Visi komentāri - Jāņi izvēlas Audi un Volvo, bet Līgas - Honda un Toyota

Jāņi izvēlas Audi un Volvo, bet Līgas - Honda un Toyota

 

Foto: iAuto.lv

Jeļena Riļejeva | 22.jūnijs 2016 14:32

Populārākie auto Jāņu vidu pērn bija Audi un Volvo, bet Līgas dod priekšroku Honda un Toyota zīmolu modeļiem, liecina SEB līzinga dati. 2015. gadā SEB līzinga finansējumu auto iegādei saņēmuši 47 Jāņi un 9 Līgas.

Kopumā pērn SEB līzings nofinansējis ap 1150 automašīnu iegādi privātpersonu vajadzībām vairāk nekā 12 miljonu eiro apmērā. Salīdzinājumā ar 2014. gadu līzinga, darījumu skaits pieauga par 69%, bet apjoms - par 71%.

"Pieprasījuma pieaugumu var skaidrot ar iedzīvotāju dzīves līmeņa uzlabošanos. Mazinās bezdarba līmenis, aug ienākumi, inflācija ir minimāla – tas viss palīdz iedzīvotājiem justies stabilāk un raudzīties nākotnē optimistiskāk. Lai gan mašīna parasti nav pirmā lieta, ko cilvēki ir gatavi mainīt, mēs varam vērot būtisku darījumu skaita pieaugumu, un visievērojamākais pieprasījums ir tieši lietotu auto segmentā – tajā 2015. gadā esam izsnieguši finansējumu 6,6 miljonu eiro apmērā, kas ir par 78% vairāk nekā 2014. gadā.

Parasti lietotu un jaunu mašīnu iegādes proporcija bijusi apmēram piecas pret vienu, bet, pagājušā gada 12 mēnešos šī proporcija bija jau četras pret vienu. Tas liecina arī par to, ka aug interese par jauniem auto - pērn darījumu skaits šajā segmentā pieauga par 41%, bet piešķirtā finansējuma apjoms - par 46%, sasniedzot 5,6 miljonus eiro. Interesanti, ka kopējās tendences atspoguļojas arī Jāņu un Līgu darījumos - no 47 finansētiem auto, ko pērn iegādājušies Jāņi, 10 bija - jauni spēkrati", stāsta SEB līzinga vadītāja Nellija Kočanova.

Līdz ar augošo pieprasījumu pēc jauniem auto, samazinās vidējais auto vecums SEB līzinga portfelī, piemēram, pērn vidējais finansēto automašīnu vecums bija divi gadi.

Pēc SEB līzinga datiem, Latvijas iedzīvotāju vidū populārākās markas pērn bija Volkswagen, Toyota, Volvo, Nissan un BMW. Savukārt, vērtējot Jāņu pieprasījumu, var secināt, ka viņus pērn vairāk uzrunāja Audi un Volvo zīmolu modeļi, kuriem seko Honda, Subaru, Opel un Volkswagen. Auto vidējais vecums ir pieci gadi. Savukārt Līgas dod priekšroku Honda un Toyota zīmolu mašīnām.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sanfrancisko pazūd elektrība: Waymo robotakši stāv krustojumos, Tesla brauc tālāk 1

Elektrības padeves traucējumi, ko nedēļas nogalē piedzīvoja ASV lielpilsēta Sanfrancisko, atklāja atšķirības starp divām pašbraucošo auto pasaules filozofijām. Lasīt vairāk

 

Nosaka Baltijas aizsardzības līnijas izveidei pirmās nepieciešamās teritorijas 8

Valdība pirmdien apstiprināja Baltijas aizsardzības līnijas izveidei nepieciešamās teritorijas, līdz ar to zemes īpašniekus par atsavināšanu sāks informēt jau šogad. Lasīt vairāk

 

Uzdāvini savai otrajai pusei "Porsche Off-Road Experience" piedzīvojumu 333 trasē. Te neliels ieskats (+ VIDEO) 2

Tas nav vienkārši brauciens. Tā ir robežu pārbaude – tavu un arī Porsche. Stāvas nogāzes, īsta 4x4 trase, bet bez dubļiem, auto šūpoles un 3 metrus augsts metāla tilts, kas prasa pārliecību un precizitāti. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 15

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti