Būvnieki pieprasa atjaunot ilgtermiņa modeli 6

 
31.maijs 2013 9:42

Ceturtdien, 29. maijā biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) kopsapulcē pieņēma paziņojumu, ar kuru valdībai pieprasa atjaunot valsts autoceļu finansēšanas ilgtermiņa modeli, panākot, ka vajadzīgā daļa autobraucēju samaksāto nodokļu tiek izlietota ceļu būvei, remontiem un uzturēšanai.

Biedrība izteica atbalstu satiksmes ministra Anrija Matīsa iecerētajām aktivitātēm ceļu būves nozarē - sagatavotajai Valsts autoceļu sakārtošanas programmai 2014.-2020. un iecerētajai autoceļu sistēmas administrēšanas modeļa maiņai. Taču LCB pārstāvji pauda arī nopietnas bažas par nozari, kurai jau daudzus gadus netiek piešķirts ceļu saglabāšanai nepieciešamais finansējums, bet līdzekļi, ko iekasē no autobraucējiem akcīzes nodokļa par naftas produktiem un transportlīdzekļu nodokļa formā, regulāri tiek sadalīti citām vajadzībām, ceļiem novirzot nenozīmīgi mazu finansējumu.


Proti, konkrēts lēmums valdībā par nozares finansēšanu ir kārtējo reizi atlikts un pieņemts „tikai zināšanai”, šoreiz uz 2014. gada valsts budžeta projekta skatīšanu, kad ir plānots izskatīt visas "jaunās politikas iniciatīvas". LCB prognozēja, ka atbilstoši līdz šim demonstrētajai attieksmei Finanšu ministrija kārtējo reizi paziņos – tā kā vajadzību „jaunajām politikām” ir vairāk nekā naudas „fiskālajā ietvarā”, tad katrai no tām tiks piešķirta tikai neliela nepieciešamo līdzekļu daļa.


Faktiski tiks realizēts princips "katram pa sērkociņu kastītei", un valdība ar šādu lēmumu nosvītros to, ko ir lēmusi, apstiprinot Nacionālo attīstības plānu, par ko pēc ilgām debatēm ir balsojusi Saeima un ko Finanšu ministrija mēģina iesniegt Eiropas Komisijai kā pamatojumu, lai saņemtu Eiropas Savienības finansējumu ceļiem. Bet ceļu sabrukums turpināsies.


Lai izvairītos no šādas absurdas un postošas situācijas, biedrība aicina Ministru prezidentu jautājumu par ceļu finansējumu valstī nepasludināt par „jauno politisko iniciatīvu”, bet atgriezties pie pārbaudītās un krietni efektīvākās kārtības, kuras demontāžā savulaik ir piedalījušies arī atsevišķi šīs valdības locekļi un to veidojošās partijas, – atjaunot valsts autoceļu finansēšanas ilgtermiņa modeli, panākot, ka vajadzīgā daļa autobraucēju samaksāto nodokļu tiek izlietoti ceļu būvei, remontiem un uzturēšanai. Tas nodrošinātu prognozējamu finansējumu autoceļiem un apstādinātu to sabrukšanu.


LCB biedri arī atzīmēja, ka pašlaik, kad partija „Vienotība” un „Dombrovska komanda Rīgai” galvaspilsētā plāno izveidot „Rīgas autoceļu fondu”, reklamējot to kā vienīgo iespēju glābt Rīgas ielas no sabrukuma, līdzīga politika arī pret ceļiem ārpus Rīgas būtu tikai loģiska un novērstu jebkuras spekulācijas par reģionu diskrimināciju un politiķu liekulību.


Tāpat LCB atzina, ka valdības pamatotās rūpes par ceļu uzturēšanu labā kvalitātē prasa ne tikai sankciju pastiprināšanu pret ceļu būvētājiem, bet arī stingru ES prasību ievērošanu attiecībā uz to automašīnu svaru, kuras brauc pa Latvijas ceļiem. LCB rīcībā esošā informācija liecina, ka, piemēram, Iekšlietu ministrijas struktūras ar to rīcībā nodotajiem 3 svariem visa 2012. gada laikā ir veikusi tikai 185 „svēršanas” izbraukumus, t.i. noslogojot svarus tikai par nepilniem 18%.


LCB pārstāvji norādīja, ka tās biedru labprātīgi uzņemtās 5 gadu garantiju saistības prasa arī no valdības konkrētu rīcību, lai ceļu plātnes iztiktu bez ierastajām dziļajām risām, kuras lietus laikā kļūst par nopietnu draudu jebkuram autovadītājam.


Biedrības kopsapulces noslēgumā būvnieki izteica cerību uz valstsvīru izpratni par ceļu tīklu Latvijā un spēju saskatīt tā vietu plānotajā „ekonomiskajā izrāvienā”, „jaunajā industrializācijā” un emigrācijas viļņa apturēšanā.

 

 
Visi komentāri
 
Nortel 31.maijs 2013 12:32
2 0 Atbildēt

Būvnieki prasa valstij nodrošināt viņiem garantētu peļņu ilgtermiņā?

Deksters 31.maijs 2013 12:45
2 0 Atbildēt

Latvijas iedzīvotāji-ceļu lietotāji pieprasa Latvijas ceļu būvētājam būvēt kvalitatīvus ceļus par piešķirto naudu.

Aicinu visus aktīvos cilvēkus nestāvēt malā un sākt prasīt adekvātu atdevi saņemtajam. Nevis maksāt par brāķi,kaut firmu šefiņi var atļauties Audi R8. Lai pērk, ja viss ir kvalita'tīvi. Bet ja taisa brāķi-ķurmī.

Es 31.maijs 2013 14:54
1 1 Atbildēt

Tak liecies vienreiz baļļā! Problēma nav būvētājos, bet pasūtītājos.

Ja Tu uzvarētu konkursā par kūdras piegādi katlumājai un saprastu, ka par atvēlēto naudu nesanāks piegādāt izzžāvētu kūdru, tad slapjaji uzbērsi pa virsu sauso un krāsnī iekšā, ne tā? Vai varbūt uz sava rēķina viņu žāvēsi...

DekstersFF 31.maijs 2013 15:12
3 0 Atbildēt

Nepiekrītu. Es darīšu visu, lai informētu, ka tāda kūdra nedegs. Tāpat ceļiniekiem ir jāstrādā pie tā, lai projekti atbilstu nepieciešamajām slodzēm un tieši viņiem ir jāceļ troksnis par trūkumiem prasītajā. Jo viņi ir nozares speciālisti, kuri zin, kā ir pareizi.

Bet, par cik mums tas viss smird, tad tur roka roku mazgā un lai tie būvnieciņi neklāsta, ka neko nezin, tik rok.

Es 31.maijs 2013 15:19
1 1 Atbildēt

Nu lūk, Tu pateiksi, ka tāda kūdra nedegs, ar tevi lauzīs līgumu un paņems nākamo, kurš tādu kūdru dedzinās.

DekstersFF 1.jūnijs 2013 7:20
1 0 Atbildēt

Nu tas ir Latvijas šeftmaņshēmotāju stilā. Abiem diviem- Latvijas valsts ceļiem un Latvijas ceļu būvētājam ir jāsēž pie galda un jāatrisina šis stāsts. Tasir profesionāļu uzdevums-uzlabot ceļu stāvokli. Tagad LVC viedoklis ir apmēram šāds- pofig,ka mēs apzināti taisam brāķi, dodiet mums vairāk piķi brāķa taisīšanai.

Kur ir Bēziņa teksts- beidziet izsludināt konkursus ar paredzamiem brāķa iznākumiem ! ??? Kur ir ?

Bērziņš man tā arī neatbildēja, kā var uzliet asfalta segumu,lai tas atbilst pieprasītajam konkursā lētāk,nekā maksā izejvielas iegāde.

ATbilde ir skaidra- zogot un apkrāpjot un piekukuļojot pasūtītāja pārstāvi, tas ir, apjājot visus mūs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti