Lietotu automobiļu straujais importa pieaugums bremzējas 6

 
Auto Asociācija | 14.jūlijs 2015 9:38

2015. gada pirmajā pusē Latvijā ievesti 23 326 vieglie pasažieru automobiļi (M1), kas ir par +2% vairāk nekā 2014. gada pirmajā pusē (22 772).

Papildus šī gada pirmajā pusē Latvijā ievesti arī 1705 N1 klases automobiļi, kas ir vieglais komerctransports ar pilnu masu līdz 3.5t.

Foto: iAuto.lv

 

Pārdotāko automašīnu tops ir palicis nemainīgs un patērētāji vēl joprojām paliek uzticīgi Volkswagen (17.1%), Volvo (14.6%), Audi (12.2%), BMW (10.7%) un Opel (10.7%), kas kopā sastāda 63.2% no visu pirmo reizi Latvijā reģistrēto lietoto vieglo pasažieru automobiļu skaita. Pārdotāko modeļu tops ir sekojošs:

Marka/Modelis/Skaits
VW PASSAT 1251
AUDI A4 1137
VW GOLF 1106
AUDI A6 1008
BMW 3-series 876

Viegla komerctransporta populārāko transportlīdzekļu topu veido Volskwagen, kas aizņem gandrīz trešdaļu vieglā komerctransporta tirgus (31.3%), Mercedes Benz (16.1%) un Renault (13.5%), kas ir izteikti spēcīgi vieglā komerctransporta ražotāji ar plašu modeļu piedāvājumu visām lietotāja vajadzībām.

 

„Lietota vieglā komerctranporta tirgus daļa ir divas reizes mazāka, kā jaunam. Tas ir saistīts ar to, ka uzņēmumi savus autoparkus cenšas uzturēt iespējami jaunus un nomaiņas gadījumā jaunu a/m iegāde tiek uzskatīta par ekonomiski pamatotāku.” skaidro Ingus Rūtiņš, Auto Asociācijas viceprezidents.

Zīmīgi, ka tādu zīmolu kā Mercedes Benz, Ford, Opel pieprasījums lietotu automobiļu tirgū ir četras reizes lielāks nekā jaunu automobiļu tirgū. Tas liecina par šo zīmolu reputāciju un lietotus tos labprāt izvēlas mazie un vidējie uzņēmumi, kas jaunu šo zīmolu a/m pašlaik nevar atļauties” komentē Ingus Rūtiņš, Auto Asociācijas viceprezidents

Skumjš ir fakts, ka vēl joprojām izteiktu popularitāti gūst segments ar vecumu 11 un vairāk gadu. Šis segments ir palielinājies par +4 procentpunktiem salīdzinājumā ar iepriekšējā gada pirmo pusi un sasniedz 44% no visiem pārdotajiem lietotajiem transportlīdzekļiem ar 11 085 piereģistrēto transportlīdzekļu skaitu. „Šīs vecuma segmenta pieaugums palielinājies gan uz 5-7, gan 8-10 gadu vecu transportlīdzekļu reģistrāciju skaita samazinājumu, kas skaidrojams ar tautā iemīļotu automobiļu vecuma pieaugumu un to automātisku pāriešanu citā vecuma segmentā. Rezultāts - ir pieaudzis pirmo reizi reģistrēto automobiļu vidējais vecums” skaidro Pēteris Rubulis, Auto Asociācijas projektu vadītājs.

Šī gada pirmajā pusē lietotu automobiļu tirgū novērota tendence ir pirmās reģistrācijas īpašnieku īpatsvara izmaiņa par labu juridiskām personām (+4%) un sasniedzot 19% no visām reģistrācijām, kas skaidrojams ar caurspīdīgāku darījumu skaita palielināšanos.

Degvielas tipa izvēles ziņā Latvija paliek arvien uzticīgāka ar dīzeļdegvielu darbināmiem transportlīdzekļiem (81%), kas salīdzinājumā ar 2014. gada pirmo pusi ir pieaugums par +2%. Ievērojami samazinājies ar sašķidrināto gāzi darbināmu automobiļu imports - no 2014. gada pirmajā pusē 750 šādiem reģistrētiem transportlīdzekļiem uz 568 transportlīdzekļiem šogad, kas skaidrojams ar cenu kritumu tradicionālajai degvielai un ekonomiskā pamatojuma samazināšanos šādu automobiļu iegādei.

Procentuāli maznozīmīga, bet pozitīva tendence ir 100% elektrisku un CO2 neemitējošu lietotu transportlīdzekļu importa pieaugums no 2014. gada pirmajā pusē 1 reģistrēta Nissan Leaf uz 11 šogad reģistrētiem transportlīdzekļiem. Šo transportlīdzekļu vidū ir šādi spēkrati - Tazzari Citysport EM1 (5), Renault Fluence (1), Citroen C-Zero (2), Nissan Leaf (1), Tesla Model S (1) un viena par elektromobili pārbūvēta 2004. gada Mazda RX-8.

Šogad ir reģistrēti arī 48 transportlīdzekļi, kas ir vecāki par 30 gadiem un var pretendēt uz „Vēsturisks Spēkrats” statusu.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
VWfans 14.jūlijs 2015 18:24
4 0 Atbildēt

Dīzeļauto vajag pirkt jaunu!!!

anonimikis 15.jūlijs 2015 9:33
4 0 Atbildēt

Lietots dīzeļauto no REiropas ar zināmu vēsturi (apkopes pie dīlera) nav nemaz tik briesmīgs pirkums. Tur tomēr lej normālu eļļu un aizdomīgas izcelsmes degviela ir daudz mazāk pieejama.

RTT 14.jūlijs 2015 14:58
3 0 Atbildēt

Latvietim ir daudz vieglāk iesmērēt "lētu" ,nobrauktu dīzeli.... nekā "dārgu" benzīnu.... (jo latvietis kopējās lietošanas izmaksas nerēķina)

Arī LV plačos labu benzīn-auto neatradīsi...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti