OCTA nozares zaudējumi pirmajā pusgadā - 2,93 miljoni eiro 15

 
Nozare.lv | 8.augusts 2015 13:16

Šā gada pirmajā pusē OCTA nozares zaudējumi bija 2,93 miljoni eiro, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Zaudējumu rādītājs audzis salīdzinājumā ar atbilstošo periodu pērn - pagājušā gada pirmajā pusē nozare strādāja ar 1,69 miljonu eiro zaudējumiem.

Zaudējumu kāpumu sekmējis izmaksāto atlīdzību pieaugumus. Salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, šogad pirmajā pusgadā par 23,6% pieaugušas OCTA atlīdzību izmaksas. Tas skaidrojams gan ar zaudējumu pieteikumu skaita palielināšanos, gan nemateriālo zaudējumu apjoma pieaugumu.

Šogad sešos mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB iesniegti 20 122 zaudējumu pieteikumi, kas ir par 12% vairāk nekā 2014.gada sešos mēnešos. Saistībā ar šī gada un iepriekšējo gadu zaudējumu pieteikumiem šogad pirmajā pusgadā ir pieņemti 20 545 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu 21,17 miljoni eiro, kas ir par 23,6% vairāk nekā 2014.gada sešos mēnešos.

Vislielākā atlīdzību lēmumu summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā veidoja 72,1% no kopējās atlīdzību summas. LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics paziņojumā medijiem atzīmē, ka šī gada pirmajā pusgadā būtiski ir pieaudzis izmaksāto atlīdzību īpatsvars par nemateriāliem zaudējumiem saistībā ar cietušās personas sakropļojumu un/vai invaliditāti, kā arī rehabilitācijas izdevumiem.

Foto: iAuto.lv

LTAB valdes priekšsēdētājs norāda, ka šajā pusgadā būtiski audzis arī atlīdzību izmaksu apjoms no Garantijas fonda. Sešos mēnešos par 461 apdrošināšanas gadījumu ir pieņemti 539 lēmumi par kopējo summu 1,528 miljoni eiro, kas ir par 299,6% vairāk nekā 2014.gada sešos mēnešos. Palielinājums ir saistīts ar to, ka Garantijas fondam jāveic atlīdzības izmaksas likvidējamās apdrošināšanas AS "Balva" vietā par ārvalstīs notikušajiem satiksmes negadījumiem. Lielāko Garantijas fonda atlīdzību izmaksu daļu veido atlīdzību izmaksas par negadījumiem, kurus ir izraisījuši transportlīdzekļi bez OCTA apdrošināšanas.

Šogad sešos mēnešos apdrošināšanas sabiedrību nopelnīto prēmiju summa bija 22,95 miljoni eiro. Nopelnīto prēmiju rādītājs šī gada pirmajā pusē, salīdzinājumā ar tādu pat periodu pērn, ir palielinājies par 535 224 eiro.

Analizējot kopējos OCTA apdrošināšanas nozares darbības rezultātus šogad, LTAB secina, ka situācija, salīdzinot ar 2014.gada sešiem mēnešiem, ir kļuvusi negatīvāka, jo ir pasliktinājies OCTA tirgus zaudējumu rādītājs.

 
Visi komentāri
 
Nik 9.augusts 2015 16:18
2 0 Atbildēt

nav kārtība sistēmā

ko 9.augusts 2015 16:31
2 0 Atbildēt

Ko var fleitēt!

nekas 9.augusts 2015 17:30
2 1 Atbildēt

izplata apzinātus melus,lai uz to pamata varētu pacelt cenas OCTAi

GB12 10.augusts 2015 11:29
3 2 Atbildēt

Varētu padomāt, ka te ir kāda Ziemeļkoreja un nevarētu tāpat bez tā visa celt cenas, kā patīk. Bet, nu, ja tavā rīcībā ir tie patiesie dati, uz priekšu - laipni lūgts dalīties. Parasti pēc pieredzes gan anonīmajiem internetšļupstētājiem reti kad tāda ir. Galvenais par kaut ko paņaudēt.

jaaanis 10.augusts 2015 11:38
5 0 Atbildēt

Un tā katru gadu, bet nez kāpēc visi aprdrošinātāji turpina šo nerentablo biznesu :-)

REXX 10.augusts 2015 14:54
2 0 Atbildēt

Par kāda indivīda izraisīto avāriju maksā TL (transportlīdz.) īpasnieks ar paaugstinatas maksa pakalpojumu- malusu- visiem sev piederošajiem tādas pašas kategorijas TL. Nereti summas ir " astronomiskas", te nu ir vieta maksātāja sarunām ar apdrošinātāju, galu galā- dārgos malusus parasti maksā fiziskās personas, kuras nav pārāk interesantas apdrošinatājiem, jo neslēdz apdr. līgumus par ir kā "pelnošākiem" objektiem- nekustamo mantu, citu kustamo mantu, utt.

Apdrosināšanas bizness nerentabls? Diez vai. Ja jau tā būtu, neviens ar to nenodarbotos. Vienā formā zaudē, citā nopelna.

GB12 10.augusts 2015 23:41
0 1 Atbildēt

Nereti summas ir " astronomiskas"

dārgos malusus parasti maksā fiziskās personas

Šos divus varētu pakomentēt sīkāk? Cik bieži skaitās "nereti"? Un kāda summa skaitās astronomiska?

Un otro - vai vari pamatot ar skaitļiem?

REXX 11.augusts 2015 14:17
0 0 Atbildēt

Manam paziņam ir transportfirma. Gada laikā viņa automašinu vadītāji tika atzīti par vainīgiem 3 CSNeg- 1. Vacijā nolauzts spogulis vieglajam auto; 2.Polijā, sastrēgumā, vieglais auto mēģināja aizspraukties garām smagajam, rezultātā noskrāpēti sani; 3. Latvijā šoferis nepaspēja laicīgi nobremzēt, kad priekšā braucošais bremzēja, sabojāts buferis, aizm.lukturis, bagāžnieka vāks. Sausais atlikums- malus klase. kas "prasa" 6600eur gadā no KATRAS šīs firmas a/m, kaut gan visu trīs avāriju kopējie zaudējumi diez vai pārsniedza 3k eur kopā. Firmā 9 mašīnas... Kopējais cipars???. Nomainīja cilvēksa apdr. firmu. Nākošā arī gibēja. Bet izdevās vienoties.nav astronomijas.

Ir pazīstams puisis ar visai izlaidīgu dzīvesveidu. Pirmā mašīna bija uz mammu,- sasita, vainīgs, nākamo lika uz sevi, aiznākamo arī (visas šrotā atstāja, pēc sišanas). Maluss uzkāpa līdz 2. Tagadējā mašīna uz draudzeni. Pagaidām vēl turās.

GB12 11.augusts 2015 15:00
0 1 Atbildēt

Tas, ka tev vienam paziņam tā bija, nozīmē "NERETI"? Un rakstīji, ka parasti maksā FIZISKĀS personas. Tai pašā laikā pieminēji 2 situācijas, kur ir gan tā, gan tā. Līdzīgus gadījumus arī es varu nosaukt. Bet tas nekādi tos neliek "nereti" vai "parasti" kategorijās. Tāpēc es cerēju, ka tev būs reāli skaitļi, ar ko pamatot savu apgalvojumu, ka PARASTI par augstajiem malusiem maksā fiziskas personas. Vai arī es kaut ko galīgi nesapratu tavā komentārā...

GB12 11.augusts 2015 15:08
0 1 Atbildēt

Un, ja jaunāki auto, mierīgi var zaudējumi salasīties līdz tiem sešarpus tūkstošiem. Īpaši, ja par to Vācijas gadījumu runājam. Bet fūrēm tās cenas ir tik augstas tā iemesla dēļ, ka apdrošinātājam ir papildus risks, jo tās braukā pa ārzemēm un, ja notiks gadījums, tad mūsu apdrošinātājiem atlīdzība būs jāregulē pēc tās valsts normatīvajiem aktiem. Gjensidige un BTA, piemēram, piedāvā labāku cenu OCTAi, ja klients deklarē, ka viņš brauks tikai pa Baltijas teritoriju.

REXX 12.augusts 2015 16:46
0 0 Atbildēt

Draudziņ, nu nebūtu taču korekti publicēt šeit konkrētu fizisko un juridisko personu datus, tapēc jāpietiek vien būs ar to, kas ir.

Ja runājam tiesi par vāciijas gadījumu, tur esot bijis ap 980 eur spogulis +nomaiņa.

Bet, ja 66 000 eur gadā par 10 vilceju autoparka OCTA nav astronomisks cipars, tad mēs ar tevi laikam nedzīvojam uz vienas planetas.

GB12 13.augusts 2015 0:12
0 0 Atbildēt

Un kas tad ir? Rekša apgalvojums, ka "tā ir"? bet nē, man nevajag datus, pilnīgi pietiktu ar procentuālo sadalījumu vai ko tamlīdzīgu (vēlams ar kādu atsauci), lai tevis rakstīto nevarētu saukt par tirgussievu pļāpām.

Par tiem 66000 runājot - nesaku, ka tā nav astronomiska summa (interesanti, no kurienes tu to izrāvi?). Mana iebilde bija par apgalvojumu "nereti". Tb., kā tu zini, ka nereti maksā astronomiskās summas? Tava čoma gadījums tā kā būtu "nereti"? Ņemot vērā, ka tu visticamāk nemaz nezini, cik transportniekiem ir tās sliktās bm klases?

Man tomēr no visa šī uzprasās secinājums, ka tev, līdzīgi, kā ikdienas viesim, patīk mētāties ar nepamatotiem apgalvojumiem, kurus pamatot nespēj. Bet, nu, nebūs jau pirmā reize.

REXX 13.augusts 2015 9:35
0 0 Atbildēt

Redzu, esi vēl zaļš maksimālists.Nekļūsti bērnišķīgi agresīvs. Neesmu ne ekonomists, lai tev te procentus rakstītu.

lai izvairītos no sliktiem malusiem, katram ir savi paņēmieni

GB12 13.augusts 2015 11:58
0 0 Atbildēt

Sanāk, ka rekšaprāt nespēja pamatot savus apgalvojumus skaitās brieduma un nosvērtības pazīme.? Un savu apgalvojumu pamatošana ar dajebko - maksimālisms.? Pēc šādas loģikas jā, esmu bērnišķīgs maksimālists... :D

REXX 14.augusts 2015 9:47
0 0 Atbildēt

Ui, atdziesti, draudziņ!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO)

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 15

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 2

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 3

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti