No Skandināvijas ievesti tikai 1 000 lietoti automobiļi, taču nodzēsti 78,3 miljoni kilometru 5

 

Foto: Publicitātes foto

Open Studio | 18.oktobris 2016 11:08

Latvijā regulāri tiek ievesti “mazlietoti” auto no Skandināvijas ar 500 000 un pat 900 000 kilometru lielu nobraukumu

Skandināvijas tirgus ir salīdzinoši neliels lietoto automašīnu importētājiem, taču ir bagāts ar ekstrēmiem piemēriem, kuri Latvijā nonāk ar klasisko nobraukumu zem 200 000 km. Šā gada deviņos mēnešos Latvijas pircēji ir iegādājušies veselu lērumu ar automašīnām, kurām oriģinālais nobraukums sniedzas krietni pāri 500 000 kilometru atzīmei.

Ja no Vācijas un tai blakus esošajām valstīm katru mēnesi Latvijā tiek ievestas vairāk nekā 4 000 lietotu automašīnu, tad no Skandināvijas šis skaits ir ievērojami mazāks – ap 111 automobiļiem mēnesī. Taču ievestie eksemplāri sit pušu daudzus līdz šim redzētos gadījumus.

Saskaņā ar portālu autoDNA.lv un “AutoDetektīvs” rīcībā esošo informāciju par ievestajiem automobiļiem no Skandināvijas, laika periodā no šā gada 1. janvāra līdz 30. septembrim, ir ievesti nedaudz vairāk par 1000 spēkratiem. Nekas īpašs, ja vien neskaita to, ka 64% ievesto automašīnu no odometriem ir pazuduši 78,3 miljoni kilometru! Tas ir līdzvērtīgi attālumam no Zemes līdz tuvākajām planētām Marsam vai Venērai.

Starp spilgtākajiem eksemplāriem nenoliedzami ir 2003. gada BMW 530, kurš Dāniju pametis ar 910 000 kilometru, savukārt Latvijā ievests jau ar krietni pieticīgāku odometra rādījumu - 318 115 km. Starp visbiežāk un visvairāk attītajiem modeļiem ierindojas Volkswagen markas Caravelle busiņi. Starp Top 10 visvairāk notītajiem automobiļiem no Skandināvijas, pieci ir Caravelle transporta līdzekļi (1999.g. – 2000. g.), kuriem oriģinālais noskrējiens svārstās no 641 000 līdz 734 000. Latvijā, tie saprotams ievesti ar jau krietni zemāku nobraukumu, vidēji notinot 400 000 kilometru katram.

“No Skandināvijas ievestajiem auto šādi eksemplāri nav nekāds retums. Ja no Beļģijas vai Vācijas reti kad trāpās auto ar noskrējienu virs 500 000, tad no Skandināvijas valstīm šādu piemēru netrūkst. Latvijas pircējiem būtu jāpievērš īpaša uzmanība automobiļiem no šīm Ziemeļu valstīm un neticēt tam, ko pārdevēji raksta pārdošanas sludinājumos,” norāda autoDNA pārstāvis Agris Dulevičs.

Visnekaunīgākais pārdevējs ir bijis 1998. gada Mercedes-Benz E300 modelim, kas saskaņā ar autoDNA.lv rīcībā esošo informāciju 18 gadu laikā ir pieveicis 689 000 kilometru. Lai Latvijas sludinājumu portālā cienījamā vecuma Mercedes-Benz būtu iekārojamāks, tam tika nodzēsta lauvas tiesa nobraukto kilometru - 473 392 km.
“Lietoto automašīnu pārdevējiem nav izdevīgi vest automobili no Skandināvijas, jo automašīnām ar pilnu servisa vēsturi un daudz maz saprātīgu nobraukumu cena iekšzemē ir augstāka par Eiropas vidējo. Attiecīgi – eksportēti tiek vai nu pilnīgi nobraukti automobiļi, kas vairs nākamo pircēju nevar atrast iekšzemē, vai arī bojāti. Automobilis ar tīru vēsturi no Skandināvijas netiek eksportēts. Vienīgais izņēmums varētu būt Latvietis, kas ilgstoši uzturējies Zviedrijā un atgriežas dzimtenē ar savu automobili, bet tas ir niecīgs skaits gadījumu – attiecīgi no atlikušajiem 36% varbūt 1%,” stāsta biedrības Auto Asociācija valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Starp galvenajiem iemesliem tik lielam nobraukumam Rūtiņš min lielos attālumus starp apdzīvotajām vietām, Volvo markas automašīnas tiek bieži izmantotas taksometru kompānijās un ievērojamo nodokļu slogu. “Mūsu tautieši Skandināvijā tieši meklē automašīnas ar lielu nobraukumu, jo tikai tādos gadījumos var kaut ko nopelnīt,” pabildina Rūtiņš.

Drošākie auto no Skandināvijas, ar kuriem visretāk tiek veiktas manipulācijas ar odometra rādījumiem, ir Citroen, Opel un Peugeot. No visiem ievestajiem Citroen markas automobiļiem 73% ir norādīts oriģinālais noskrējiens, Opel 62,5% un Peugeot 68%.

Visvairāk lietoto automašīnu pārdevēji melo par Volvo un Volkswagen automašīnu patieso nobraukumu. Volvo gadījumā tikai 18,5% ir norādīts oriģinālais noskrējiens, savukārt Volkswagen 25%.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vai, vai 18.oktobris 2016 15:53
2 0 Atbildēt

paziņa nesen nopirka Madonas pusē Volvo V70 - tumšzilu universālu, par lētu cenu, ar gāzes iekārtu - atliek cerēt, ka tomēr kalpos. Ak jā - Madona pilna ar tieši tādiem Volviķiem

kasinsh79 18.oktobris 2016 16:31
2 1 Atbildēt

...jāatceras skaudrā patiesība, oriģināls auto (bez avārijām + reālu nelielu nobraukumu) maksās stipri dārgāk, pat vairākus tūkstošus EUR dārgāk nekā vidējais ss.lv piedāvājums.

Ko īsti nenovērtēs ne BRC (līzingam), ne arī pats pircējs utt.

Tāpēc arī Baltijas tirgum tādam būs būt vēl ilgi, ilgi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 17

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti