OCTA tirgus - joprojām zaudējumi 30

 
LTAB | 5.augusts 2013 15:34

Kā liecina OCTA apdrošināšanas nozares darbības rādītāji, pirmajā pusgadā strauji pieaudzis zaudējumu pieteikumu skaits. Pieaudzis arī pieņemto lēmumu skaits, kā arī atlīdzību izmaksu apmēri no Garantijas fonda. Lai gan pērnā gada pirmā pusgada rādītāji iezīmēja pozitīvu tendenci, kad nozare noslēdza pusgadu ar salīdzinoši nelieliem zaudējumiem, būtiskais pieaugums apdrošināšanas izmaksu apmēros ietekmējis kopējos pirmā pusgada OCTA tirgus rādītājus. Šī gada pirmie seši mēneši liecina, ka nozare joprojām strādā ar lieliem zaudējumiem, pirmo pusgadu noslēdzot ar negatīvu bilanci vairāk kā 2 miljonu apmērā.

Palielinājies zaudējumu pieteikumu skaits

Saskaņā ar LTAB informācijas sistēmas datiem, šī gada sešos mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB saņemti 19 490 zaudējumu pieteikumi, kas ir par 2 358 jeb 14 % vairāk nekā 2012.gada 6 mēnešos. Savukārt saistībā ar šī gada un iepriekšējo gadu zaudējumu pieteikumiem, 2013.gada 6 mēnešos ir pieņemti 19 894 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu vairāk kā 12 miljoni, kas ir par 16 % vairāk nekā 2012.gada 6 mēnešos.

„Pirmajā pusgadā būtiski pieaudzis zaudējumu pieteikumu skaits daudzos zaudējumu veidos. Tomēr īpaši zaudējumu pieteikumu skaits audzis par izmaksām valsts iestādēm, kurās ietilpst gan pensijas un pabalsti invalīdiem, atlīdzības personām par pārejošu darbnespēju, kā arī pensijas un pabalsti apgādājamajiem. Arīdzan šajā pusgadā pieaudzis zaudējumu pieteikumu skaits par ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg), kuri notikuši iepriekšējos gados”, situāciju tirgū skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

2013.gada 6 mēnešos 18 137 lēmumi ir pieņemti par Latvijā notikušiem CSNg, kopējai summai sasniedzot gandrīz 9,5 miljonu latu. Savukārt, par ārvalstīs notikušajiem CSNg šī gada pirmajā pusgadā ir pieņemti 1 757 lēmumi par kopējo atlīdzību summu 3,2 miljonu latu, kas sastāda ceturto daļu no visas kopējās izmaksātās atlīdzību summas.

Vislielākā atlīdzību lēmumu summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā sastādīja gandrīz 82 % no visas atlīdzību summas.

Foto: iAuto

Būtiski palielinājušās izmaksas no Garantijas fonda

Lielāko Garantijas fonda atlīdzību izmaksu daļu sastāda atlīdzību izmaksas par CSNg, kurus ir izraisījuši transportlīdzekļi bez OCTA. 2013.gada 6 mēnešos tika pieņemts 451 lēmums par kopējo summu 495 000 Ls, kas ir par 36,0% vairāk nekā 2012.gada 6 mēnešos. Vidējās izmaksas lielums uz vienu apdrošināšanas gadījumu 2013.gada 6 mēnešos sastādīja 1 316 Ls, kas ir par 23 % vairāk kā pērnā gada pirmajā pusgadā. Lielo izmaksu apmēru no Garantija fonda galvenokārt ietekmēja izmaksa vairāk kā 100 000 Ls apmērā par 2006.gadā Īrijā notikušu CSNg, kuru izraisījis Latvijā reģistrēts un neapdrošināts transportlīdzeklis.

Nozare turpina strādāt ar lieliem zaudējumiem

2013.gada 6 mēnešos apdrošināšanas sabiedrībām izmaksāto atlīdzību neto summa sastādīja gandrīz 11 miljonu latu, kas ir par 23,5% vairāk nekā 2012.gada 6 mēnešos. Savukārt ienākumi no OCTA polisēm neuzrāda būtiksu kāpumu. Pieaugums sastāda tikai 6%.

„Lai gan tiek runāts par nepieciešamību celt OCTA cenas, tirgū vēl joprojām saglabājas zemas OCTA polises cenas. Tās paaugstināt nav viegli, jo apdrošinātāju vidū pastāv liela konkurence – ir ienākuši jauni tirgus dalībnieki, kas vēlas iegūt savu tirgus daļu, savukārt tirgū jau ilgstoši strādājošās sabiedrības negrib to zaudēt. Ienākumi, kuri gūti no OCTA polisēm nespēj segt apdrošināšanas sabiedrību izdevumus, kuri radušies no apdrošināšanas atlīdzību izmaksām un apdrošināšanas sabiedrību darbības nodrošināšanai nepieciešamajiem izdevumiem. Salīdzinājumā ar pēdējiem gadiem, šajā pusgadā būtiski pieauguši izmaksu apmēri gandrīz visās kategorijās. Summas mērāmas nevis tūkstošos, bet miljonos. Līdz ar ko zaudējumu apmērs, ar ko noslēdz nozare pusgadu, ir tikai likumsakarīgs. Pieļauju, ka 2013. gada noslēguma rādītāji būs vēl sliktāki”, informē Juris Stengrevics.

 
30 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
bitte warten 5.augusts 2013 18:05
2 1 Atbildēt

neticu

Crankshaft 6.augusts 2013 7:49
1 0 Atbildēt

bitte

neticu

---------------------------

Ja absolūti neorientējas šai nozarē, tad loģiskākais risinājums ir NETICĒT, papildus drīkst neapdrošināt savu mopēdu un sarīkot avāriju, piemēram, izlauzt kādam Bentlijam durvis :-)

Kanibaals

Tas ir tikpat ticami kā pateikt, ka veikalu klientu atlaižu kartes tiem nes zaudējumus.

--------------------------------

Veikaliem atlaižu kartes zaudējumus nenes - gala cenas jau tā ir nenormāli saskrūvētas, par to liecina kaut vai atlaižu kampaņas jebkurām precēm, kur atlaides sasniedz 25% - 75%

procentus no standarta cenas. Ciktad tā prece maksā reāli?

Rietumos OCTA kā likums ir daudzprofila apdrošināšanas kompāniju atzari.Pirmkārt, jau pašas OCTA polises ir daudz dārgākas un, tās iegādājoties, strādā vairāki faktori, ne tikai svars, kā pie mums. Otrkārt, apdrošinātājiem ir iespējas "pārsviest" finanses no citām nozarēm uz to, kurā radušās problēmas - no nekustamā apdrošināšanas, dzīvības un veselības apdrošināšanām, cita kustamā īpašuma utt.. Pie mums tas nedarbojas jo citas apdrošināšanas nozares bez OCTA darbojas visai gaudeni ...

GB12 6.augusts 2013 8:38
1 0 Atbildēt

Ja absolūti neorientējas šai nozarē, tad loģiskākais risinājums ir NETICĒT, papildus drīkst neapdrošināt savu mopēdu un sarīkot avāriju, piemēram, izlauzt kādam Bentlijam durvis :-)

--------------------------------------------------

un vēl piedrazot internetu ar jautājumu, piemēram - priekš kam man OCTA, ja man ir KASKO... :D

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti