Ogrē uzstādīta elektromobiļu ātrās uzlādes stacija 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.decembris 2014 10:22

Pie Ogres kultūras centra uzstādīta elektromobiļu uzlādes stacija, kas esot pirmā ātrās uzlādes stacija Latvijā. Šajā uzlādes stacijā elektromobili var uzlādēt nepilnu 30 minūšu laikā, aģentūru LETA informēja Ogres novada domes preses sekretāre Baiba Trumekalne.

Līdz šim Latvijā publiski ir pieejamas astoņas uzlādes stacijas Rīgā (septiņas bezmaksas, viena maksas), pa vienai bezmaksas uzlādes stacijai Jelgavā un Jūrmalā, bet Ogrē uzstādītā stacija ir pirmā tāda veida stacija Latvijā, jo autouzlādi šeit iespējams veikt nepilnu 30 minūšu laikā.

Ņemot vērā, ka uzlādes stacija atrodas pilsētas centrā, tad laikā, kamēr tiek veikta automašīnas uzlāde, autovadītājiem ir iespējams iegriezties tuvējā lielveikalā vai kafejnīcās, kas atrodas mazāk nekā 100 m attālumā no uzlādes stacijas.

Uzlādes stacijas lietošana ir maksas pakalpojums. Ogres novada dome apstiprinājusi tarifu - 5 eiro par vienu uzlādes reizi (ieskaitot PVN). Pagaidām maksa par uzlādi netiek iekasēta, tarifs tiks piemērots janvārī, kad pašvaldība nokārtos nepieciešamās formalitātes. Ogres novada pašvaldība ienākumus no stacijas lietošanas negūs, visi ieņēmumi no izlietotās elektroenerģijas automobiļu uzlādei tiks izmantoti, lai segtu ikmēneša elektroenerģijas un stacijas uzturēšanas izdevumus.

Uzlādes stacijas ierīkošanas izmaksas ir 36 872 eiro, no kurām attiecināmās izmaksas ir 33 250 eiro un Klimatu pārmaiņu finanšu instrumenta (KPFI) finansējums 16 625 eiro apmērā. Projekta neattiecināmās izmaksas ir 3 621 eiro (elektromobiļu uzlādes stacijas pieslēguma izmaksas). Pašvaldības līdzfinansējums ir 20 246 eiro.

Projekta "Elektromobiļu iegāde Ogres novada vidi saudzējošai infrastruktūrai" laikā pašvaldība iegādājās un šī gada augusta beigās saņēma trīs jaunus, rūpnieciski ražotus elektromobiļus, kuru nobraukums starp pilnas uzlādes reizēm ir vismaz 100 kilometri, savukārt ātrums, ko tie spēj maksimāli sasniegt, ir vismaz 90 kilometri stundā. Šo trīs autoiegāde izmaksāja 79 520 eiro, no kuriem KPFI finansējums ir 55 500 eiro, bet atlikušie 24 020 eiro ir pašvaldības līdzfinansējums.

Vienu elektromobili izmanto Ogres novada Sociālais dienests, lai spētu operatīvi nodrošināt sociālo palīdzību Ogres novada iedzīvotājiem. Elektromobilis nav paredzēts saimnieciskās darbības veikšanai, bet gan sociālo darbinieku ikdienas pienākumu veikšanai - maznodrošināto un trūcīgo klientu sadzīves apstākļu apsekošanai, nogādāšanai uz ārstniecības iestādēm, pusdienu piegādei krīzes centram "Laipas", kā arī administrācijas vajadzībām, apsekojot dienas centrus un sociālos centrus pagastos.

Abus pārējos elektromobiļus izmanto Ogres novada pašvaldības administrācijas darbinieki, lai nodrošinātu dokumentu operatīvu piegādi pašvaldības un valsts iestādēm, arī pašvaldības vadības nokļūšanai uz dažādām valsts iestādēm, darbinieku nokļūšanai uz sanāksmēm, kursiem u.tml.

Projekta mērķis ir mazināt Latvijas transporta sistēmas atkarību no fosilās degvielas, uzlabot tās efektivitāti, kā arī veicināt inovatīvu tehnoloģiju radīšanu un izmantošanu Latvijas transporta nozarē. Attīstot elektromobiļu attīstību un tiem nepieciešamo infrastruktūru, ievērojami samazinātos kopējā siltumnīcefekta gāzu emisijas (SEG), jo elektromobiļa SEG emisija ir 0 g/km.

Uzlādes staciju uzstādīja un apkalpos SIA "MMX Energy".

Saskaņā ar "Firmas.lv" datiem, uzņēmums reģistrēts 2010.gadā. Tas pieder privātpersonai Aldim Merkeltam. 2013.gadā uzņēmums strādājis ar 95 392 eiro apgrozījumu un 6 452 eiro peļņu.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Elektromoto un elektrovelo īpašnieks 19.decembris 2014 22:23
3 0 Atbildēt

Cik auto šī stacija vienlaicīgi spēj uzlādēt ? Un ko šī milzīgā izmaksa 36 872 eiro sevī ietver? Vai šeit var uzlādēt elektriskos motociklus,elektriskos mopēdus,hibrīdvelosipēdus? Kur atrodama sīkāka informācija par šo punktu?

IkdienasViesis 30.decembris 2014 13:29
3 0 Atbildēt

Pagaidām itin viss ,kas saistīts ar elektroauto, izmaksā neadekvāti lielas naudas summas. Gan jauni auto, gan uzlādes iekārtas, gan akumulatori. Šobrīd tas viss pasaulē vēl tiek kvalificēts kā ekskluzīvs. Domāju, ka pēc 7-10 gadiem, pieaugot elektroauto skaitam, arī cenas izlīdzināsies un elektroauto cenas vairs neatšķirsies no parasto auto cenām.

kirdik 19.decembris 2014 19:28
3 3 Atbildēt

šitā te parodija par elektromobili (visi,izņemot Tesla) ir pilnīgi neperspektīvs pasākums! vismaz pie pašreizējām elektroauto cenām un maksu par iespēju uzlādēt,tas auto savā mūžā nav spējīgs dot ekonomisko ieguvumu salīdzinājumā ar līdzvērtīgu auto ar iekšdedzes motoru!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 33

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti