Apdrošinātājiem un autoservisiem jāmeklē risinājumi remontdarbu tāmju saskaņošanas paātrināšanai 8

Foto: iAuto.lv

BTA | 14.aprīlis 2017 14:38

Apdrošinātājiem un autoservisiem jāmeklē risinājumi, kā paātrināt remontdarbu tāmju izskatīšanu un apstiprināšanu, liecina risku apdrošināšanas kompānijas "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) pētījums.

BTA Adrošināšanas atlīdzību departamenta Ekspertīžu nodaļas vadītājs Ilmārs Džeriņš norādīja, ka nesen veiktā BTA pētījumā remontdarbu ilgums tika atzīts par biežāko jautājumu, ko klients uzdod servisam.

"Pētījumā anonīmi aptaujājām 89 autoservisus visā Latvijā. No tiem 64% atzina, ka transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības jeb OCTA un KASKO ietvaros remontdarbu ilgums ir galvenais jautājums, kas satrauc klientu. Turklāt, vērtējot faktorus, kas nosaka, cik laba vai neveiksmīga ir auto servisu sadarbība ar apdrošinātājiem, kā būtiskāko parametru servisi nosauca tāmes izskatīšanas un apstiprināšanas laiku. Abi šie rādītāji parāda, ka apdrošinātājiem ir jāmeklē risinājumi, kā paātrināt tāmju saskaņošanu ar autoservisiem," viņš sacīja.

Džeriņš uzsvēra, ka tāmes izskatīšana un apstiprināšana ir pirmais būtiskais faktors, kas noteiks, vai serviss automašīnu varēs saremontēt kvalitatīvi un ātri. "Redzam, ka ātrums ir būtiskākais faktors, par kuru interesējas klients - auto īpašnieks," viņš piebilda.

Otrs būtiskākais jautājums ir remontdarbu izpildes kvalitāte. Kā atzīmējuši 45% autoservisu, darbu kvalitāti pārbauda visi vai gandrīz visi klienti, bet vēl 40% servisu norādīts, ka kvalitāti pārbauda 51% līdz 90% klientu.

Džeriņš arī atklāj, ka, ieviešot uzlabojumus remontdarbu tāmēs, 35% gadījumu BTA pieņem lēmumu par tāmēm 24 stundu laikā, tādējādi cenšoties paātrināt tāmju saskaņošanas un apstiprināšanas laiku.

BTA aptauja veikta šogad martā.

Kā ziņots, BTA pērn, pēc provizoriskiem datiem, Baltijas valstīs parakstījusi bruto apdrošināšanas prēmijas 132,5 miljonu eiro apmērā, kas ir par 15,4% vairāk nekā 2015.gadā, bet BTA bruto peļņa pērn bija 2,5 miljoni eiro.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Maksis 14.aprīlis 2017 16:08
3 0 Atbildēt

Uz remonta laiku paņem nomas auto un pēc tam caur tiesu piedzen izmaksas no vainīgās puses.

Klusums 15.aprīlis 2017 21:17
2 2 Atbildēt

Šī problēma nav tik vienkārši risināma kā "ekspertiem" šķiet. Pirmkārt jau sāksim ar to, ka "eksperti" tiek ražoti kā sēnes pēc lietus. Tā kā pamatā ekspertīzē nākas sastapties ar auto pēc avārijām un novērtēt to bojājumu apjomu, tad tikai pareizi būtu, ka eksperts nevar būt persona, kura nav noteiktu laiku strādājusi kā auto skārdnieks. Loģiski, vai ne? Kā ir iespējams korekti novērtēt remonta darbu tāmi, ja pats nekad neesi neko remontējis? Tā kā auto būtu nepieciešams saremontēt kvalitatīvi, tad ir nepieciešams sekot ražotāja noteiktajām remonta tehnoloģijām, kur katrā gadījumā defekti ir jāanalizē individuāli. Vai tas ir ātri izdarāms? Nē. Kāpēc nē? Jo ir jāiedziļinās un jānovērtē tas ko tu redzi ar to kā ražotājs paredz remontēt auto šajā situācijā. Nopietnas avārijas gadījumā tas nepavisam nav ātri izdarāms. Tiem, kas domā, ka "eksperts" ir tas, kas iznākot pie dauzīta auto pasaka - a tam nada pamiņatj krilo, bamper, stjeklo, iesaku padomāt divreiz. Pamatā ar šādu "ekspertu" gādību auto tiek saremontēti slikti un pat palaisti garām "kliedzoši" defekti. Vizuālo izskatu atjaunot nav sarežģīti. Lietuvā čaļi to panāk pat ar celtniecības putām un avīzēm.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāda ukraiņu dzērājšofera piedzīvojumi (+ VIDEO) 10

Kijevas piepilsētā izvietotās video novērošanas kameras fiksējušās kāda dzērājšofera piedzīvojumus, sākot ar brīdi, kad tas uztriecas Tesla Model 3 un beidzot ar pēdējo epizodi, kad sakaitinātie aculiecinieki izvelk to no mašīnas. Lasīt vairāk

 

CSDD: Tehniskās apskates pakalpojuma cena, visticamāk, nākotnē būtiski nemainīsies

Pēc tehniskās apskates pakalpojuma nodošanas privātajiem komersantiem cena klientiem, visticamāk, būtiski nemainīsies, šodien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē teica Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Aivars Aksenoks. Lasīt vairāk

 
 

Jaunais segmenta līderis Toyota Yaris ierodas autosalonos (+ FOTO) 6

Jaunais, ceturtās paaudzes Yaris ir automobilis, kas ideoloģiski saskan ar pilsētas dzīvesstila vajadzībām, taču tai pašā laikā sagādā prieku ceļojumā pa vairākjoslu šoseju. Tas ir radīts, lai būtu veikls un izmanīgs šaurās, ļaužu un citu automobiļu pārpildītās ielās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti