2016.gadā fotoradari palīdzējuši iekasēt 3,7 miljonus eiro 15

 

Foto: iAuto.lv

LAMB | 26.janvāris 2017 10:16

Autovadītāji par 3,7 miljoniem eiro pagājušajā gadā papildinājuši valsts maciņu, skrienot garām fotoradariem.

Šobrīd ir jau 40 stacionārie ātruma mērītāji, un turpmāk būs vēl 60, tātad varam paredzēt vēl lielāku soda naudu apjomu. Varbūt pašiem knašākajiem maksātājiem varētu ieviest kādas veicināšanas balvas, tomēr, šis joks būtu vietā, ja nauda, kas iekasēta, tiktu ieguldīta, piemēram, drošu gājēju pāreju un veloceliņu izveidē, melno punktu likvidēšanā vai kādā citā satiksmes drošības uzlabošanas projektā. Ir jāapstādina iedzīvotāju slepkavošana uz Latvijas ceļiem, nevis nauda jāiztērē kādu subjektīvu un plašākai sabiedrībai mazsvarīgu uzdevumu pildīšanā.

Aizvadītajā gadā Latvijā satiksmes negadījumos bojā gāja 158 cilvēki, kas ir 80 bojāgājušie, rēķinot uz vienu miljonu iedzīvotāju. Tas ir mazāk nekā 2015. gadā, kad vidēji ES bija 51,5 bojāgājušie uz miljons iedzīvotājiem, bet Latvijā 94, un mēs kopā ar Rumāniju un Bulgāriju noslēdzām ES traģiskās statistikas tabulu. Lai gan esošā situācija ir tālu no apmierinošas, tomēr jau otro gadu pēc kārtas bojā gājušo skaits samazinās. Cerēsim, ka tā ir likumsakarība nevis sagadīšanās, un turpmākajos gados šī tendence turpināsies. Ir ziemas, kurās daudz snieg, citās ir kailsals, dažreiz rudens beidzas tad, kad sākas pavasaris. Pēdējā laikā autovadītājus arvien vairāk biedē un izraisa avārijas situācijas „melnais” ledus, kuru vizuāli nevar pamanīt, bet kas tādēļ ir īpaši bīstams. Diemžēl mūsu klimatiskajos apstākļos tā ir un būs regulāra parādība gan šodien, gan rīt.

Lai ar to tiktu galā, jānoreaģē gan autovadītājiem, gan ceļu uzturētājiem. Autovadītājiem jāizvēlas braukšanai piemērots ātrums, labas ziemas riepas un braukšanas stils, kas nav saistīts ar auto “raustīšanu” pārāk bieži gāzējot, bremzējot un apdzenot. Savukārt ceļu uzturētājiem šādos bīstamos laika apstākļos naktis nevar būt miera un harmonijas pārpilnas. Mūsdienās ir iespējams jau savlaicīgi prognozēt, vai ir gaidāms „melnā” ledus risks, un kur Latvijā tas varētu notikt. Uz ceļiem ir uzstādīta virkne jaunu meteoroloģisko staciju. MK noteikumi, kas regulē ceļu kaisīšanu, jāpielāgo šīsdienas prasībām, un, iespējams, jānosaka efektīvāki ceļu uzturēšanas nosacījumi, vairāk veicot preventīvo kaisīšanu, neļaujot ledum izveidoties.

Vai kādreiz pienāks tie laiki, kad satiksme uz ceļiem būs tik droša, ka nebūs neviena negadījumos bojā gājušā, bet neliela avārija izraisīs sensāciju, kas sabiedrību un medijus interesēs krietni vairāk nekā valdību maiņas vai kādi ekonomiski satricinājumi? Zviedrija uzskata, ka nav ilgi jāgaida, jo, īstenojot programmu Zero vision, ceļi būs droši 2050. gadā. Šādu vai līdzīgu mērķi ir izvirzījušas arī vairākas citas ES dalībvalsts, Eiropas Komisija un pat vairākas pilsētas ASV, kā Bostona. Savukārt cits, tuvāks uzdevums ir līdz 2020. gadam Eiropā uz pusi samazināt ceļu negadījumos bojā gājušo skaitu, salīdzinājumā ar 2010. gadu, kad ES vidēji bija 63 bojāgājušie uz miljons iedzīvotājiem. Ambiciozs uzdevums, kuru kāds skeptiķis var apšaubīt, tomēr glābjot cilvēkus ceļu satiksmē, ir jāizvirza grūti sasniedzami uzdevumi, un kopīgi valsts un pašvaldību institūcijām, sabiedriskām organizācijām, autovadītājiem un visiem satiksmes dalībniekiem jādara iespējamais, lai uzdevumu izpildītu. Fotoradaru iekasētās soda naudas ieguldīšana satiksmes drošības projektos nākotnē palīdzēs arī Latvijā sasniegt ambiciozo 2020. gada mērķi.

 
Visi komentāri
 
gunbox 26.janvāris 2017 10:50
1 0 Atbildēt

Ļoti apšaubu ka no tiem 3,7 milj. kaut viens cents ir novirzīts, lai mazinātu avārijas.

Šogad vispār ceļos kūst bedres ar katru atkusni. Tumsā vairs neviens neskatās cilvēkus vai ceļa zīmes, bet lai neiebrauktu kādā bedrē.

Palaidniex 26.janvāris 2017 10:58
12 0 Atbildēt

Khmm - ja jau šitik mierīgi var laist ātrāk kā ļauts, tād jau ar ceļa stāvokli ir viss labi? Vai kā?

Ja jau būtu sūdīgs tas ceļš, tad jau, laikam, tik ātri skriet nevarētu...

Palaidniex 26.janvāris 2017 12:08
5 0 Atbildēt

jautājums - tiešām 3,7 MEUR ir samaksāti sodos vai par šādu summu ir piestādīti rēķini?

spainis 26.janvāris 2017 12:32
4 0 Atbildēt

"2016.gadā fotoradari palīdzējuši iekasēt 3,7 miljonus eiro"

Man gan liekas, ka rakstam būtu jāsaucas "fotoradari palīdzējuši samazināt vidējo braukšanas ātrumu un avāriju skaitu par tik un tik tajos un tajos ceļa posmos" Bet ja radaru mērķis bija pelnīt, tad jau viss kārtībā.

nu ja 26.janvāris 2017 12:42
0 0 Atbildēt

protams, būtu jau labi, ja radari tikai "pamātu ar pirkstu", tak tā jau nenotiek - tos 3,7 miljonus autobraucējiem atpakaļ neatdos, jācer, ka tos patiešām novirzīs vajadzīgām lietām

Palaidniex 26.janvāris 2017 13:55
0 0 Atbildēt

Piekrītu!

Tiesa 2016. gads laikam esot bijis labākais gads pēdējo 25 gadu laikā bojā gājušo statistikā...

Kanibaals 26.janvāris 2017 13:59
1 0 Atbildēt

Fotoradari nevar samazināt vidējo ātrumu, ja vidējais ātrums jau ir zem fotoradaru sliekšņa.

Bils 26.janvāris 2017 13:51
4 0 Atbildēt

"2016.gadā fotoradari palīdzējuši iekasēt 3,7 miljonus eiro"

Palīdzējuši KAM???

Ja visa nauda, izņemot uzturēšanas izdevumus, aizietu ceļu remontam, būtu jau labi...

Ulass 27.janvāris 2017 8:21
0 0 Atbildēt

Priekš prēmijām par nekā nedarīšanu...

Bils 26.janvāris 2017 14:20
1 0 Atbildēt

Par cik lielu +km/h pārkāpumu ir sods, pilsētā un ārpus tās? Vai visur vienādi. Nesen bija info, bet azimirsu, škiet +11 km/h?

Gribētos izlasīt oficiālā avotā www.***.lv

eu 26.janvāris 2017 19:58
0 0 Atbildēt

Kādiem politiķiem būs prēmijas!!!

Brumbaks 26.janvāris 2017 22:17
0 0 Atbildēt

Nav "palīdzējuši iekasēt" tik,cik rakstīts..Iekasēts par trešdaļu mazāk.Lasu un kaut ko arī atceros,ko esat publicējuši.Varētu arī paši lasīt,kopi-pasta darboņi.Draņķiga ir šī publikācija,

Pareizi 27.janvāris 2017 0:29
0 7 Atbildēt

Vismaz godīgi pateikuši, ka fotoradari paredzēti tikai naudas iekasēšanai,nevis satiksmes drošībai...

Pēteris 27.janvāris 2017 9:10
0 0 Atbildēt

Igaunia ir gājusi vienu soli uz priekšu. Saprotot, ka foto radari nenes gaidīto rezultātu, sāks mēr\it vidējo ātrumu konkrētā ceļa posmā. respektīvi ceļā patērēto laiku starp diviem atskaites punktiem.

Silvis 1.februāris 2017 13:01
1 0 Atbildēt

Radaru mērķis nevis bija, bet ir pelnīt!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi džigiti ar ZILiem nesadala ceļu; liktenis žēlo (+ VIDEO)

Divi kirgīzu džigiti ar padomjlaiku ZIL kraviniekiem nesadala ceļu un viens no kraviniekiem ietriecas brauktuves atdalošajās barjerās. No šī ZIL priekšpuses maz kas paliek pāri, taču trieciens šoferi izmet uz ielas un viņš paliek šķietami neskarts. Lasīt vairāk

 

80 500 eiro - elektriskais Cadillac jau Eiropā (+ FOTO) 5

Pilnībā elektriskais Cadillac Lyriq sper pirmos soļus Eiropā. Automašīna jau pieejama dažos tirgos, tostarp Vācijā, kur tās cena būs vismaz 80 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilots, kurš uz Tallinas šosejas veica avārijas nosēšanos, ir pieredzējis instruktors (+ VIDEO) 12

Sestdien uz Tallinas šosejas avārijas nosēšanos veica privātā lidmašīna. Tās pilots ārkārtas situācijā rīkojies pareizi. Lasīt vairāk

 

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 7

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti