Veloeksperts: ceļš ir nepieciešams cilvēku, nevis automašīnu transportēšanai 6

Latvijas Valsts ceļi | 13.aprīlis 2016 6:41

“Ceļa mērķis ir transportēt cilvēkus nevis pārvietot mašīnas”, šodien notiekošajā ikgadējā ceļu nozares konferencē uzsvēra Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks.

Viņš norādīja, ka pārdomāta infrastruktūra, kas paredz joslas gājējiem un visiem transporta veidiem, ļauj pārvietoties trīsreiz lielākam cilvēku skaitam, nekā pa tādu, kur ir tikai iela un ietve.

“Sabiedrībai visdārgāk izmaksā privātais autotransports, jo vienā stundā pa 3,5 m platu joslu ar privātajām automašīnām var transportēt 2000 cilvēkus, kamēr ar autobusu – 9000, bet velosipēdiem – 14 000. Un, ja pilsētu būvē mašīnām, tad pilsētā dzīvos mašīnas,” norādīja Silenieks.

Piemēram, uzbūvējot vērienīgu transporta mezglu vairākos līmeņos:
• Palielinās satiksmes ātrums šajā satiksmes mezglā;
• Šī teritorija nepelna, bet tikai prasa;
• Samazinās teritorija ekonomiskajai aktivitātei;
• Samazinās dabas pamatne;
• Samazinās īpašumu vērtība;
• Palielinās kaitējums iedzīvotāju veselībai;
• Samazinās sociālā vide;
• Samazinās kultūrvide;
• Samazinās rekreācijas iespējas.

Silenieks arī norādīja uz tendenci, kas vērojama Rīgā - 2000. gadā ielu kopējais garums bija 1054 km, bet 2012. gadā – 1173 km. Savukārt iedzīvotāju skaits no 764,3 tūkstošiem 2000. gadā ir sarucis līdz 698 tūkst. 2012. gadā. Secinājums - ceļu garums pieaug, cilvēku skaits – samazinās.

Tāpat eksperts uzskata, ka nepieciešams izvērtēt, cik plati ceļi Latvijā būtu lietderīgi. Piemēram, uz reģionālā ceļa Zente-Zemīte (P109) 2013. gadā bija 22 mašīnas stundā, taču tā platums ir 9,5 m.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kaspis 13.aprīlis 2016 11:31
10 3 Atbildēt

totāls bullšits, neko vairāk nevaru pateikt. Ja attīsta auto infrastruktūru ( nu piemērā ir "transporta mezgls vairākos līmeņos") tad auto pavadot sastrēgumos MAZĀK laika kā reiz kopumā veido dabai un cilvēkam draudzīgāku vidi. Un teritorijas ekonomiskā attīstība notiks tur kur var raiti piebraukt fūre, nevis padsmit hipsteru ar fiksīšiem, jopt.

??? 14.aprīlis 2016 15:22
6 1 Atbildēt

Kas ir labāk un zaļāk - uzbūvēt transporta mezglu, lai fūres var ātrāk nokļūt līdz ostai vai citiem objektiem, jeb nogriezt vienu joslu brauktuvei, kur ierīkot veloceliņu, ko neviens neizmanto, toties visi autiņi stāv korķī un dūmo?

Bio 13.aprīlis 2016 11:55
3 1 Atbildēt

atgādina bēdīgi slaveno dietologu Lācīti, kurš uzskatīja (šobrīd jau atkāpies no savas teorijas) ka cilvēkam jāpārtiek tikai un vienīgi no jūras kāpostiem vai tikpat "slaveno" politiķi Līdaku, kurš uzskata (joprojām), ka Saeimas smēķētavu likvidēšana ir vistiešākais apdraudējums viņa un citu politiķu-pīpētāju veselībai

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pusmiljons vai lētāk - 100 km/h ar kāpurķēžu transportu (+ FOTO)

Hemmings Auctions izlikuši izsolēizlikts Howe & Howe Ripsaw EV3-F4 – kāpurķēžu transportlīdzekli, kas spēj sasniegt 100 km/h. Jauns tas maksā aptuveni 450 000 eiro, taču izsolē, iespējams, to varēs iegādāties lētāk. Lasīt vairāk

 

Mārupē Nissan saskrienas ar elektrovelosipēdu - policija aicina atsaukties aculieciniekus 3

Šī gada 19. septembrī ap pulksten 19.20 Mārupes novadā, Mārupē, Mauriņu ielā notika sadursme starp baltas krāsas automašīnu "Nissan" un elektrovelosipēdu "Ride", uz kura atradās divas personas. Lasīt vairāk

 

3,5 miljonu vērtais Bugatti dodas pie klientiem (+ FOTO) 3

Pirmie astoņi Bugatti Chiron Super Sport 300+ eksemplāri ir gatavi nosūtīšanai klientiem. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Toyota RAV4 hibrīds pieslēdzas "štepselim" (+VIDEO) 16

Toyota ražo hibrīdus jau 25 gadus, un RAV4 nav jauns, bet šis ir plug in jeb spraudņa tipa hibrīds. Un kas ir pats labākais, ja RAV4 parasto jāgaida līdz nākamajam gadam, tad šo automašīnu var dabūt krietni ātrāk. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti