jau daudzus gadus netiek piešķirts ceļu saglabāšanai nepieciešamais finansējums, bet līdzekļi, ko iekasē no autobraucējiem akcīzes nodokļa par naftas produktiem un transportlīdzekļu nodokļa formā, regulāri tiek sadalīti citām vajadzībām, ceļiem novirzot nenozīmīgi mazu finansējumu.


Proti, konkrēts lēmums valdībā par nozares finansēšanu ir kārtējo reizi atlikts un pieņemts „tikai zināšanai”, šoreiz uz 2014. gada valsts budžeta projekta skatīšanu, kad ir plānots izskatīt visas "jaunās politikas iniciatīvas". LCB prognozēja, ka atbilstoši līdz šim demonstrētajai attieksmei Finanšu ministrija kārtējo reizi paziņos – tā kā vajadzību „jaunajām politikām” ir vairāk nekā naudas „fiskālajā ietvarā”, tad katrai no tām tiks piešķirta tikai neliela nepieciešamo līdzekļu daļa.


Faktiski tiks realizēts princips "katram pa sērkociņu kastītei", un valdība ar šādu lēmumu nosvītros to, ko ir lēmusi, apstiprinot Nacionālo attīstības plānu, par ko pēc ilgām debatēm ir balsojusi Saeima un ko Finanšu ministrija mēģina iesniegt Eiropas Komisijai kā pamatojumu, lai saņemtu Eiropas Savienības finansējumu ceļiem. Bet ceļu sabrukums turpināsies.


Lai izvairītos no šādas absurdas un postošas situācijas, biedrība aicina Ministru prezidentu jautājumu par ceļu finansējumu valstī nepasludināt par „jauno politisko iniciatīvu”, bet atgriezties pie pārbaudītās un krietni efektīvākās kārtības, kuras demontāžā savulaik ir piedalījušies arī atsevišķi šīs valdības locekļi un to veidojošās partijas, – atjaunot valsts autoceļu finansēšanas ilgtermiņa modeli, panākot, ka vajadzīgā daļa autobraucēju samaksāto nodokļu tiek izlietoti ceļu būvei, remontiem un uzturēšanai. Tas nodrošinātu prognozējamu finansējumu autoceļiem un apstādinātu to sabrukšanu.


LCB biedri arī atzīmēja, ka pašlaik, kad partija „Vienotība” un „Dombrovska komanda Rīgai” galvaspilsētā plāno izveidot „Rīgas autoceļu fondu”, reklamējot to kā vienīgo iespēju glābt Rīgas ielas no sabrukuma, līdzīga politika arī pret ceļiem ārpus Rīgas būtu tikai loģiska un novērstu jebkuras spekulācijas par reģionu diskrimināciju un politiķu liekulību.


Tāpat LCB atzina, ka valdības pamatotās rūpes par ceļu uzturēšanu labā kvalitātē prasa ne tikai sankciju pastiprināšanu pret ceļu būvētājiem, bet arī stingru ES prasību ievērošanu attiecībā uz to automašīnu svaru, kuras brauc pa Latvijas ceļiem. LCB rīcībā esošā informācija liecina, ka, piemēram, Iekšlietu ministrijas struktūras ar to rīcībā nodotajiem 3 svariem visa 2012. gada laikā ir veikusi tikai 185 „svēršanas” izbraukumus, t.i. noslogojot svarus tikai par nepilniem 18%.


LCB pārstāvji norādīja, ka tās biedru labprātīgi uzņemtās 5 gadu garantiju saistības prasa arī no valdības konkrētu rīcību, lai ceļu plātnes iztiktu bez ierastajām dziļajām risām, kuras lietus laikā kļūst par nopietnu draudu jebkuram autovadītājam.


Biedrības kopsapulces noslēgumā būvnieki izteica cerību uz valstsvīru izpratni par ceļu tīklu Latvijā un spēju saskatīt tā vietu plānotajā „ekonomiskajā izrāvienā”, „jaunajā industrializācijā” un emigrācijas viļņa apturēšanā.

 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
DekstersFF 31.maijs 2013 15:12
3 0 Atbildēt

Nepiekrītu. Es darīšu visu, lai informētu, ka tāda kūdra nedegs. Tāpat ceļiniekiem ir jāstrādā pie tā, lai projekti atbilstu nepieciešamajām slodzēm un tieši viņiem ir jāceļ troksnis par trūkumiem prasītajā. Jo viņi ir nozares speciālisti, kuri zin, kā ir pareizi.

Bet, par cik mums tas viss smird, tad tur roka roku mazgā un lai tie būvnieciņi neklāsta, ka neko nezin, tik rok.

Nortel 31.maijs 2013 12:32
2 0 Atbildēt

Būvnieki prasa valstij nodrošināt viņiem garantētu peļņu ilgtermiņā?

Deksters 31.maijs 2013 12:45
2 0 Atbildēt

Latvijas iedzīvotāji-ceļu lietotāji pieprasa Latvijas ceļu būvētājam būvēt kvalitatīvus ceļus par piešķirto naudu.

Aicinu visus aktīvos cilvēkus nestāvēt malā un sākt prasīt adekvātu atdevi saņemtajam. Nevis maksāt par brāķi,kaut firmu šefiņi var atļauties Audi R8. Lai pērk, ja viss ir kvalita'tīvi. Bet ja taisa brāķi-ķurmī.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 16.10 ar Valsts policijas atbildi; Jūrmalā uz neregulētas gājēju pārejas pār 4 joslām sabrauc bērnu 114

Šodien (15.oktobrī) uz Lienes ielas gājēju pārejas pie Jāņa Pliekšāna ielas tika sabraukts bērns. Lasīt vairāk

 

Golf 8 jau uz konveijera (+ FOTO) 3

Globālajā tīmeklī parādījušies jaunā Golf 8 attēli, kurus tur ievietojis kāds Instagram lietotājs. Automašīna nofotografēta uz ražošanas līnijas kādā no Volkswagen rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Sadursme ar "gāzes" busiņu (+ VIDEO) 4

Vieglās automašīnas šoferis traucas visiem garām un saduras ar busiņu, kas veic kreiso pagriezienu. Vēlāk noskaidrojas, ka trieciens trāpījis tur, kur busiņam piemontēti gāzes iekārtas baloni. Lasīt vairāk

 

Fotoradari pastiprināti kontrolēs OCTA un tehniskās apskates derīgumu 26

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, laika posmā no 14.oktobra līdz 11.novembrim Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB), sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īsteno sociālu kampaņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti