Eksperts: Latvijā auto ar "Keyless Go" sistēmu jāaprīko ar papildu aizsardzību 3

Nozare.lv | 26.aprīlis 2016 9:19

"Keyless Go" sistēma atvieglo iekāpšanu auto un ir skaidrs, ka autoražotāji iet pareizā virzienā, taču Latvijā, ņemot vērā zādzību apjomus, jāiebūvē papildu drošības elementi, atzīst Latvijas Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Viņš skaidro, ka sistēma "Keyless Go" sniedz iespēju auto iekāpt, neizmantojot tradicionālo atslēgu. "Taču, kā daudzas lietas, arī šo nosaka līdzsvars - šajā gadījumā, cik lielu darbu ieguldījis autoražotājs, lai auto nevarētu atvērt un aizbraukt zaglis. Otrs līdzsvara aspekts ir attiecīgās valsts policijas darbs un trešais - valsts apdrošināšanas kompāniju politika," skaidro Rūtiņš.

Ražotājs savus automobiļus projektējot un ražojot civilizētai pasaulei, kur šīs trīs lietas ir līdzsvarā. Autoražotājs, kādu risku ņemot uz sevi, palielina auto cenu, iebūvējot labākas sistēmas, bet kaut kādu riska daļu uzņemas policija un apdrošinātāji. "Civilizētā pasaulē ne mirkli nav satraukuma, ka automobilī būtu bez ražotāja paredzētām sistēmām jāiebūvē vēl kaut kas. Mēs īsti neesam šajā civilizētajā pasaulē, un tad tiek meklēti dažādi papildu aizsardzības veidi," uzsver eksperts.

Latvijā policijai varbūt pietrūkstot resursu, savukārt apdrošinātāji baidās paaugstināt polises cenu, jo uz leju spiež kopējā konkurence un maksātspēja. Vienlaikus automobilis Latvijā nonāk tāds pats, kāds tas tiek sūtīts uz Vāciju vai Franciju, tādēļ tiekot meklēts, ko varētu auto ielikt papildus, piemēram, izsekošanas sistēmu, jo ražotājs papildu drošību nav paredzējis. Turklāt jebkurš ražotājs teikšot, ka papildu sistēmas nedrīkst likt, jo tā ir neautorizēta iejaukšanās automobiļa elektrosistēmā, kas var radīt tālākas neplānotas konsekvences - kļūdas vai defektus. Taču apdrošinātāji Latvijā to pieprasot, un tas arī tiekot darīts.

Kā ziņots, šogad Valsts policijā ir reģistrēti 98 gadījumi par nozagtām automašīnām, kas nav vecākas par desmit gadiem. Liela daļa šogad nozagto automašīnu ir bijušas aprīkotas ar "Keyless Go" sistēmu, kas uzskatāma par ļoti nedrošu pret auto zādzībām. Šī sistēma ļauj auto īpašniekam iekļūt automašīnā un iedarbināt auto, neizmantojot auto vadības pulti un atslēgu, jo tās ir aizstātas ar ierīci, kas automātiski ļauj atvērt auto un iedarbināt to, pietuvojoties automašīnai.

Zagļiem, kuriem ir speciāls aprīkojums, ir iespēja speciāli noskenēt šīs ierīces, lai vēlāk iekļūtu automašīnā, to iedarbinātu un aizbrauktu. Tādēļ Valsts policija aicina to auto īpašniekus, kuru automašīnas ir aprīkotas ar šādu sistēmu, parūpēties par papildu auto drošību pret zādzību un aprīkot auto ar papildu pretaizdzīšanas sistēmām.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
iAutolv 26.aprīlis 2016 11:49
1 0 Atbildēt
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļa remontu vietas - vai tās tiešām ir labi pamanāmas? (+ FOTO) 3

Aculiecinieks iesūtījis foto attēlus no divām ceļa remontdarbu vietām uz A10 šosejas, ar jautājumu, vai tās vienmēr ir labi atdalītas, pamanāmas un tātad drošas gan pašiem darbu veicējiem, gan autobraucējiem, kam tās gadās ceļā. Lasīt vairāk

 

Seat Arona tagad arī 150 Zs versijā

Kompaktais krosovers no Spānijas tagad būs pieejams arī versijā ar 150 Zs jaudīgu četrcilindru motoru. Lasīt vairāk

 

VinFast President – vjetnamiešu krosovers par 140 000 eiro (+ VIDEO) 5

Vjetnamas uzņēmums VinFast piesaka savu jaunāko modeli – gandrīz 300 km/h ātru luksuss krosoveru par 140 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 190 km/h - ROADPOL Drošības dienu” ietvaros Cēsu pusē fiksēts steidzīgs “BMW” vadītājs 10

Aizvadītajā piektdienā Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas inspektori "ROADPOL Drošības dienu" ietvaros Amatas novadā fiksēja kādu autovadītāju, kurš atļauto 90 km/h vietā braucis ar ātrumu 189 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti