Eksperts: Latvijā auto ar "Keyless Go" sistēmu jāaprīko ar papildu aizsardzību 3

Nozare.lv | 26.aprīlis 2016 9:19

"Keyless Go" sistēma atvieglo iekāpšanu auto un ir skaidrs, ka autoražotāji iet pareizā virzienā, taču Latvijā, ņemot vērā zādzību apjomus, jāiebūvē papildu drošības elementi, atzīst Latvijas Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Viņš skaidro, ka sistēma "Keyless Go" sniedz iespēju auto iekāpt, neizmantojot tradicionālo atslēgu. "Taču, kā daudzas lietas, arī šo nosaka līdzsvars - šajā gadījumā, cik lielu darbu ieguldījis autoražotājs, lai auto nevarētu atvērt un aizbraukt zaglis. Otrs līdzsvara aspekts ir attiecīgās valsts policijas darbs un trešais - valsts apdrošināšanas kompāniju politika," skaidro Rūtiņš.

Ražotājs savus automobiļus projektējot un ražojot civilizētai pasaulei, kur šīs trīs lietas ir līdzsvarā. Autoražotājs, kādu risku ņemot uz sevi, palielina auto cenu, iebūvējot labākas sistēmas, bet kaut kādu riska daļu uzņemas policija un apdrošinātāji. "Civilizētā pasaulē ne mirkli nav satraukuma, ka automobilī būtu bez ražotāja paredzētām sistēmām jāiebūvē vēl kaut kas. Mēs īsti neesam šajā civilizētajā pasaulē, un tad tiek meklēti dažādi papildu aizsardzības veidi," uzsver eksperts.

Latvijā policijai varbūt pietrūkstot resursu, savukārt apdrošinātāji baidās paaugstināt polises cenu, jo uz leju spiež kopējā konkurence un maksātspēja. Vienlaikus automobilis Latvijā nonāk tāds pats, kāds tas tiek sūtīts uz Vāciju vai Franciju, tādēļ tiekot meklēts, ko varētu auto ielikt papildus, piemēram, izsekošanas sistēmu, jo ražotājs papildu drošību nav paredzējis. Turklāt jebkurš ražotājs teikšot, ka papildu sistēmas nedrīkst likt, jo tā ir neautorizēta iejaukšanās automobiļa elektrosistēmā, kas var radīt tālākas neplānotas konsekvences - kļūdas vai defektus. Taču apdrošinātāji Latvijā to pieprasot, un tas arī tiekot darīts.

Kā ziņots, šogad Valsts policijā ir reģistrēti 98 gadījumi par nozagtām automašīnām, kas nav vecākas par desmit gadiem. Liela daļa šogad nozagto automašīnu ir bijušas aprīkotas ar "Keyless Go" sistēmu, kas uzskatāma par ļoti nedrošu pret auto zādzībām. Šī sistēma ļauj auto īpašniekam iekļūt automašīnā un iedarbināt auto, neizmantojot auto vadības pulti un atslēgu, jo tās ir aizstātas ar ierīci, kas automātiski ļauj atvērt auto un iedarbināt to, pietuvojoties automašīnai.

Zagļiem, kuriem ir speciāls aprīkojums, ir iespēja speciāli noskenēt šīs ierīces, lai vēlāk iekļūtu automašīnā, to iedarbinātu un aizbrauktu. Tādēļ Valsts policija aicina to auto īpašniekus, kuru automašīnas ir aprīkotas ar šādu sistēmu, parūpēties par papildu auto drošību pret zādzību un aprīkot auto ar papildu pretaizdzīšanas sistēmām.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
iAutolv 26.aprīlis 2016 11:49
1 0 Atbildēt
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Eksplozija uzpildes stacijā (+ VIDEO) 2

Video novērošanas ierīces fiksējušas momentu, kad Krievijas pilsētā Čeļabinskā eksplodē degvielas vedēja piekabe. Vēlāk uguns pārmetas arī uz automašīnu, kas pildās blakus. Negadījumā cietis viens cilvēks. Lasīt vairāk

 

Pārbiedējot pasažierus, Parīzē automatizēts metro vilciens neapstājas trīs stacijās 6

Parīzē automatizēts metro vilciens bez vadītāja otrdienas vakarā patraucies garām trim pieturām pilsētas centrā, manāmi satraucot pasažierus. Lasīt vairāk

 

Briest jauns rekords - Tesla Model S acīmredzot 20 sekundes ātrāks par Porsche Taycan (+ VIDEO) 1

Tesla Model S gatavojas atņemt Porsche Taycan nesen uzstādīto Nirburgringas apļa rekordu. Pašlaik modernizētais Model S trenējas minētajā trasē, taču vācu jau mediji ziņo, ka amerikāņu elektromobilis esot ievērojami ātrāks. Lasīt vairāk

 

Elektrisks vācu kravas auto par nepilniem 29 000 eiro (+ FOTO) 10

Minhenes kompānija Evum Motors plāno uzsākt daudzfunkcionāla elektriskās piedziņas kravas auto ražošanu. Vācijā tas maksās vismaz 28 900 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti