Biežāk pērk 5 gadus vecus auto, jauno auto segmentā iecienīti krosoveri 7

 

Nissan Juke Nismo 2013 Foto: iAuto.lv

Swedbank | 7.oktobris 2013 13:18

Šī gada deviņos mēnešos, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, privātpersonu auto līzinga tirgus audzis par 25%. Vispieprasītākie ir 5 līdz 7 gadus veci spēkrati.

Swedbank dati rāda, ka šī gada deviņos mēnešos, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, privātpersonu auto līzinga tirgus audzis par 25%. Vispieprasītākie ir 5 līdz 7 gadus veci spēkrati. Jauno auto segmentā uzvaras gājienu turpina tā sauktie parketa džipi jeb krosoveri – katrs sestais līzinga darījums slēgts, lai iegādātos kādu no šīs klases automobiļiem.

Toyota Rav4 2013 Foto: iAuto.lv

Hyundai Santa Fe 2013 Foto: iAuto.lv

Iedzīvotāju paradumi automašīnu iegādē pēdējo gadu laikā nav būtiski mainījušies, taču ievērības cienīgs ir fakts, ka līzinga darījumu apjoms pieaug visos automašīnu segmentos. Tas rāda, ka iedzīvotāju noskaņojums turpina uzlaboties. Auto līzingā patlaban izvēli pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā tehniskā komplektācija un cena. Vienlaikus ir novērojama jauna tendence - iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas neklātienes risinājumus līzinga noformēšanai. Priekšroka tiek dota iespējai kārtot visus ar līzingu saistītos jautājumus internetbankā – no pieteikšanās līzingam un izmaiņu veikšanas līdz pat saistību dzēšanai,” saka Kaspars Sausais, Swedbank Privātpersonu līzinga atbalsta nodaļas projektu vadītājs.

Volkswagen Jetta 2013 Foto: iAuto.lv

Iedzīvotāji pieturas pie pārbaudītām vērtībām – Volvo, Volkswagen un BMW

Joprojām līzinga tirgū dominē lietotas automašīnas – aptuveni 75% no visiem līzinga darījumiem privātpersonām bijuši lietoto auto segmentā. Īpaši aktīva auto tirdzniecība noris tieši starp privātpersonām. Swedbank dati rāda, ka aptuveni 70% gadījumos auto pārdevējs ir privātpersona.

Savukārt izmaiņas starp iecienītākajiem auto šogad nav novērojamas – šī gada pirmajos deviņos mēnešos iedzīvotāji visvairāk iegādājušies Volvo, Volkswagen un BMW markas automašīnas.

Jauno auto līzinga tirgus audzis par 15%, visvairāk pērk Nissan Juke

Nissan Juke Nismo 2013 Foto: iAuto.lv

Nissan Juke Nismo 2013 Foto: iAuto.lv

Jauno auto līzinga tirgus šī gada pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar šo periodu pērn, audzis par 15%. Populārākās šogad ir Nissan, Hyundai un Toyota automašīnas. Kā aplieicina Swedbank dati, iedzīvotāju jaunu spēkratu izvēlē dominē krosoveri, jo īpaši Nissan Juke.

 

Toyota Auris 2013 Foto: iAuto.lv

Peugeot 2008 2013 Foto: iAuto.lv

Opel Mokka 2013 Foto: iAuto.lv

Honda CR-V 2013 Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
IkdienasViesis 7.oktobris 2013 14:13
1 0 Atbildēt

Tā ir - tiešām, JUKE skaits ielas manāmi palielinās. Bet, no tiem NISMO gan salīdzinoši maz. Bišķi par dārgu. BET, ja pārsvarā jābrauc diviem cilvēkiem un kādam sīcim, tad viss ir OK. Bet iestūķēt tur aizmugurē kadu apaļīgu 190cm kungu būtu visai problematiski. Nu jau mana meita pusgadu būs ar JUKu nobraukusi -pagaidām citu auto man vēl neprasa. Kaut gan viennozimīgi atdzīst, ka abas manas Sonatas ir stipri niknāki un ašāki braucamie. Tas nu ir fakts.

Krotow 7.oktobris 2013 14:37
0 0 Atbildēt

Nav pārsteigums, jo 5-6 gadīgi auto parasti ir vēl normālā braucamā stavoklī, pietiekami labi izskatās un nopērkami par parastam mirstīgajam (līzingā) paceļamu cenu. Plus 5 gadus veci tieši tapēc, ka lielai daļai operatīvā līzinga braucēju pēc 5 gadiem līzings beidzas un jāmaina miza uz jaunu.

GB12 7.oktobris 2013 17:17
1 0 Atbildēt

Nekas nav jāmaina. Lielākā daļa tos auto pēc tam izpērk vai nu uzreiz vai arī pārslēdzot uz finanšu līzingu.

kasinsh79 7.oktobris 2013 23:27
2 0 Atbildēt

Reāli ieteicamākais pirkums ir auto uzreiz pēc garantijas beigām. Cena jau daudz pievilcīgāka nekā jaunam, bet pats auto vēl, iespējams, pat ļoti svaigs un maz braukts. Ideāli, ja auto savulaik pirkts jauns LV un ar caurspīdīgu vēsturi.

GB12 8.oktobris 2013 8:20
0 0 Atbildēt

...plusā vēl tas, ka uz garantijas beigām īpašnieki parasti uz rūpnīcas rēķina mēģina sataisīt visu, ko var sataisīt. Tikai vai cilvēki gribēs pārdot auto, kurš nupat ir sataisīts?

Bet jāpiekrīt, ka, ja, piemēram, gribas dīzeli, Latvijā vietējo tirgus īpatnību un pircēju, būsim godīgi, stulbuma dēļ, var nopirkt diezgan labu piecgadīgu dīzeli ar sakarīgu nobraukumu, pie tam, par jēdzīgu cenu. Par tādiem cipariem no Vācijas nāk vai nu šķiltie, vai slīkoņi, vai ar pamatīgi attītiem odometriem.

TDIOTS 8.oktobris 2013 9:17
0 0 Atbildēt

Par nieka 21345 eur ,pilna farša Jūks (bezturbo) 1,6LPG ir izrādijies stipri ''baudāms'' verķis , gana dinamisks un mazrijīgs :) , labprāt viņu lietoju , ja nau ''aizņemts'' :)

Ne vienu brīdi neesmu noželojis izvēli par labu jaunam jūkam pret ''vecu'' vācu megarulzu.

IkdienasViesis 8.oktobris 2013 10:43
1 0 Atbildēt

Pilniīgi piekrītu TDIOTS. Daudzi mani paziņas arī pārmeta, ka labāk meitai JUKa vietā par to pašu naudu būtu nopircis kādu lietotu mersi vai bembi...Es ne mirkli līdz šim neesmu nožēlojis, ka jau 2006.gadā sev nopirku jaunu Sonatu , ar kuru jau septiņus gadus nav vispār nekādu tehnisku problēmu. Tāpēc, arī izlēmu meitai nopirkt pilnīgi jaunu auto - lai nebūtu problēmu. Neredzu lielu jēgu pirkt lietotus friču šrotvāgenus kaut vai par pusi no jauna JUKa cenas - labi zināms, ka pēc tam krenķi būs tāpat. Jauns auto ir jauns auto - 3 gadi vispār nekādu problēmu. Un ja vēl KASKO sakarīgs (manam JUKam tas ir tikai 206 ls gadā), tad vispār problemas nesaskatu. Domāju, ka ir diezgan pabriesmīgi maksāt līzi un + vēl remontēt vāczemē pirktu šrotvāgenu ar pilnīgi nezināmu auto biografiju. Šobrīd katram iauto lasītājam iesaku - ja ir iespēja,vajag paņemt pilnīgi jaunu auto. Nav jau obligāti jāpērk jauns mersis vai bembis - var sākt ar KIA-ceedu , hundaju i30, JUKu vai golfu7....izvēle ir pietiekoša. Uzreiz mainīsies arī attieksme pret šrotvāgeniem - vairāk uz Rumbulu pēc tam braukt negribēsies. BET ,protams, apzinos, ka manai teorijai būs daudzi pretinieki.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 21

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti