Divu nedēļu laikā savākts vairāk nekā 13 000 parakstu, aicinot mainīt ceļa nodokļa iekasēšanas modeli 17

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.februāris 2016 10:08

Divu nedēļu laikā portālā "Manabalss.lv" savākti 13 000 paraksti, lai iesniegtu Saeimā iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu, atceļot pašreizējo sistēmu, kad ceļa nodoklis jāmaksā atsevišķā maksājumā neatkarīgi no nobrauktā attāluma, bet tā vietā nodokli iekļaujot degvielas cenā, līdz ar to tā apmēru sasaistot ar nobraukumu.

Komentējot šādu iedzīvotāju atsaucību, portāla vadītājs Imants Breidaks pauda viedokli, ka iedzīvotāji skaidri parāda, ka vēlas reālus rezultātus un ceļu kvalitātes uzlabošanos. Patlaban Saeimā tiek izskatīta arī iniciatīva "Par ceļiem un bedrēm", kuras mērķis ir Ceļu fonda atjaunošana un transporta nodokļa iekļaušana benzīna cenā.

Iniciatīvā, kuru iesniedzis Voldemārs Mellups, rosināts atcelt pašreizējo ceļa nodokļa iekasēšanas modeli autotransportam, nosakot tā maksu pēc degvielas patēriņa saskaņā ar Igaunijas vai Lietuvas paraugu. Mellups rosina pēc nodokļa atcelšanas dzēst ceļa nodokļa parādus autotransportam, ja tādi ir iekrāti.

Iesniedzot šādu iniciatīvu, Mellups uzsvēra, ka Igaunijā un Lietuvā ceļa nodokli iekasē par katru nopirkto un patērēto degvielas litru, bet Latvijā to iekasē nesamērīgi lielā apmērā, neiedziļinoties, vai ar mašīnu pēc nodokļa apmaksas brauc vai tā visu gadu stāv.

Turklāt degviela Igaunijā esot lētāka nekā Latvijā, lai arī tajā jau ieskaitīts ceļa nodoklis. Piemēram, ceļa nodoklis Latvijā ir 80 eiro, un, ja Igaunijā liek vienu centu pie litra, Latvijas piemērā automašīnai ar astoņu litru patēriņu gadā jāveic 100 000 kilometru noskrējiens, kas lielākai daļai privātā autotransporta īpašnieku ir fiziski nereāli, pauda Mellups. Ja nodoklis ir 160 eiro, gadā jānobrauc 200 000 kilometru. "Absolūti nereāli!" sašutis bija iniciatīvas pieteicējs.

Foto: Ekrānšāviņš

Iniciatīvas pieteikumā uzsvērts, ka, pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, vidējais privātā autotransporta noskrējiens ir 10 000-20 000 kilometru. Igaunijā ceļa segums ir labākā stāvoklī, kas nozīmē, ka Latvijas iekasēšanas modelis pēc autotransporta masas ir aplams.

Pieņemot iniciatīvu, sabiedrība iegūs, jo ekonomēs savu naudu, spēs braukt ar mašīnām, kas patlaban stāv dīkstāvē, kā arī pirks jaunas mašīnas. Tādā veidā tiks veicināta valsts ekonomika. Pašreiz daudziem ceļa nodokļa slogs ir grūti panesams, cilvēki neizmanto privāto transportu tik daudz un bieži, kā gribētu.

Parakstīties var šeit >>>

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 9.februāris 2016 11:14
7 5 Atbildēt

Kā var atcelt neesošu nodokli?

Kanibaals 9.februāris 2016 18:33
6 4 Atbildēt

Šis vispār kronis:

Pēc atcelšanas dzēst esošos ceļa nodokļa parādus autotransportam, ja tādi ir iekrāti dēļ tā, ka iedzīvotājiem šis nodoklis esot nepanesams slogs.

Tātad čalis ir sakrājis parādus un ar šo savtīgi cer no tiem tikt vaļā :)

Ar ko šīs iniciatīvas atšķiras, pie kam viena jau ir savākusi parakstus? Manabalss pat neizvērtē, ka līdzīgas iniciatīvas jau iepriekš ir pieteiktas.

manabalss.lv/cela-nodoklis...las-cenas/show

manabalss.lv/cela-nodoklis/show

Ivo 10.februāris 2016 0:21
6 1 Atbildēt

Aizej pie ginekologa zobārsta vietā,jo ārsts jau vien ir.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti