Ogrē uzstādīta elektromobiļu ātrās uzlādes stacija 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.decembris 2014 10:22

Pie Ogres kultūras centra uzstādīta elektromobiļu uzlādes stacija, kas esot pirmā ātrās uzlādes stacija Latvijā. Šajā uzlādes stacijā elektromobili var uzlādēt nepilnu 30 minūšu laikā, aģentūru LETA informēja Ogres novada domes preses sekretāre Baiba Trumekalne.

Līdz šim Latvijā publiski ir pieejamas astoņas uzlādes stacijas Rīgā (septiņas bezmaksas, viena maksas), pa vienai bezmaksas uzlādes stacijai Jelgavā un Jūrmalā, bet Ogrē uzstādītā stacija ir pirmā tāda veida stacija Latvijā, jo autouzlādi šeit iespējams veikt nepilnu 30 minūšu laikā.

Ņemot vērā, ka uzlādes stacija atrodas pilsētas centrā, tad laikā, kamēr tiek veikta automašīnas uzlāde, autovadītājiem ir iespējams iegriezties tuvējā lielveikalā vai kafejnīcās, kas atrodas mazāk nekā 100 m attālumā no uzlādes stacijas.

Uzlādes stacijas lietošana ir maksas pakalpojums. Ogres novada dome apstiprinājusi tarifu - 5 eiro par vienu uzlādes reizi (ieskaitot PVN). Pagaidām maksa par uzlādi netiek iekasēta, tarifs tiks piemērots janvārī, kad pašvaldība nokārtos nepieciešamās formalitātes. Ogres novada pašvaldība ienākumus no stacijas lietošanas negūs, visi ieņēmumi no izlietotās elektroenerģijas automobiļu uzlādei tiks izmantoti, lai segtu ikmēneša elektroenerģijas un stacijas uzturēšanas izdevumus.

Uzlādes stacijas ierīkošanas izmaksas ir 36 872 eiro, no kurām attiecināmās izmaksas ir 33 250 eiro un Klimatu pārmaiņu finanšu instrumenta (KPFI) finansējums 16 625 eiro apmērā. Projekta neattiecināmās izmaksas ir 3 621 eiro (elektromobiļu uzlādes stacijas pieslēguma izmaksas). Pašvaldības līdzfinansējums ir 20 246 eiro.

Projekta "Elektromobiļu iegāde Ogres novada vidi saudzējošai infrastruktūrai" laikā pašvaldība iegādājās un šī gada augusta beigās saņēma trīs jaunus, rūpnieciski ražotus elektromobiļus, kuru nobraukums starp pilnas uzlādes reizēm ir vismaz 100 kilometri, savukārt ātrums, ko tie spēj maksimāli sasniegt, ir vismaz 90 kilometri stundā. Šo trīs autoiegāde izmaksāja 79 520 eiro, no kuriem KPFI finansējums ir 55 500 eiro, bet atlikušie 24 020 eiro ir pašvaldības līdzfinansējums.

Vienu elektromobili izmanto Ogres novada Sociālais dienests, lai spētu operatīvi nodrošināt sociālo palīdzību Ogres novada iedzīvotājiem. Elektromobilis nav paredzēts saimnieciskās darbības veikšanai, bet gan sociālo darbinieku ikdienas pienākumu veikšanai - maznodrošināto un trūcīgo klientu sadzīves apstākļu apsekošanai, nogādāšanai uz ārstniecības iestādēm, pusdienu piegādei krīzes centram "Laipas", kā arī administrācijas vajadzībām, apsekojot dienas centrus un sociālos centrus pagastos.

Abus pārējos elektromobiļus izmanto Ogres novada pašvaldības administrācijas darbinieki, lai nodrošinātu dokumentu operatīvu piegādi pašvaldības un valsts iestādēm, arī pašvaldības vadības nokļūšanai uz dažādām valsts iestādēm, darbinieku nokļūšanai uz sanāksmēm, kursiem u.tml.

Projekta mērķis ir mazināt Latvijas transporta sistēmas atkarību no fosilās degvielas, uzlabot tās efektivitāti, kā arī veicināt inovatīvu tehnoloģiju radīšanu un izmantošanu Latvijas transporta nozarē. Attīstot elektromobiļu attīstību un tiem nepieciešamo infrastruktūru, ievērojami samazinātos kopējā siltumnīcefekta gāzu emisijas (SEG), jo elektromobiļa SEG emisija ir 0 g/km.

Uzlādes staciju uzstādīja un apkalpos SIA "MMX Energy".

Saskaņā ar "Firmas.lv" datiem, uzņēmums reģistrēts 2010.gadā. Tas pieder privātpersonai Aldim Merkeltam. 2013.gadā uzņēmums strādājis ar 95 392 eiro apgrozījumu un 6 452 eiro peļņu.

 
Visi komentāri
 
Alex 19.decembris 2014 17:41
1 1 Atbildēt

Tagad var pirkt Tesla model s p85

kirdik 19.decembris 2014 19:28
3 3 Atbildēt

šitā te parodija par elektromobili (visi,izņemot Tesla) ir pilnīgi neperspektīvs pasākums! vismaz pie pašreizējām elektroauto cenām un maksu par iespēju uzlādēt,tas auto savā mūžā nav spējīgs dot ekonomisko ieguvumu salīdzinājumā ar līdzvērtīgu auto ar iekšdedzes motoru!

Visvaldis 19.decembris 2014 22:59
1 1 Atbildēt

Neperspektīva? Vācijas dienvidos Citroen Berlingo,Peugeot Partner,DFG un citus elektroauto vairāki uzņēmumi izmanto kā mazo loģistikas transportu.Atpūtai tiek ražoti Nissan E-NV200 kemperi,skati: images.search.yahoo.com/search/images...lw&fr2=piv-web

Norvēģijā otrs pirktākais pēc VW ir Nissan Leaf.

Stasi dienst 14.oktobris 2021 12:17
0 0 Atbildēt

Nu kāpēc bezperpektīvs? Es nopirku secv VW eUP, esmu ļoti apmierināts, kaut kur jābrauc - sēžos un braucu, par degvielas izmaksām vairs nav jādomā. Lādēju mājās no rozetes. Pa nakti atstāj uzlādi un no rīta brauc kaut vai 200km, ja ne vairāk.

Elektromoto un elektrovelo īpašnieks 19.decembris 2014 22:23
3 0 Atbildēt

Cik auto šī stacija vienlaicīgi spēj uzlādēt ? Un ko šī milzīgā izmaksa 36 872 eiro sevī ietver? Vai šeit var uzlādēt elektriskos motociklus,elektriskos mopēdus,hibrīdvelosipēdus? Kur atrodama sīkāka informācija par šo punktu?

rudens68 20.decembris 2014 9:59
2 0 Atbildēt

Elektromoto un

Un ko šī milzīgā izmaksa 36 872 eiro sevī ietver?

.....

Nezinu kā tur izskatās ,kas darīts ,kāds tehnoloģiskais proces . Bet varbūt pamat sumu maksāja piebraucamā ceļa un plača asfaltēšana , apkārtnes labiekārtošana , lietus kanalizācija . Kabeļa ievilkšana . Un pats lādēšanas verķis salīdzinoši stipri maz

sirga 20.decembris 2014 16:11
1 0 Atbildēt

uzlika pie kulturas shkunja

esosha laukuma

ta ka izmaksas ka jau Ogre pierasts

P.S

Mazak degvielu nesis majas domes shoferi

vismaz tur atpelnisies

Krotow 22.decembris 2014 1:10
2 0 Atbildēt

Izmaksas noteikti ietver arī asfaltēšanu, pieslēgumu tuvākajai apakštacijai un vēl kaut ko no tās sērijas. Vairāk interesē, cik auro vienlaicīgi var lādēt un vai var lādēt arī cita tipa elektrobraucamos (elektrovelosipēdus utt.).

Par izmaksām īpaši necepieties - tas vēl ir ziediņi, salīdzinot ar to, kad pēc padsmit gadiem būs kapitāli jāpārbūvē elektrotīkli, lai nodrošinātu jauno transportlīdzekļu ātro lādēšanu visur.

IkdienasViesis 30.decembris 2014 13:29
3 0 Atbildēt

Pagaidām itin viss ,kas saistīts ar elektroauto, izmaksā neadekvāti lielas naudas summas. Gan jauni auto, gan uzlādes iekārtas, gan akumulatori. Šobrīd tas viss pasaulē vēl tiek kvalificēts kā ekskluzīvs. Domāju, ka pēc 7-10 gadiem, pieaugot elektroauto skaitam, arī cenas izlīdzināsies un elektroauto cenas vairs neatšķirsies no parasto auto cenām.

Viktors 4.janvāris 2015 9:31
0 0 Atbildēt

Sākums vienmēr ir grūts, un kritiķu, kā parasti, ir vairāk.

xx 6.janvāris 2015 12:43
0 0 Atbildēt

Nav slikti 5 eiro ja piemeram ar elektromobilu "pilnu baku "varnobraukt 200-300km , tas ir ideali leti. varetu pat paagustinat lidz 15euro butu labi

cenas,cenas??? 7.janvāris 2015 12:04
1 0 Atbildēt

Par šādu summu es ar savas fermas ģeneratoru 10 gadus pus Ogri spētu ar elektroenerģiju apgādāt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti