"Auto asociācija": Pēdējo desmit gadu laikā degvielas patēriņš uz kilometru samazinājies līdz pat 50% 4

 
Nozare.lv | 11.aprīlis 2015 9:02

Kopš Latvijā notiek starptautiskā auto izstāde "Auto 2015", auto tirgus ir strauji attīstījies - pēdējo desmit gadu laikā degvielas patēriņš uz kilometru ir samazinājies par 25% un atsevišķiem modeļiem pat par 50%, šodien, atklājot izstādi, uzsvēra "Auto asociācijas" viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Tāpat Rūtiņš atzīmēja, ka būtisku progresu piedzīvojušas arī auto automātiskās ātrumkārbas, kurām patlaban jau tiek piedāvāti deviņi ātrumi. Vidējais auto cikls ir septiņi gadi, un, ņemot vērā, ka auto tirgus sāka attīstīties pirms 25 gadiem, varot secināt, ka nomainījušās četras modeļu paaudzes. Viņš arī atzina, ka izstādes apmeklētāji meklē auto, kas sniedz emocijas, un šī iemesla dēļ arī tā "sitas ražotāji". Viņš arī uzsvēra, ka nav svarīgi, kur - Rīgā, Ženēvā vai Frankfurtē - notiek izstāde, jo tām visām ir viena iezīme - pirmais solis satikties ar auto jaunajiem modeļiem.

Biedrības "Autopārvadātāju asociācija "Latvijas auto"" prezidents Valdis Trēziņš atklāšanā savukārt uzsvēra, ka šāda izstāde ir nopietns pasākums gan pircējiem, gan ražotājiem un auto servisiem. Viņš izteica prognozi, ka izstādes laikā tiks noslēgti līgumi starp uzņēmējiem - kravu pārvadātājiem un ražotājiem.

Foto: iAuto.lv

Konkursa "Automehānika 2014" rīcības komisijas priekšsēdētājs un "Inter Cars Latvija" filiāles vadītājs Aldis Vasiļevskis savukārt skaidroja, cik būtiska ir automehāniķa kvalifikācija, jo 2007.gada auto vairs ar kuvaldu un cirtni nevarot salabot. Šiem speciālistiem jau ir nepieciešamas iemaņas strādāt ar elektroniskajām iekārtām. Šī iemesla dēļ, lai uzlabotu kvalifikāciju, arī izstādes laikā tiek organizēts konkurss par labāko automehāniķi.

Izstādes atklāšanā pirmizrādi Baltijā piedzīvoja arī "Kia Sorento" jaunākais modelis.

Kā ziņots, Ķīpsalā šodien sākas ikgadējā starptautiskā autoindustrijas izstāde "Auto 2015", kas apvienos četras tematiskās sadaļas - "Auto", "Transporta tehnika", "Auto mehānika" un "Auto Exotica", aģentūru LETA informēja pasākuma organizatori.

Ķīpsalā būs apskatāmi jaunākie automodeļi, eksotiski uzlaboti auto, klasiskie spēkrati, kā arī vieglais un smagais komerctransports.

Izstādi "Auto" organizē starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība "BT 1".

 
Visi komentāri
 
aaa 11.aprīlis 2015 17:58
2 1 Atbildēt

Bet kāpēc nepasaka ,ka remonta izmaksas uz 1 km ir palielinājušās par 800-1000 procentiem...jo jaunāks auto,jo lielāks mēsls-bieži un dārgi remonti...

VWfans 11.aprīlis 2015 19:39
1 1 Atbildēt

Tik lielā mērā gan degvielas patēriņš nav krities. Kādi 10% varētu būt, ne vairāk.

Aero 13.aprīlis 2015 14:57
0 0 Atbildēt

Kārtējais piemērs tam kā manipulē ar statistikas datiem!

Kāpēc nemin, ka vairums automobiļu tagad ir ar dīzeļdzinējiem!? Agrāk tomēr dominēja benzīnnieki, kas ir negausīgāki rīmas! Tāpat ir krasi samazinājušies motoru tilpumi, jo agrāk modē bija 3litrīgi benzīnnieki, bet tagad zem 2 litriem.

kasinsh79 14.aprīlis 2015 14:38
0 0 Atbildēt

Tomēr cik ļoti neuzticami ir mūsdienu auto izstrādājumi, dažu labu nopērc par bargu naudu, bet pa dīlera servisu vien dzīvojies. Attiecīgi - labi, kamēr garantija, bet pēc tam - kādam "veiksies" :D

Par patēriņiem, kas attiecas uz dīzeļiem - negribas piekrist. Arī agrāk vecie dīzeļi (vienkāršāki) bija fenomenāli ekonomiski (varbūt pat ekonomiskāki nekā tagadējie, ļoti jaudīgie), bet benzīnnieku degvielas ekonomijas progress gan ir jūtams grandiozi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti