Satiksmes ministrs: finansējuma deficīts vietējiem ceļiem sasniedz 700 miljonus eiro 4

 

Foto: Publicitātes foto

Latvijas Valsts ceļi | 8.augusts 2015 9:59

“Vietējās nozīmes ceļus ir iespējams uzturēt un remontēt tikai par valsts budžeta līdzekļiem, tajos liegts ieguldīt Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu. Diemžēl uz doto brīdi finansējuma deficīts vietējās nozīmes ceļiem jau ir 690 miljoni eiro. Šos līdzekļus vajadzēja iegudlīt ceļu tīklā, lai saglabātu to labā stāvoklī, taču tas nenotika. Kā sekas mēs redzam, ka vietējie ceļi, tai skaitā grants ceļi, ir ļoti sliktā stāvoklī,” šodien, tiekoties ar būvniecības nozares pārstāvjiem un apsekojot valsts autoceļu būvniecības objektus Kurzemē, uzsvēra Satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

“Šogad, pateicoties ES fondu finansējumam, vērienīgi darbi notiek uz valsts galvenajiem un reģionālajiem ceļiem, arī turpmākajos gados šajā ES fondu periodā tie turpināsies, taču vietējo ceļu liktenis ir atkarīgs tikai un vienīgi no valsts budžeta programmām, kuru ietavros finansējums ceļiem pakāpeniski būtu jāpalielina,” norādīja ministrs.

“Bez sakārtota vietējo ceļu tīkla nav iespējama mazā un vidējā biznesa attīstība reģionos. Ja mēs vēlamies, lai cilvēki paliek dzīvot Latvijā, ir jānodrošina normāla infrastruktūra un ceļi ir pamatu pamats attīstībai,” pauda Matīss.

Foto: Publicitātes foto

Kā zināms Satiksmes ministrs piektdien apmeklēja vairākus valsts autoceļu objektus Kurzemē – uz autoceļa Rīga (Skulte)-Liepāja posmā no 24,4 – 38,7 kilometram, kā arī autoceļa Līgas-Kandava-Veģi (P130) posmu pie Sabiles, kur pagājušajā gadā bija izveidojies Greiļu kalna nogruvums, un turpinās atbalsta sienas būvdarbi.

Liepājas šosejas posmā no 24,4 – 38,18 km rekonstrukcijas darbi, uzsākti šī gada maijā, tos veic SIA „Saldus ceļinieks” un darbus pabeigt plānots 2016. gada vasarā. Objekta rekonstrukcija tiek līdzfinansēta no Kohēzijas fonda, un kopējās izmaksas ir 16,5 milj. EUR tajā skaitā PVN.

Ministrs apmeklēja arī Apšupes dzelzceļa pārvadu Liepājas autoceļa 38,7. km, kura rekonstrukcija jau tuvojas noslēgumam. Šajā objektā būvdarbus veic SIA, LLKU „Viadukts”, tos līdzfinansē Kohēzijas fonds, un darbu veikšanas līgumcena ir 1,9 milj. EUR tajā skaitā PVN.

A.Matīs iepazinās arī ar darbiem Greiļu kalna noslīdeņa vietā uz autoceļa Līgas – Kandava-Veģi (P130) posmā no 13,95 – 14,25 km. Būvdarbus šajā objektā veic SIA „Saldus ceļinieks”.

Foto: Publicitātes foto

 
Visi komentāri
 
lomiks 8.augusts 2015 19:43
1 0 Atbildēt

Tukša di...na

statix 8.augusts 2015 20:38
0 0 Atbildēt

Statistiķi, secinātāji, atskaišu rakstītāji mums ir da.uja.

Varbūt cien. kungs arī paskaidros, kāpēc ir deficīts?

Ja budžets būtu normāli sadalīts, tad arī redzētu patieso ainu.

Piemēram, vai ar auto saistītās lietas - akcīzes nodoklis, ceļu nodeva, skate utt. spēj segt vajadzīgos remontus.

Tagad tāda grābstīšanās pa tumsu. Līdzekļus vajadzēja ieguldīt - tātad bija - kur pazuda? Tā ir, ka met visus ieņēmumus vienā katlā un beigās viss ir tirsā. I statistika, i budžets, i ceļi, i saprašana ap ko lietas grozās. Mļat, ja ir auto lietotāju nodokļi, tad tie lai arī iet uz konkrēto nozari.

brr 8.augusts 2015 20:48
0 0 Atbildēt

kad doma savest kartiba ventpils kuldig soseju ??

ir dadz vietas kas Nav remontēts no PSRS laikiem...

rudens68 9.augusts 2015 9:47
0 0 Atbildēt

Neapgalvoju , bet cik noprotu daļa visa nauda no akcīzes , ceļu jodevas aiziet kopējā budžetā . Atpakaļ prikš ceļiem saņem mazāk . Jo vajag stutēt sociālo budžetu . Kārtējo reizi sasolīta pensiju indeksācija .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti