Sliktā stāvoklī esošu auto reģistrēt kā vēsturisko spēkratu nolūkā izvairīties no nodokļiem būs grūtāk 5

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 22.marts 2017 20:31

Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi grozījumos Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos nolūkā izvairīties no situācijām, kad automašīnu sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, bez būtiskas vēsturiskas vērtības reģistrē kā vēsturisko spēkratu, lai izvairītos no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas.

Patlaban noteikts, ka transportlīdzeklim vēsturiskā spēkrata statusu piešķir, ja tas atbilst spēkā esošajiem FIVA starptautiskajiem tehniskajiem noteikumiem (FIVA International Technical Code). Šos tehniskos noteikumus 2010.gadā izdevusi starptautiska nevalstiska organizācija - Starptautiskā Antīko spēkratu federācija, kurā Latviju pārstāv biedrība ''Latvijas Antīko automobiļu klubs''. Tehnisko noteikumu normas ir neskaidri formulētas un interpretējamas. Noteikumi ir novecojuši, bet to jaunā redakcija vēl nav akceptēta.

''Vēsturiskā spēkrata statusu arvien vairāk mēģina iegūt transportlīdzekļu īpašnieki, kuru spēkrati ir sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, bez būtiskas vēsturiskas vērtības, bet šobrīd atteikumus ir grūti juridiski pamatot. Ievērojot minēto, noteikumu projekts precizē kritērijus, pēc kādiem transportlīdzeklim piešķir vēsturiskā spēkrata statusu Latvijā. Tas novērsīs statusa piešķiršanu transportlīdzekļiem, kuri ir nolietoti un sliktā tehniskā stāvoklī un kuru īpašnieki cenšas iegūt vēsturiskā spēkrata statusu tikai nolūkā izvairīties no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa nomaksas,'' noteikumu projekta anotācijā skaidro SM.

Vienlaikus, lai ierobežotu neatļautu valsts reģistrācijas numuru realizāciju, kā arī tāpēc, lai palielinātu valsts reģistrācijas numuru izvēles un reģistrācijas iespējas, noteikumu projektā ir iekļauti vairāki grozījumi un papildinājumi valsts reģistrācijas numuru aprites un reģistrācijas kārtībā.

Tāpat nolūkā mazināt administratīvo slogu, veicot transportlīdzekļu reģistrāciju, kā arī ņemot vērā arvien plašāk pieejamos elektroniskos pakalpojumus un Transportlīdzekļu reģistrā elektroniski izdarītās atzīmes, noteikumu projektā ir iekļauti vairāki grozījumi ar kuriem paredzēts atteikties no līdz šim nepieciešamo pilnvaru iesniegšanas reģistrācijas veikšanai, kā arī paplašinātas transportlīdzekļu izgatavotāju pārstāvjiem paredzētās sadarbības iespējas, nodrošinot klientiem pārdoto transportlīdzekļu reģistrāciju.

Mazinot administratīvo slogu, paredzēts atteikties no agregātu numuru salīdzināšanas nozaudētu dokumentu atjaunošanai saistībā ar šādu nozaudētu dokumentu ievietošanu starptautiski izmantojamās informatīvās sistēmās un atkārtotas vai nelegālas izmantošanas aizlieguma nodrošināšanu.

Par attiecīgajiem noteikumu grozījumiem būs jālemj valdībai.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 22.marts 2017 21:09
18 0 Atbildēt

Būtu nodoklis pie degvielas nebūtu ar šādām muļķībām jānodarbojas. Birokrātija pati sevi atražo.

viencexperc 22.marts 2017 21:25
5 0 Atbildēt

tas būtu vienkārši, bet būtu daži trūkumi:

1) Nodokļos iekasētu mazāk.

2) CSDD nebūtu papildus štata vietas kaut kā dēliņam vai meitiņai.

3) Un vispār, kāpēc vajag kopēt visu no citām valstīm? Vai tad mēs paši nevaram neko izdomāt?

anonimikis 23.marts 2017 7:57
0 4 Atbildēt

Kurā valstī ir transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis pie degvielas? Ar prooflinku.

gunbox 23.marts 2017 13:33
0 0 Atbildēt
maita 25.marts 2017 18:01
2 0 Atbildēt

"Vēsturiskā spēkrata statusu arvien vairāk mēģina iegūt transportlīdzekļu īpašnieki, kuru spēkrati ir sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, bez būtiskas vēsturiskas vērtības, bet šobrīd atteikumus ir grūti juridiski pamatot." - he, he. Paši atzīstas, ka labprāt atteiktu visiem, ja vien varētu. Su4kas. Tai mašīnai nav jābūt vēsturiskai vērtībai, bet gan jāatbilst noteikumiem. Viņu personīgā vēlme ieraut pēc iespējas vairāk ir un paliek viņu personīgā vēlme.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Latvijā piekabēm nav noteikts protektora dziļums

iAuto eksperts Ēriks Griģis norāda uz nepilnībām likumos, tajā skaitā uz to, ka MK 295 noteikumos nav noteikts piekabju riepu protektora dziļums ziemas periodā un autobusu piekabēm, visa gada garumā! Lasīt vairāk

 

Par transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksu - Latvijas pilsonis uzrunā Eiropas institutūcijas 28

Vai transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksa par ārvalstī pastāvīgi reģistrētu vieglo automobili var tikt atcelta? Lasīt vairāk

 

Kā pareizi sakārtot savu darba vietu (+ VIDEO)

Eksperts parāda, kā jāiekārto darba vieta tā, lai tā atbilstu ergonomikas principiem un cilvēks varētu strādāt pie datora nenogurstot arī ilgas stundas. Lasīt vairāk

 

Toyota elektrificē krosoveru C-HR

Toyota piesaka modeli C-HR Electric, kas tiks ražots kopuzņēmumā GAC Toyota un paredzēts Ķīnas tirgum. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti