„Balvas” maksātnespējas gadījumā - Garantijas fonds 1

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 9.augusts 2013 9:03

Šī gada 16. aprīlī Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome pieņēma lēmumu apturēt visu „Balva” AAS izsniegto licenču darbību. Saskaņā ar LTAB datiem, kopš FKTK lēmuma, trīsarpus mēnešu laikā no „Balva” AAS līdzekļiem OCTA atlīdzībās izmaksāti jau vairāk kā 1,9 miljoni latu.

Šobrīd apdrošinātājs atrodas likvidācijas procesā un turpina pildīt savas saistības, tāpat pastāv iespēja, ka „Balva” AAS apdrošināšanas portfeļa kaut kāda daļa tiks nodota citai apdrošināšanas kompānijai, tomēr, kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, gadījumā, ja tiks pasludināta „Balva” AAS maksātnespēja, OCTA atlīdzības cietušajiem tiks izmaksātas no OCTA Garantijas fonda.

Saskaņā ar OCTA likumu Latvijā ir izveidots Garantijas fonds, kura primārais uzdevums ir nodrošināt nozares stabilitāti valstī. Garantijas fonda līdzekļus veido apdrošinātāju veiktās vienreizējās iemaksas, regulāri ikmēneša atskaitījumi no OCTA prēmijām, apdrošinātāju veiktās papildu iemaksas, LTAB regresa kārtībā atgūtie līdzekļi par ceļu satiksmes negadījuma (CSNg) rezultātā nodarītajiem zaudējumiem, kā arī ieņēmumi no fonda līdzekļu glabāšanas un ieguldīšanas.

Atbilstoši OCTA likumam gadījumos, kad tiek pasludināta kāda tirgus dalībnieka maksātnespēja, izmaksas CSNg cietušajiem tiek segtas no Garantijas fonda.

„Garantijas fonds kalpo kā aizsardzības garants un nodrošinājums, ka ikviens CSNg cietušais saņems likumā noteikto kompensāciju. No cietušo interešu aizsardzības viedokļa šāda fonda esamība ir būtiska, jo jāapzinās, ka no „Balva” AAS klienta darbības varētu ciest jebkurš cits ceļu satiksmes dalībnieks, kurš nav saistīts ar konkrēto sabiedrību. Līdz ar to, ja apdrošinātājs nespēs vairs izpildīt saistības attiecībā pret saviem OCTA klientiem, tad šīs saistības pārņems Garantijas fonds”, skaidro Juris Stengrevics.

Kā norāda LTAB, „Balva” AAS gadījums nav pirmais, kad kādam apdrošinātajam tiek atņemta darbības licence, vēl jo vairāk – ir bijusi situācija, kad tika pasludināta apdrošinātāja maksātnespēja.

OCTA apdrošināšanas vēsturē izmaksas no Garantijas fonda, kas saistītas ar apdrošināšanas sabiedrības maksātnespējas atzīšanu, notika 2002.gadā, kad Garantijas fonds uzņēmās AS “AK Alianse” saistību izpildi. Kopējais izmaksu apmērs no fonda sastādīja gandrīz 300 000 latu un tās tika veiktas pat vēl četrus gadus pēc sabiedrības maksātnespējas atzīšanas.

„Starp AS „AK Alianse” un „Balva” AAS gadījumiem ir velkamas paralēles. Arī toreiz, lai aizsargātu apdrošināto personu intereses tika apturēta apdrošināšanas sabiedrības darbības licences. Tā kā uzņēmums nespēja turpināt pildīt savas saistības pret klientiem, tika pasludināta tā maksātnespēja. Līdz šim „Balva” AAS ir pildījusi savas saistības, turpinot izmaksāt apdrošināšanas atlīdzības klientiem no apdrošināšanas sabiedrības līdzekļiem. Mēs ceram, ka līdzekļi pietiks, lai izmaksātu atlīdzības visiem, kam tās pienākas, un, ka, aizsargājot apdrošināto personu intereses, FKTK ir savlaicīgi pieņēmis lēmumu par licenču apturēšanu un anulēšanu”, informē Juris Stengrevics.

LTAB valdes priekšsēdētājs norāda, ka AS „AK Alianse” tirgus daļa, atšķirībā no „Balva” AAS, bija neliela, tāpēc gadījumā, ja tomēr „Balva” AAS līdzekļi aptrūksies un izmaksas apdrošinātāja klientiem būs jāsedz no Garantijas fonda, sekas vēlāk jutīs visi autoīpašnieki. „Tā kā uzkrājums OCTA Garantijas fondā ir pietiekams, šobrīd apdrošinātāji iemaksas no OCTA polisēm neveic. Taču gadījumā, ja būs lielas izmaksas no Garantijas fonda, tad, lai atjaunotu esošo uzkrājumu, apdrošinātājiem būs jāatsāk ikmēneša iemaksas fondā. Savukārt, lai gūtu ienākumus, kurus tālāk novirzīt Garantijas fondam, apdrošinātāji būs spiesti pacelt OCTA cenas,”, informē Juris Stengrevics.

Kopš 1997. gada, kad Latvijā tika ieviesta OCTA, Garantijas fondā jau ir uzkrāti 17. miljoni latu.

 
Visi komentāri
 
Aivariņš 9.augusts 2013 10:21
1 0 Atbildēt

Nevi visu, bet tikai OCTA, pārējo segs no Apdrošināto aizsardzības fonda, kuru uzrauga FKTK.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW X4 kļuvis lieks

Savu trešo paaudzi BMW X4 nepiedzīvos. Lasīt vairāk

 

Ko es nopirku Amazon PRIME 2024 dienās? Cik kas maksāja? 1.daļa (+ VIDEO) 10

iAuto iegādājas preces no Amazon par izdevīgām cenām. Atveda pie durvīm 7-8 dienu laikā - šodien būs jau nākošā piegāde. Lasīt vairāk

 

Apjomīgs saules parks dažās minūtēs (+ VIDEO) 4

Tehnoloģija ar konteineros uzglabājamiem, salokāmiem saules paneļiem, ļauj jaunu un apjomīgu enerģijas parku izvērst īsā laikā. Lasīt vairāk

 

Bentley izlaidis pēdējās automašīnas ar W12 dzinēju (+ FOTO) 4

Pēdējie ar divpadsmit cilindru motoriem komplektētie Bentayga, Continental GT un Flying Spur eksemplāri nobraukuši no konveijera zīmola rūpnīcā Krū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti