Sliktā stāvoklī esošu auto reģistrēt kā vēsturisko spēkratu nolūkā izvairīties no nodokļiem būs grūtāk 5

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 22.marts 2017 20:31

Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi grozījumos Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos nolūkā izvairīties no situācijām, kad automašīnu sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, bez būtiskas vēsturiskas vērtības reģistrē kā vēsturisko spēkratu, lai izvairītos no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas.

Patlaban noteikts, ka transportlīdzeklim vēsturiskā spēkrata statusu piešķir, ja tas atbilst spēkā esošajiem FIVA starptautiskajiem tehniskajiem noteikumiem (FIVA International Technical Code). Šos tehniskos noteikumus 2010.gadā izdevusi starptautiska nevalstiska organizācija - Starptautiskā Antīko spēkratu federācija, kurā Latviju pārstāv biedrība ''Latvijas Antīko automobiļu klubs''. Tehnisko noteikumu normas ir neskaidri formulētas un interpretējamas. Noteikumi ir novecojuši, bet to jaunā redakcija vēl nav akceptēta.

''Vēsturiskā spēkrata statusu arvien vairāk mēģina iegūt transportlīdzekļu īpašnieki, kuru spēkrati ir sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, bez būtiskas vēsturiskas vērtības, bet šobrīd atteikumus ir grūti juridiski pamatot. Ievērojot minēto, noteikumu projekts precizē kritērijus, pēc kādiem transportlīdzeklim piešķir vēsturiskā spēkrata statusu Latvijā. Tas novērsīs statusa piešķiršanu transportlīdzekļiem, kuri ir nolietoti un sliktā tehniskā stāvoklī un kuru īpašnieki cenšas iegūt vēsturiskā spēkrata statusu tikai nolūkā izvairīties no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa nomaksas,'' noteikumu projekta anotācijā skaidro SM.

Vienlaikus, lai ierobežotu neatļautu valsts reģistrācijas numuru realizāciju, kā arī tāpēc, lai palielinātu valsts reģistrācijas numuru izvēles un reģistrācijas iespējas, noteikumu projektā ir iekļauti vairāki grozījumi un papildinājumi valsts reģistrācijas numuru aprites un reģistrācijas kārtībā.

Tāpat nolūkā mazināt administratīvo slogu, veicot transportlīdzekļu reģistrāciju, kā arī ņemot vērā arvien plašāk pieejamos elektroniskos pakalpojumus un Transportlīdzekļu reģistrā elektroniski izdarītās atzīmes, noteikumu projektā ir iekļauti vairāki grozījumi ar kuriem paredzēts atteikties no līdz šim nepieciešamo pilnvaru iesniegšanas reģistrācijas veikšanai, kā arī paplašinātas transportlīdzekļu izgatavotāju pārstāvjiem paredzētās sadarbības iespējas, nodrošinot klientiem pārdoto transportlīdzekļu reģistrāciju.

Mazinot administratīvo slogu, paredzēts atteikties no agregātu numuru salīdzināšanas nozaudētu dokumentu atjaunošanai saistībā ar šādu nozaudētu dokumentu ievietošanu starptautiski izmantojamās informatīvās sistēmās un atkārtotas vai nelegālas izmantošanas aizlieguma nodrošināšanu.

Par attiecīgajiem noteikumu grozījumiem būs jālemj valdībai.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 22.marts 2017 21:09
19 0 Atbildēt

Būtu nodoklis pie degvielas nebūtu ar šādām muļķībām jānodarbojas. Birokrātija pati sevi atražo.

viencexperc 22.marts 2017 21:25
5 0 Atbildēt

tas būtu vienkārši, bet būtu daži trūkumi:

1) Nodokļos iekasētu mazāk.

2) CSDD nebūtu papildus štata vietas kaut kā dēliņam vai meitiņai.

3) Un vispār, kāpēc vajag kopēt visu no citām valstīm? Vai tad mēs paši nevaram neko izdomāt?

maita 25.marts 2017 18:01
2 0 Atbildēt

"Vēsturiskā spēkrata statusu arvien vairāk mēģina iegūt transportlīdzekļu īpašnieki, kuru spēkrati ir sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, bez būtiskas vēsturiskas vērtības, bet šobrīd atteikumus ir grūti juridiski pamatot." - he, he. Paši atzīstas, ka labprāt atteiktu visiem, ja vien varētu. Su4kas. Tai mašīnai nav jābūt vēsturiskai vērtībai, bet gan jāatbilst noteikumiem. Viņu personīgā vēlme ieraut pēc iespējas vairāk ir un paliek viņu personīgā vēlme.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti