Turpmāk par braukšanu bez OCTA tiks piešķirti soda punkti 5

CSDD | 17.janvāris 2014 16:26

Ministru kabineta sēdē tika atbalstīti grozījumi, kuri paredz, ka turpmāk par braukšanu bez OCTA un spēkā esošas tehniskās apskates tiks piešķirti 2 soda punkti par katru pārkāpumu.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja dati liecina, ka bieži ceļu satiksmes negadījumus (CSNg) ar smagām sekām izraisa autoīpašnieki, kuri ne tikai nav iegādājušies OCTA, bet arī transportlīdzeklim nav izieta valsts tehniskā apskate. Šādi negadījumi nereti ir ar ļoti smagām sekām – cietušas, bojā gājušas personas, palikušas apgādājamās personas bez apgādātāja, nodarīti nopietni bojājumi gan transportlīdzekļiem, gan citam īpašumam (ēkām, būvēm, ceļam u.c.). Tāpat nereti gadās, ka baidoties par iespējamām finansiālajām sekām un piemērojamo sodu, neapdrošināti transportlīdzekļu vadītāji pēc CSNg izraisīšanas no notikuma vietas aizbrauc.

„Gadās situācijas, kad CSNg cietusī persona tiek pamesta notikuma vietā, pie kam bieži vien bezpalīdzības stāvoklī. Bailēs no iespējamām sekām, autovadītāji satraukumā pamet CSNg vietu un ar savu agresīvo braukšanu rada papildu draudus ceļu satiksmes drošībai, izraisot jaunus CSNg. Galvenie riski, ko šāda rīcība rada un ko atbildīgais transportlīdzekļa vadītājs nemaz neapzinās, ir potenciālās sekas, gan attiecībā pret cietušajām personām, gan pašam pret sevi. Tāpēc, lai iespēju robežās novērstu šādas situācijas, kā arī, lai radītu priekšnoteikumus apzinīgu autovadītāju loka izveidei ilgtermiņā, jaunajā sodu sistēmā ir noteikti pārkāpumu uzskaites punkti arī par OCTA neesamību”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Vienlaikus LTAB norāda, ka sodu punktu piešķiršana par braukšanu bez OCTA jau ilgu laiku veiksmīgi darbojas dažādās Eiropas valstīs. Piemēram, Lielbritānijā braukšana bez apdrošināšanas tiek uzskatīts par vienu no smagākajiem pārkāpumiem par kuru draud 6 soda punkti, kā arī līdz brīdim, kad tiks veikta OCTA, transportlīdzekli konfiscē un nogādā policijas maksas stāvvietā.

„Lielbritānijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja veiktie pētījumi, analizējot CSNg un to izraisītāju datus, ir pierādījuši, ka īpašnieki, kas savus transportlīdzekļus neapdrošina ar daudz lielāku varbūtību izdara arī citus pārkāpumus – 10 reizes biežāk kā vidēji brauc alkohola reibumā, 6 reizes biežāk brauc ar transportlīdzekli neatbilstošā tehniskā stāvoklī, ik gadu ir iesaistīti vairākos CSNg ar smagām sekām, ar ievainotajiem un bojāgājušajiem. Tāpēc arī valsts ar visu bardzību vēršas pret šādiem autoīpašniekiem, kuri ir potenciāls drauds sabiedrībai. Ieviešot Latvijā soda punktus par braukšanu bez OCTA, mēs ceram uz turpmāku neapdrošināto skaita samazināšanos”,  informē Juris Stengrevics.

OCTA likums paredz, ka ikvienam autoīpašniekam ir jāiegādājas OCTA polise. Par braukšanu ar transportlīdzekli, kuram nav OCTA, likumdošanā ir paredzēts administratīvais sods 85 līdz 114 Eiro apmērā, kā arī turpmāk tiks piešķirti 2 soda punkti. Gadījumā, ja neapdrošināts transportlīdzeklis izraisīs CSNg, visi avārijas rezultātā radītie zaudējumi gala rezultātā būs jāsedz vainīgajam autoīpašniekam.

 
Visi komentāri
 
rt 18.janvāris 2014 15:02
0 1 Atbildēt

Un cik soda punkti ir par braukšanu bez TA? Tas ir vismaz reizes 10 smagāks un bīstamāks paŗkāpums par braukšanu bez OCTA.

aansis 20.janvāris 2014 8:51
1 0 Atbildēt

Oho! Izskatās, ka tu varētu būt tas, kurš beidzot var atbildēt uz jautājumu, ko esmu guvis, skatoties TV reklāmas. Kā var noteikt matu krāsas uzlabojumu procentos?

Ar ko atšķiras braukšana bez TA un bez OCTA? TA ir bezjēdzīgs maksas pakalpojums, kas negarantē, ka auto tiks konstatēti bojājumi. OCTA esamība vismaz garantē kompensāciju rezultātā cietušajam. Kā tieši nonāci līdz 10 reižu atšķirībai?

P.S. Ir par ko satraukties? Tie divi soda punkti reāli apdraud tikai ļaunprātīgus OCTA ignorētājus. Ja arī kādreiz būšu aizmirsis laikā iegādāties (kas gan ir visnotaļ nereāli, ņemot vērā, ka atgādinājumus sūta vismaz trīs iestādes), tie punkti pēc gada tāpat dzēsīsies.

GB12 20.janvāris 2014 9:23
0 0 Atbildēt

Negribētos pilnīgi Ansim piekrist. Mazliet un kaut ko jau garantē gan. Ja nebūtu tādas TA, iedomājies, kādi tik šroti nebraukātu pa ceļiem. Protams, 100% visiem klāt neizstāvēsi. TA lietderība gan varētu būt liekāka, ja to tehnisko stāvokli pakontrolētu arī uz ceļa. Protams, ievērojot kaut kādu samērenību, lai nesāk masveidā štancēt protokolus par, piemēram, vienu nedegošu numura apgaismojumu vai ieplīsušu vējstiklu.

GB12 20.janvāris 2014 9:18
0 0 Atbildēt

Vismaz LNT ziņās piektdien teica, ka punktus došot arī par braukšanu bez skates.

Guntis 18.janvāris 2014 21:56
0 1 Atbildēt

Labāk būtu nopietnāk skatījušies uz "melnajiem" gājējiem un ceļu sadalījuma "atstarojošajam" svītrām!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Meistara padoms". Kas jāņem vērā, mainot vējstikla slotiņas (+VIDEO) 3

Vējstikla slotiņas tika izgudrotas pirms vairāk kā simts gadiem, un pēdējos piecdesmit gados to konstrukcija nav kardināli mainījusies. Tomēr sava jaunrade vērojama arī šeit. Lasīt vairāk

 

Autovadītāja uztriecas riteņbraucējam (+ VIDEO)

Velosipēdists šķērso krustojumu un tiek notriekts ar kādas jaunas sievietes vadītu automašīnu. Lasīt vairāk

 

Jauns Land Rover Defender salūst nenobraucot pat 300 km (+ VIDEO) 6

Žurnālisti no Fast Lane iegādājušies jaunu Land Rover Defender, lai veiktu testu sēriju, taču 55 935 dolāru vērtā automašīna nenobrauca pat 300 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Suzuki Across kļūst pieejams Eiropā (+ FOTO) 3

Sākot ar 56 810 eiro - Suzuki uzsāk krosovera Across tirdzniecību Eiropā. Tas ir japāņu markas dārgākais modelis, kas patiesībā ir pārzīmolots Toyota RAV4. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti