Par "luksusa auto" nodokli un valsts budžeta ieņēmumiem 1

 
Auto Asociācija | 16.oktobris 2013 23:52

Auto Asociācija ir aprēķinājusi, ka tās priekšlikums palīdzēs valstij katru gadu iekasēt 2,6 miljonus latu gadā.

Budžeta 2014.gadam pieņemšanas priekšvakarā, Auto Asociācija valdībai un Saeimai ir rosinājusi noteikt, ka Latvijā reprezentatīvais auto ir vērtībā sākot no 41 322 latiem (bez pievienotās vērtības nodokļa). Auto Asociācija ir aprēķinājusi, ka tās priekšlikums palīdzēs valstij katru gadu iekasēt 2,6 miljonus latu (3,7 miljonus eiro) gadā.        

Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs: „Šobrīd valsts vairs nevar izlikties, ka Igaunijā reģistrēto auto lielais vairums uz Latvijas autoceļiem nav valstiska problēma. Jau varam apgalvot, ka katra otrā automašīna, kas ir 30 tūkstoši latu vērtībā, tiek reģistrēta Igaunijā. Esam arī aprēķinājuši, ka katrs šāds auto, kas tiek „aizshēmots” uz Igauniju, valstij nes vairāk kā 4 tūkstošus latu zaudējumu nesamaksātos nodokļos, un kopš 2007.gada, kad reprezentatīvā auto definīcijā tika noteikta automašīnas vērtība, uz Igauniju no Latvijas ir „aizplūdušas” aptuveni 1585 tā saucamās reprezentatīvās automašīnas... Pie tam, šim skaitlim ir tendence ar katru gadu palielināties.

Foto: iAuto.lv

Esam ierosinājuši noteikt, ka reprezentatīva vieglā automobiļa vērtība pārsniedz 41 322 latus (bez PVN) līdzšinējo 25 424 latu (bez PVN) vietā. Tādejādi tiks palielināts ne tikai valsts budžets par +2,6 miljoniem latu katru gadu, bet arī automobiļu, kuru vērtība pārsniedz 30 tūkstošus latu ar PVN, reģistrāciju skaits Latvijā pieaugs līdz pat 870 vienībām. Priekšlikums palielināt reprezentatīva auto vērtības slieksni līdz 41 322 latiem (bez PVN) atbilst reprezentatīva auto definīcijai, minēto grozījumu ieviešana nekropļos Latvijas auto tirgu, mazinās Latvijas nodokļu maksātāju motivāciju veikt shematiskas nodokļu optimizācijas un padarīs Latvijas uzņēmējus konkurētspējīgākus.

Papildus esam arī rosinājuši noteikt, ka uzņēmumi, kuriem iepriekšējā taksācijas perioda peļņa pēc nodokļu nomaksas pārsniedz attiecīgā reprezentatīvā vieglā automobiļa vērtību 41 322 latu (bez PVN) apmērā, varēs norakstīt šādu automobiļu nolietojumu un ekspluatācijas izmaksas. Mūsuprāt, šāda iespēja kalpos kā labs stimuls uzņēmumiem iekļauties Padziļinātās sadarbības programmā jeb tā dēvētajā Baltajā sarakstā.

Pirms nācām klajā ar minētajiem priekšlikumiem, aptaujām neskaitāmus uzņēmējus, kuri atzina, ka Latvijas nepārdomātā nodokļu politika ir piespiedusi tos pārskatīt autoparka pārvaldību un, minimizējot visas izmaksas, transportlīdzekļus pārreģistrēt kādā no tuvākajām kaimiņvalstīm. Mūsu aicinājums Ministru kabinetam un Saeimai ir vēlreiz rūpīgi pārdomāt Latvijas nodokļu politikas plānošanu un ļaut no ārvalstīm atgriezties automobiļiem, kuri patiesībā tiek ekspluatēti Latvijā. Valsts šādā veidā neko nezaudēs – tiks atgūta ne tikai nodokļu nauda, bet arī Latvijas uzņēmēju uzticība.”.

 
Visi komentāri
 
SV 21.oktobris 2013 14:19
0 0 Atbildēt

muļķīgi cerēt, ka visi pēc šādām izmaiņām mestos reģistrēt auto latvijā - kāds noteikti, bet ne jau nu visi.

Manuprāt arī 40000 diez vai būs reprezentatīvais auto, šeit manuprāt būtu jārunā par to, kas būtu luksus auto, kuri principā būtu uz pirkstiem skaitāmi (tēlaini izsakoties). nez kādēļ prezidentam reprezentatīvs auto bija ap 80000 Ls, ja nekļūdos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti