OCTA nozare piedzīvo lielākos zaudējumus pēdējo 8 gadu laikā 18

 
LTAB | 7.novembris 2013 13:32

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā informācija par OCTA nozares darbības rādītājiem liecina, ka šī gada pirmajos deviņos mēnešos pieaudzis iesniegto zaudējumu pieteikumu skaits, kā arī apdrošināšanas atlīdzību izmaksu summas. Tāpat nedaudz ir pieaudzis vidējās atlīdzības izmaksu lielums kā par Latvijā, tā ārzemēs notikušiem ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg). Vienlaikus situāciju tirgū saasina arī „BALVA” Apdrošināšanas akciju sabiedrības uzsāktais likvidācijas process. Iepriekšminēto faktoru kopums apstiprina jau pirmajā pusgadā vērojamās iezīmes - OCTA nozare turpina strādāt ar zaudējumiem. Rezultātā pirmos 9 mēnešus nozare noslēdz ar lielākajiem zaudējumiem pēdējo 8 gadu laikā - vairāk kā 4,3 miljonu latu apmērā.

Foto: iAuto.lv

Kopējie rādītāji

Saskaņā ar LTAB informācijas sistēmas datiem kopējais 2013. gada 9 mēnešos notikušo CSNg skaits, par kuriem ir iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās, sastādīja 23 209, kas salīdzinājumā ar 2012.gada 9 mēnešiem ir palielinājies par 4,4%. Pieaugums vērojams uz saskaņotā paziņojuma bāzes reģistrēto CSNg skaitu, jo 2013. gada 9 mēnešos ar saskaņoto paziņojumu reģistrēti 14 831 CSNg, kas ir par 8,1% vairāk nekā 2012.gada 9 mēnešos.

No 2013.gada 9 mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās reģistrētajiem 23 209 apdrošināšanas gadījumiem 21 391 apdrošināšanas gadījumi ir notikuši Latvijā, no kuriem vairāk kā puse notikuši Rīgā. Savukārt ārvalstīs notikuši 1 818 apdrošināšanas gadījumi, kas sastāda 7,8% no visiem reģistrētajiem gadījumiem.

Apdrošināšanas atlīdzību izmaksas

2013.gada 9 mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB iesniegti kopā 29 733 zaudējumu pieteikumi, kas ir par 3 232 jeb 12,2% vairāk nekā 2012.gada 9 mēnešos. Savukārt saistībā ar šī gada un iepriekšējo gadu zaudējumu pieteikumiem 2013.gada 9 mēnešos ir pieņemti 29 555 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu Ls 18 824 662, kas ir par Ls 2 315 290 jeb 14,0% vairāk nekā 2012.gada 9 mēnešos. Vislielākā atlīdzību lēmumu summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā sastādīja 81,4% no kopējās atlīdzību summas.

„Nevar noliegt, ka pirmo deviņu mēnešu rādītāji ir satraucoši. Nozare ne tikai strādā ar lieliem zaudējumiem, bet zaudējumu apmērs arvien pieaug. Negatīvās OCTA nozares tendences bija jūtamas jau pēc 2013.gada pirmā pusgada rezultātiem, kad zaudējumu apmērs ievērojami pārsniedza pērnā gada rādītājus. Tomēr nozares zaudējumiem ir vairāki, būtiski aspekti, viens no kuriem ir situācija ar likvidējamo apdrošināšanas akciju sabiedrību „Balva”, kas šobrīd vairs nekādus ienākumus negūst, bet pilda OCTA saistības pret klientiem un veic apdrošināšanas atlīdzību izmaksas, kas neapšaubāmi prasa arī būtiskus administrēšanas resursus un izmaksas. Taču raugoties nākotnē jāteic, ka ir svarīgi izvērtēt līdzšinējo OCTA cenu politiku, jo nozare nevar visu laiku strādāt ar zaudējumiem”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

 
Visi komentāri
 
REXX 7.novembris 2013 14:01
1 0 Atbildēt

Tas nozīmē, ka nozarē kaut kas nav kārtībā. It kā jau mums stāsta, ka CSNeg. esot mazāk, bet tas laikam saskaņota paziņojuma dēļ. CSNeg. pieaugums- autovadītāju bezatbildības dēļ.

GB12 7.novembris 2013 14:14
0 1 Atbildēt

Rexx, kāds sakars SP ar negadījumu skaitu?

Par rakstu runājot, ko var gribēt pie šādām prēmijām?! Skaidrs, ka ar tādām cenām zaudējumus nenosegs. Te nu tas apburtais loks arī veidojas. Apdrošinātājs ar tādu cenu plusos būt nevar, bet. lai noturētu tirgus daļu un neaizbaidītu klientus citos veidos, ir spiests turēt cenu tādu, kas nenosedz izmaksas... tobiš, negrib būt tas sliktais, kurš ceļ ciparu un faktiski ar to pasaka, ka viņam tāda OCTA nav vajadzīga. Savā laikā tamlīdzīgu politiku piekopa Balta, nācās šamiem uz zemes nolaisties. Klients ir gan ieguvējs, gan zaudētājs. Ieguvējs tāpēc, ka cena laba, zaudētājs - skaidrs, ka, pieaugot zaudējumiem, apdrošinātāji spiedīs uz izmaksu taupību, kā jau to šobrīd vairāki dara.

REXX 7.novembris 2013 20:34
1 1 Atbildēt

"kāds sakars SP ar negadījumu skaitu?"

Laikam jau tāds, ka, sastādot SP pēc CSNeg., diez vai iesaistītās personas steidz par to ziņot CP, tātad, līdz statistikai šis diez vai nonāk.

Apdrošinatāji tik tirgo tās polises, kam tik ienāk prātā, un tad čīkst, ka zaudējumi :)). Neizvērtē biznesa risku pareizi:)).

GB12 8.novembris 2013 8:47
0 1 Atbildēt

Cik zinu, SP negadījumi arī nonāk statistikā. Ziņo apdrošinātāji. Nu jā, tas gan nenotiek uzreiz. Un vai tad ziņo, ka CSNg notiek mazāk? Man kāreiz šķiet, ka, palielinoties auto skaitam ielās, notiek otrādi. Baigi gan neesmu meklējis.

Apdrošinātāji nevar polises netirgot, kam ienāk prātā. Ja tas ir OCTA tirgus dalībnieks, viņam polise ir jāpārdod. Par kādu cenu, tas gan ir cits jautājums... Un te man tev jāpiekrīt. Cenas ir neadekvāti zemas.

REXX 8.novembris 2013 9:25
0 0 Atbildēt

OK, par statistiku- nestrīdos, jo neesmu pārliecināts. Tomēr, šķiet, autovadītāju prasmes vai uzvedības manieres uz ceļa ir uzlabojušās.

Par OCTA cenu- tā jau mūsu mūžsenā diskusija, kā un kapēc tā ir tāda. Vispār jau tas cipars ir OK(ar labu B klasi), izņemot komerctransportu. Ja esmu braucis ar "CE" (pēc vad.apl.) kategorijas sastāvu 10 gadi bez avārijām, ar attiecīgo BM klasi, bet, nopērkot savu- uzreiz 6BM?????

GB12 8.novembris 2013 9:45
0 1 Atbildēt

Piekrītu, pat visu laiku nievātie BMW ir palikuši daudz pieklājīgāki... izņēmums varētu būt deviņdesmito gadu bumeri, tiem, izskatās, vēl joprojām ir slimas rociņas un orgāns starp kāju īkšķiem arī laikam pašapziņu nevairo.

Arī komerctransportam cena kopumā ir OK. Protams, atkarībā no tā, ar ko salīdzina. Aizvakar vienu lielo autobusu ar 6. BM apdrošināju par 353 latiem uz gadu. Manuprāt, diezgan sakarīga cena. Un arī ar sliktu vai sākuma BM klasi cipars ir OK, ja salīdzinām ar to, kādam tam būtu jābūt. Man ir viens klients ar 3. BM (pamanījās dienas laikā izraisīt 2 avārijas), viņam šogad OCTA uz gadu izmaksāja 138 latus. Privātpersonām 6., 7. BM OCTAs maksā vidēji ap 50-70 latiem. Tik lēti pat krīzes laikā nebija. Tiesa gan, pēdējā laikā var manīt, ka cenas ceļas. Starp citu, procentuāli visvairāk tieši 15-17. klasēm. Viens apdrošinātājs man skaidroja to, ka viņi ir izvilkuši statistiku, ka šo BM klašu īpašnieki diezgan bieži izraisot avārijas. Ķipa, no sērijas - ja tu ilgu laiku brauc bez avārijām, tad ir diezgan droši, ka vienu tomēr izraisīsi.

Par to 10 gadi un 6. BM? A kā tu to pierādīsi? Nu jā, šis būtu viens no vadītāju apdrošināšanas plusiem. Esi visu laiku drošinājis, tātad, braucis. A tagad... tiesības ta' tev ir, bet nekur neparādās tas, ka tu tās tiešām esi izmantojis.

REXX 8.novembris 2013 10:41
0 1 Atbildēt

"ar to 10 gadi un 6. BM? A kā tu to pierādīsi? Nu jā, šis būtu viens no vadītāju apdrošināšanas plusiem. Esi visu laiku drošinājis, tātad, braucis. A tagad... tiesības ta' tev ir, bet nekur neparādās tas, ka tu tās tiešām esi izmantojis."

Un arī apdrošinātajam izdevīgi. Ja pilotam jau ir 3-4 M klase- a davai, ka nepārdosim šitam polisi...ja vēl ar benzavozu Vācijā noleks no tilta uz autobusa ar gejiem....

GB12 8.novembris 2013 11:37
0 0 Atbildēt

Vēlreiz saku - apdrošinātājs nevar tā vienkārši nepārdot. Piedāvājums ir jāsniedz obligāti, ja viņš ir tirgus dalībnieks. Par kādu cenu, tas jau ir cits jautājums...

andza 8.novembris 2013 17:09
0 0 Atbildēt

Tā ir tāda Latvijas likumdošana? Tad kāpēc tajā pašā UK apdrošinātājs var gan vienkārši nepārdot, gan arī ierubīt kādus 8k gadā jaunajiem autovadītājiem?

Kas liedz Latvija aprošinātājam uzlikt "sliktajam" klientam tādu cenu par kādu šis negribās to polisi pirkt?

REXX 12.novembris 2013 17:35
0 0 Atbildēt

Šobrīd apdrošinātājam nav patiesas informācijas par konkrētā indivīda, kurš vada auto, avāriju izraisīšanas vēsturi. Indivīds var mainīt darba vietas, klapēt tur mašīnas, maksā firma(īpašnieks), bet indivīdam pilnīgi pajāt par to.

Un jauns nebūt nenozīmē slikts. Viens otrs jaunais ir krietni apzinīgāks par "veco buku".

Apdrošinātaju pārstāvis GB12 personā apgalvo, ka šāda OCTA sistēma esot vislabākā. Neobjektīva(ne vienmēr "soda" īsto vainīgo), ar slēptu risku (apdrošinātajs, pārdodot polisi, un īpašnieks, uzticot TL vadītajam, nevar zināt, cik avārijas un kādas ir pagātnē šim vadītajam, cik viņš ir riskants klients) bet galu galā kādam izdevīga.

andza 7.novembris 2013 19:05
1 0 Atbildēt

Avāriju varbūt arī ir mazāk, bet auto pēc kāda 1999. pat tīri nenozīmīgās avārijās ir palieli bojājumi, tāda nu ir mūsdienu auto konstruckija, izglābt dzīvību nevis dzelžus.

Attiecīgi arī aug atlīdzību izmaksas.

andza 7.novembris 2013 19:07
2 0 Atbildēt

Un tad vēl visādi bāleliņi ar Latvijā pirkto OCTA braukā pa UK un Eiropu, bet tur atlīdzības ir vēl lielākas. :)

aizejošais 8.novembris 2013 9:13
1 0 Atbildēt

zaudējumi rodas vai mu mazu ieņēmumu vai lielu izdevumu dēļ.

Jautājums - cik % no izdevumiem ir administratīvās izmaksas?

GB12 8.novembris 2013 9:49
2 0 Atbildēt

Īstenībā jau tie apdrošinātāji, kas necenšas pa visām vārēm dempingot ar cenām un uzturēt pārdošanas punktus bezmaz katrā tirdzniecības centrā, bet visu cenšas darīt vai nu elektroniski vai caur starpniekiem, kā arī pārdod apdrošināšanu, nevis loterijas biļeti un cenšas uzturēt uzņēmuma imidžu kā vērtību, arī par zaudējumiem īpaši nežēlojas.

IkdienasViesis 8.novembris 2013 13:25
0 0 Atbildēt

Pieļauju,, ka cenas varētu pacelt polisēm, kas paredzētas darbībai ārpus Latvijas. Vēl varētu pamocīt ar cenām tradicionalos auto sitējus - zemo b/m īpašniekus. Man reiz viens taxists (študents) sūdzējās, ka viņam par 3 mēnešu octa polisi jāpiķo teju 80...it kā par to, ka šogad bijis iesaistīts kādās 5 avārijās. Un var jau arī ietaupīt auto remontdarbos - nav obligāti vecam auto visas bojātās daļas likt pilnīgi jaunas. Lētāk jau tomēr savākt no šrotiem. Protams, ir arī daudz citu iespēju samazināt zaudējumus.

Krotow 8.novembris 2013 15:33
0 0 Atbildēt

5 avārijas dienā - tur jau vairs ne apdrošinātājam, bet gan dakterim jāvērtē, vai tādam studentam vispār var dot tiesības.

GB12 8.novembris 2013 16:43
0 0 Atbildēt

Kurā vietā ir rakstīts, ka 5 avārijas DIENĀ?

REXX 12.novembris 2013 17:23
0 0 Atbildēt

"Vēl varētu pamocīt ar cenām tradicionalos auto sitējus - zemo b/m īpašniekus. Man reiz viens taxists (študents) sūdzējās, ka viņam par 3 mēnešu octa polisi jāpiķo teju 80...it kā par to, ka šogad bijis iesaistīts kādās 5 avārijās."

Eiei, vai tad tas students bija taxi īpašnieks? Ne jau vienmēr sitējs/avāriju izraisītājs ir arī malusu ieguvējs. OCTA sistēmas īpatnība ir tāda, ka pa maku "sit" auto īpasniekam, kurš ne vienmēr ir avārijas vaininieks (pēc manas pieredzes- taxi gadījumā jo īpaši).

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti