Latvijā par "Ekoauto 2014" atzīst "Peugeot 308" 1

 

Peugeot 308 1,6 HDI Foto: motorbox.com

Nozare.lv | 8.maijs 2014 11:30

Pārbaudot 21 automašīnas degvielas patēriņu reālos, ikdienai pietuvinātos apstākļos, par "Ekoauto 2014" atzīts "Peugeot 308 1,6 HDI", kurš uzrādījis vidējo patēriņu 3,3 litri uz 100 kilometriem, liecina "SEB līzinga" organizētā automašīnu testa rezultāti.

Kā preses konferencē skaidroja auto eksperts Normunds Avotiņš, auto, kurš saņēmis galveno balvu, ir gana liels - ar piecām vietām, piecām durvīm un visai jaudīgu motoru. Šis fakts pierāda, ka videi draudzīgiem un ekoloģiskiem auto nav jābūt maza izmēra ar mazjaudīgu motoru.

Drošas braukšanas skolas (DBS) valdes loceklis Artūrs Priednieks norādīja, ka, ņemot vērā dažādo ceļu segumu un reljefu testa maršrutā 215 kilometru garumā, testā vidējais degvielas patēriņš zem četriem litriem uz 100 kilometriem esot pārsteidzošs pat dīzeļdzinējiem, nemaz nerunājot par retajiem benzīna automobiļiem, kas tika pieteikti testam.

"SEB līzinga" vadītāja Nellija Kočanova savukārt norādīja, ka Drošas braukšanas skolas (DBS) veiktā testa rezultāti liek aizdomāties par ekonomiju, ko ilgtermiņā sniedz iespēja ietaupīt uz degvielas rēķina. Piemēram, šis faktors šķiet noteicošs 54% respondentu aptaujā, ko aprīlī veikusi SEB. Viņa arī atzīst, ka pēdējo trīs gadu laikā ir vērojams pakāpenisks pieaugums videi draudzīgāko auto iegādei. Ja 2011.gadā tika nopirktas nedaudz vairāk nekā 2000 "zaļās" automašīnas, tad 2013.gadā to skaits divkāršojies, sasniedzot gandrīz 5000 auto. Kočanova skaidro, ka viens no pieauguma faktoriem ir iespēja autovadītājiem pārliecināties, ka "zaļais" auto nenozīmē mazu un jaudas ziņā vāju automašīnu.

Škoda Rapid Spaceback 1,6 TDI Foto: autoexpress.co.uk

Mazajā auto klasē par uzvarētājiem tika atzīti divi auto - "Škoda Rapid Spaceback 1,6 TDI" ar 3,5 litriem uz 100 kilometriem un "Citroen C-Elysee 1,6 HDI" arī ar 3,5 litriem uz 100 kilometriem, kompaktklasē par labāko atzīta jau minētā "Peogeot 308", bet vidējā klasē "Škoda Superb 2,0 TDI" ar 3,8 litriem uz 100 kilometriem. Krosoveru klasē par ekoloģiskāko atzīta "Honda CR-V 1,6 i_DTEC", kura patērē 3,9 litrus uz 100 kilometriem.

Topu izveidojuši Drošas braukšanas skolas eksperti, vairāku nedēļu garumā salīdzinot ražotāju norādītos degvielas patēriņus un automašīnu "apetīti" reālos braukšanas apstākļos. Tā mērīta Drošas braukšanas skolas speciālistu īpaši izveidotā maršrutā.

 
Visi komentāri
 
LMT 8.maijs 2014 19:13
1 2 Atbildēt

Kaut kāds līzinga kantoris ir objektīvs spriest par ekoauto, smiekli nāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti