Asociācija pauž aizdomas par negodīgu Prokuratūras automašīnu iepirkumu 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.augusts 2013 14:12

Auto asociācijas redzeslokā nonācis Prokuratūras auto iepirkums, kurā piedāvājuma izvēles un tehniskoa kritērijus asociācija dēvē par "kolorītiem" un "oriģināliem", turklāt tie ierobežojot pretendentu loku.

Šā gada 22.augustā Prokuratūra izsludinājusi iepirkumu par sešu automašīnu iegādi. Iepirkuma pirmā daļa paredz iegādāties vienu daudzfunkciju klases automašīnu par paredzamo līgumcenu 25 500 latu, otrā daļa paredz trīs vidējās klases vieglo pasažieru automobiļu iegādi par paredzamo līgumcenu 49 500 latu, bet trešā daļa paredz divu vidējās klases vieglo pasažieru automobiļu iegādi par paredzamo līgumcenu 33 000 latu.

Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja uz vairākiem kolorītiem un oriģināliem iepirkuma kritērijiem.

"Izvēloties tehniskos kritērijus ietekmei uz vidi, tiem ir jāatbilst ne tikai Eiropas Savienības (ES) normām, bet arī tie nekādā gadījumā nedrīkst ierobežot konkurenci, kā arī pēc būtības tiem ir jāatbilst līguma priekšmetam. Normāla prakse ir, kad pasūtītājs tehniskajā specifikācijā norāda prasību attiecībā uz vidi ietekmējošiem rādītājiem. Savukārt šoreiz pasūtītājs ir izvēlējies nesaprotamu un grūti argumentējamu izvēli, kas rada aizdomas par slēptu interesi aiz sarežģītām formulām - minēto rādītāju prasības ietvertas ir ne tikai tehniskajā specifikācijā, bet arī tiek paredzēts, ka papildu punkti tiks piešķirti, vērtējot slāpekļa oksīda (NOx) un cieto daļiņu (PM) emisijas, pat ja augstākais no minētajiem rādītājiem tomēr atbildīs "EURO 5" normatīviem," atzina Kulbergs.

Tāpat pēc viņa teiktā, tehniskā specifikācija pieļauj, ka CO2 izmeši automobilim var būt pat līdz 220 gramiem uz kilometru. "Šādu praksi bieži nenākas redzēt, jo rīcība ir diezgan viltīga - vides rādītāji "it kā" netiek ierobežoti, bet tomēr tiek. Tā arī nav skaidrs, kāpēc Prokuratūrai, iegādājoties sešus auto, ir svarīgi atsevišķi vērtēt slāpekļa oksīda (NOx) un cieto daļiņu (PM) emisijas," piebilda eksperts.

Tikpat nejēdzīgs, pēc Kulberga domām, ir arī cits vērtēšanas kritērijs, kas arī it kā tiek noteikts tehniskajā specifikācijā, bet tajā pašā laikā tiek atkārtoti vērtēts, piešķirot papildu punktus. Tehniskajā specifikācijā ir noteikts, ka tiek iepirkts viens vieglais pasažieru daudzfunkciju automobilis ar virsbūves tipu - vienapjoma, "ne mazāk kā 8 (7+1) vietas". Savukārt, kā vērtēšanas kritērijs šai automašīnai ir noteikts divas pasažieru sēdvietas vadītāja nodalījumā (kopā 9 (8+1) sēdvietas), piešķirot divus papildu punktus. "Rodas loģisks jautājums - ko tad pasūtītājs īsti vēlas - astoņas vai deviņas sēdvietas? Arī šeit var teikt, ka tehniskie rādītāji "it kā" netiek ierobežoti, bet tomēr tiek," uzsver Kulbergs.

Kā interesantu Prokuratūras darba vajadzībām svarīgu funkciju Kulbergs izceļ tehniskajā specifikācijā norādīto prasību par "interjera apgaismojuma palēninātu izdzišanu", jo par šo prasību pasūtītājs arī piešķir papildu punktus. Tāpat automašīnām jābūt aprīkotām ar biksenona lukturiem un LED gaismām.

"Prokuratūra, vērtējot piedāvāto automašīnu saimniecisko izdevīgumu, nevērtēs apkopes izmaksas, piegādes termiņus, garantijas termiņus u.c. kritērijus, ko parasti iestādes mēdz norādīt ārpus tehniskajiem parametriem. Šoreiz vērtējot saimniecisko pirkumu, tiks ņemti vērā tikai un vienīgi dažādi tehniskie rādītāji, kuri vispār nekādi nav saistīti ne ar saimniekošanu, ne izdevīgumu," atzina Kulbergs.

Viņš norādīja, iepirkumā tiek norādītas automašīnas klases saskaņā ar Auto asociācijas izstrādāto klasifikatoru, tomēr iepirkumā papildus tiek norādīti dažādi tehniskie parametri, kas ierobežo pretendentu loku, piemēram, tiek prasīts gan automašīnas virsbūves platums, gan garums, gan pilna masa. "Šis, diemžēl, ir kārtējais gadījums, kas pierāda, ka pasūtītājam var būt citādāka izpratne par likumu un godīgu konkurenci, jo aiz lozunga "saimnieciskais izdevīgums" valsts arī šoreiz slēpj savtīgas intereses," piebilst Kulbergs.

 
Visi komentāri
 
Audit 28.augusts 2013 17:41
0 1 Atbildēt

Kulberg, Kulberg, kā Tev onkam nesaprast, ka katrs no autiņiem ir kam speciālam paredzēts, līdz ar to lai nenāktos iegādāties automašīnas, ko nevar pielietot paredzētajiem mērķiem tiek sastādītas specifikācijas.

LED un xsenona lukturi samazina slodzi uz akumulātoru un ģenerātoru, attiecīgi samazinās degvielas patēriņš. ES normas ir "no - līdz", bet nevienam nav liegts prasīt vairāk.

GB12 28.augusts 2013 18:34
1 0 Atbildēt

Audit laikam ir no kādas valsts iestādes, kas šādi mīl izrīkoties... es, kad strādāju auto pārdošanā, pastāvīgi saskāros ar šādiem gadījumiem. Kā, piemēram - "2.0 dīzeļdzinējs, ne mazāk kā 170 ZS un divsajūgu automātiskā pārnesumkārba"... vai "vismaz 2.5 litru dzinējs, boksera tipa"

Ruu@uto 29.augusts 2013 7:38
1 0 Atbildēt

Mjā, es laikam nekad nesapratīšu, kāpēc Vācijā valsts (un arī lielākajā daļā privāto) kantoros var ierēdņi braukāt ar VW Golfiem un Opel Astrām , Škodām, kā likums, glauns un lielāks auto ministrijās ir tikai viens - gadījumiem, ja ministram / vietniekam / valsts sekretāram jābrauc oficiālās vizītēs jeb jāsagaida kāda augsta amatpersona, teiksim, lidostā... Un tie VW un citi normāli ir bāzes komplektācijās ar pāris REĀLI DERĪGĀM opcijām, nevis "uzkačāti pa maksimumu" ... Pēdējo reizi, kad biju Bavārijā, pie Bavārijas parlamenta stāvvietā stāvēja vienas

vienīgas Škodas un korejieši, un tā ir bagātākā Vācijas "zeme" :-(

Kaut gan ... pats savulaik esmu piedalījies konkursu noteikumu sastādīšanā, konkursus , protams, viegli vinnējām un vinnējam :-)

IkdienasViesis 29.augusts 2013 10:30
0 1 Atbildēt

Hlamus jau arī valsts iestādēm neatmaksājas iepirkt. Mūsu parlaments arī atteicās no volvo mašinām, jo absoluti neapmierināja s80 auto kvalitāte. Vecie 940 modeļa volviķi ideali nokalpoja 20 gadus. pašlaik notiek pāreja uz audi A6. Ministrijas pirms vairākiem gadiem iepirka daudz Ford mondeo - ar tiem bija vienas vienīgas lielas problēmas.Remontu izdevumi pārsniedza visas bilances. Pašlaik tiek meklēti labāki risinājumi. Tiesu iestādes savukārt A6 vietā izvēlējās jaunos e- klases meršus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti