Rindā uz „Volkswagen” elektromobili jāgaida divi mēneši 4

iAuto | 6.novembris 2013 5:30

Kopš novembra sākuma pircēji Latvijā var rezervēt vācu autobūves koncerna „Volkswagen” radīto elektromobili „e-up!”, taču patlaban rindā jāgaida aptuveni divi mēneši, portālu „iAuto” informēja ražotāja pārstāvji.

„Ražošanas un piegādes termiņš ir līdz diviem mēnešiem. Ja strauji palielināsies pieprasījums, pagarināsies ražošanas laiks,” skaidroja „Volkswagen” importētāja „Moller” pārstāve Anda Budļevska.

Foto: volkswagen.com

Jaunais „e-up!” tiek pilnībā darbināts ar elektrisko enerģiju, līdz ar to tas nerada videi kaitīgas izplūdes gāzes, un elektromobiļa nobrauktais attālums var sasniegt 160 kilometrus ar vienu uzlādi. Tā ir pietiekama distance ikdienas lietojumam, ja ņem vērā, ka aptuveni  80% no visiem motorizēto transportlīdzekļu lietotājiem vidēji nobrauc līdz 50 kilometriem dienā, norāda „Volkswagen” pārstāve.

„e-up!” maksimālā jauda ir 82 ZS, un tā tūlītējais griezes moments ir 210 Nm. Tas ļauj mazajam elektromobilim sasniegt 130km/h maksimālo ātrumu, bet no 0 līdz 100 km/h paātrināties 12,4 sekundēs.

Automobilis patērē 11,7 kWh elektroenerģijas uz 100 kilometriem, kas, pēc „Latvenergo” pamata tarifa 10,65 santīmi par vienu kilovatstundu, izmaksā 1,24 latus jeb aptuveni 1,4 litrus benzīna.

Ātrākās kombinēto uzlādes sistēmu lādēšanas stacijas (līdzstrāvas) līdz aptuveni pusstundai saīsina laiku, kas nepieciešams, lai „e-up!” akumulatoru uzlādētu par 80%.

Kā norāda „Volkswagen”, inovatīvas piedziņas tehnoloģijas ir galvenais autoražotāja darbības virziens, tādēļ „e-up!” elektriskais dzinējs, transmisija un litija jonu akumulators tiek izstrādāts un ražots Vācijā.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
as 6.novembris 2013 9:22
1 0 Atbildēt

Atradu citur vismaz to, ka LV maksās 25K EUR.

Man pie šiem elektro auto rakstiem vienmēr ir radušies tie paši stulbie jautājumi, kas citiem - ko ziemā, kā aķis pēc 3 gadiem utml. bet tad aizdomājos - vai tiešām LV neviens nav lietojis iepriekš pirktos elektroauto ziemā un vairākus gadus? Vai žurnālisti nav tādu cilvēku atraduši, ko nointervēt? Pieļauju, ka tādi frīki ir un noteikti, ka viņi ir tādi, kas ir uzskaitījuši, cik kas ir maksājis sākumā, cik uzturēšana, kilometrs un vai tas ir bijis izdevīgi, ērti uc lietas, kas ir tikušas solītas un kas ir piepildījies...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieku rinda no Grenctāles vismaz 9 km garumā (papildināts 15.50) (+ VIDEO) 16

Aculiecinieka iesūtītajā foto redzama kravas automobiļu rinda, kas stiepjas 9 kilometru garumā. Rinda kļuvusi vēl garāka, iemesli zināmi. Lasīt vairāk

 

Suzuki varētu izlaist piecdurvju Jimny 1

Suzuki gatavojas laist klajā kompaktā apvidus auto Jimny piecdurvju modeli, kas iegūs garāku riteņu bāzi un plašāku salonu. Lasīt vairāk

 

Kravu pārvadājumi var kavēties, taču plūsma turpinās 1

Lai gan autopārvadātājiem pašreiz ir grūti piegādāt kravas noteiktajos termiņos, autopārvadājumu kravu plūsma notiek un Latvijas ražotāji un tirgotāji ir apgādāti ar visu nepieciešamo, intervijā aģentūrai LETA teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). Lasīt vairāk

 

Kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes. (+ VIDEO) 17

Šajā reizē Tavs Auto TV stāsts par to, kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes! Un reālā dzīvē šīs patiesības noskaidrosim kopā ar mūsu testa dalībniekiem - rallija pilotiem Māri Neikšānu un Ivaru Vasaraudzi, kamaniņu braucēju Juri Šicu un LTV laika ziņu redaktori Ramonu Salmiņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti