2016.gadā fotoradari palīdzējuši iekasēt 3,7 miljonus eiro 15

Foto: iAuto.lv

LAMB | 26.janvāris 2017 10:16

Autovadītāji par 3,7 miljoniem eiro pagājušajā gadā papildinājuši valsts maciņu, skrienot garām fotoradariem.

Šobrīd ir jau 40 stacionārie ātruma mērītāji, un turpmāk būs vēl 60, tātad varam paredzēt vēl lielāku soda naudu apjomu. Varbūt pašiem knašākajiem maksātājiem varētu ieviest kādas veicināšanas balvas, tomēr, šis joks būtu vietā, ja nauda, kas iekasēta, tiktu ieguldīta, piemēram, drošu gājēju pāreju un veloceliņu izveidē, melno punktu likvidēšanā vai kādā citā satiksmes drošības uzlabošanas projektā. Ir jāapstādina iedzīvotāju slepkavošana uz Latvijas ceļiem, nevis nauda jāiztērē kādu subjektīvu un plašākai sabiedrībai mazsvarīgu uzdevumu pildīšanā.

Aizvadītajā gadā Latvijā satiksmes negadījumos bojā gāja 158 cilvēki, kas ir 80 bojāgājušie, rēķinot uz vienu miljonu iedzīvotāju. Tas ir mazāk nekā 2015. gadā, kad vidēji ES bija 51,5 bojāgājušie uz miljons iedzīvotājiem, bet Latvijā 94, un mēs kopā ar Rumāniju un Bulgāriju noslēdzām ES traģiskās statistikas tabulu. Lai gan esošā situācija ir tālu no apmierinošas, tomēr jau otro gadu pēc kārtas bojā gājušo skaits samazinās. Cerēsim, ka tā ir likumsakarība nevis sagadīšanās, un turpmākajos gados šī tendence turpināsies. Ir ziemas, kurās daudz snieg, citās ir kailsals, dažreiz rudens beidzas tad, kad sākas pavasaris. Pēdējā laikā autovadītājus arvien vairāk biedē un izraisa avārijas situācijas „melnais” ledus, kuru vizuāli nevar pamanīt, bet kas tādēļ ir īpaši bīstams. Diemžēl mūsu klimatiskajos apstākļos tā ir un būs regulāra parādība gan šodien, gan rīt.

Lai ar to tiktu galā, jānoreaģē gan autovadītājiem, gan ceļu uzturētājiem. Autovadītājiem jāizvēlas braukšanai piemērots ātrums, labas ziemas riepas un braukšanas stils, kas nav saistīts ar auto “raustīšanu” pārāk bieži gāzējot, bremzējot un apdzenot. Savukārt ceļu uzturētājiem šādos bīstamos laika apstākļos naktis nevar būt miera un harmonijas pārpilnas. Mūsdienās ir iespējams jau savlaicīgi prognozēt, vai ir gaidāms „melnā” ledus risks, un kur Latvijā tas varētu notikt. Uz ceļiem ir uzstādīta virkne jaunu meteoroloģisko staciju. MK noteikumi, kas regulē ceļu kaisīšanu, jāpielāgo šīsdienas prasībām, un, iespējams, jānosaka efektīvāki ceļu uzturēšanas nosacījumi, vairāk veicot preventīvo kaisīšanu, neļaujot ledum izveidoties.

Vai kādreiz pienāks tie laiki, kad satiksme uz ceļiem būs tik droša, ka nebūs neviena negadījumos bojā gājušā, bet neliela avārija izraisīs sensāciju, kas sabiedrību un medijus interesēs krietni vairāk nekā valdību maiņas vai kādi ekonomiski satricinājumi? Zviedrija uzskata, ka nav ilgi jāgaida, jo, īstenojot programmu Zero vision, ceļi būs droši 2050. gadā. Šādu vai līdzīgu mērķi ir izvirzījušas arī vairākas citas ES dalībvalsts, Eiropas Komisija un pat vairākas pilsētas ASV, kā Bostona. Savukārt cits, tuvāks uzdevums ir līdz 2020. gadam Eiropā uz pusi samazināt ceļu negadījumos bojā gājušo skaitu, salīdzinājumā ar 2010. gadu, kad ES vidēji bija 63 bojāgājušie uz miljons iedzīvotājiem. Ambiciozs uzdevums, kuru kāds skeptiķis var apšaubīt, tomēr glābjot cilvēkus ceļu satiksmē, ir jāizvirza grūti sasniedzami uzdevumi, un kopīgi valsts un pašvaldību institūcijām, sabiedriskām organizācijām, autovadītājiem un visiem satiksmes dalībniekiem jādara iespējamais, lai uzdevumu izpildītu. Fotoradaru iekasētās soda naudas ieguldīšana satiksmes drošības projektos nākotnē palīdzēs arī Latvijā sasniegt ambiciozo 2020. gada mērķi.

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 26.janvāris 2017 10:58
12 0 Atbildēt

Khmm - ja jau šitik mierīgi var laist ātrāk kā ļauts, tād jau ar ceļa stāvokli ir viss labi? Vai kā?

Ja jau būtu sūdīgs tas ceļš, tad jau, laikam, tik ātri skriet nevarētu...

Palaidniex 26.janvāris 2017 12:08
5 0 Atbildēt

jautājums - tiešām 3,7 MEUR ir samaksāti sodos vai par šādu summu ir piestādīti rēķini?

spainis 26.janvāris 2017 12:32
4 0 Atbildēt

"2016.gadā fotoradari palīdzējuši iekasēt 3,7 miljonus eiro"

Man gan liekas, ka rakstam būtu jāsaucas "fotoradari palīdzējuši samazināt vidējo braukšanas ātrumu un avāriju skaitu par tik un tik tajos un tajos ceļa posmos" Bet ja radaru mērķis bija pelnīt, tad jau viss kārtībā.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tiesa neatrod argumentus, kādēļ būtu jāapcietina 3,08 promiļu reibumā braukusī autovadītāja, kas Šmerlī uz gājēju pārejas notrieca cilvēku 13

iesa nav apmierinājusi izmeklētāja lūgumu apcietināt pamatīgā dzērumā braukušo "Lexus" vadītāju, kura aizvadītajā nedēļas nogalē Rīgā, Šmerļa ielā sabrauca gājēju, noskaidroja aģentūra LETA. Lasīt vairāk

 

Plāno pastiprināt transportlīdzekļu vadītāju kontroli un izveidot uzvedības korekcijas programmu dzērājšoferiem

Lai mazinātu personu skaitu, kas transportlīdzekli vada alkohola reibumā, paredzēts pastiprināt autovadītāju kontroli, kā arī Satiksmes ministrijas pārraudzībā izveidot uzvedības korekcijas programmu, izriet no Alkoholisko dzērienu patēriņa mazināšanas un alkoholisma ierobežošanas rīcības plāna 2020.-2022.gadam. Lasīt vairāk

 

Autobusa un vieglās automašīnas sadursmē uz Liepājas-Rucavas šosejas cietuši kopumā deviņi cilvēki 7

Uz Liepājas-Rucavas šosejas pie pagrieziena uz Jūrmalciemu šodien notikušajā autobusa un vieglās automašīnas cietuši deviņi cilvēki, aģentūru LETA informēja Valsts policijā (VP). Lasīt vairāk

 

Aizvadītā diennakts bijusi traģiska - avārijās gājuši bojā četri cilvēki 14

Pagājušajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši četri cilvēki, bet cietuši vēl 18, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti