Apdrošinātājiem un autoservisiem jāmeklē risinājumi remontdarbu tāmju saskaņošanas paātrināšanai 8

 

Foto: iAuto.lv

BTA | 14.aprīlis 2017 14:38

Apdrošinātājiem un autoservisiem jāmeklē risinājumi, kā paātrināt remontdarbu tāmju izskatīšanu un apstiprināšanu, liecina risku apdrošināšanas kompānijas "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) pētījums.

BTA Adrošināšanas atlīdzību departamenta Ekspertīžu nodaļas vadītājs Ilmārs Džeriņš norādīja, ka nesen veiktā BTA pētījumā remontdarbu ilgums tika atzīts par biežāko jautājumu, ko klients uzdod servisam.

"Pētījumā anonīmi aptaujājām 89 autoservisus visā Latvijā. No tiem 64% atzina, ka transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības jeb OCTA un KASKO ietvaros remontdarbu ilgums ir galvenais jautājums, kas satrauc klientu. Turklāt, vērtējot faktorus, kas nosaka, cik laba vai neveiksmīga ir auto servisu sadarbība ar apdrošinātājiem, kā būtiskāko parametru servisi nosauca tāmes izskatīšanas un apstiprināšanas laiku. Abi šie rādītāji parāda, ka apdrošinātājiem ir jāmeklē risinājumi, kā paātrināt tāmju saskaņošanu ar autoservisiem," viņš sacīja.

Džeriņš uzsvēra, ka tāmes izskatīšana un apstiprināšana ir pirmais būtiskais faktors, kas noteiks, vai serviss automašīnu varēs saremontēt kvalitatīvi un ātri. "Redzam, ka ātrums ir būtiskākais faktors, par kuru interesējas klients - auto īpašnieks," viņš piebilda.

Otrs būtiskākais jautājums ir remontdarbu izpildes kvalitāte. Kā atzīmējuši 45% autoservisu, darbu kvalitāti pārbauda visi vai gandrīz visi klienti, bet vēl 40% servisu norādīts, ka kvalitāti pārbauda 51% līdz 90% klientu.

Džeriņš arī atklāj, ka, ieviešot uzlabojumus remontdarbu tāmēs, 35% gadījumu BTA pieņem lēmumu par tāmēm 24 stundu laikā, tādējādi cenšoties paātrināt tāmju saskaņošanas un apstiprināšanas laiku.

BTA aptauja veikta šogad martā.

Kā ziņots, BTA pērn, pēc provizoriskiem datiem, Baltijas valstīs parakstījusi bruto apdrošināšanas prēmijas 132,5 miljonu eiro apmērā, kas ir par 15,4% vairāk nekā 2015.gadā, bet BTA bruto peļņa pērn bija 2,5 miljoni eiro.

 
Visi komentāri
 
Maksis 14.aprīlis 2017 16:08
3 0 Atbildēt

Uz remonta laiku paņem nomas auto un pēc tam caur tiesu piedzen izmaksas no vainīgās puses.

GB12 17.aprīlis 2017 13:50
0 0 Atbildēt

Ja ir ko piedzīt :) pie tam, ja otrā puse arī pratīs sevi aizstāvēt, var sanākt, ka dabū atpakaļ tikai daļu, un zaudējumi būs šā vai tā. Tas arī ir iemesls, kāpēc pamatā cilvēki to nedara. Īstenībā, šo sakārtot būtu likumdevēja lauciņš. Tb., ar iniciatīvu būtu jānāk LTABam. Tikai, nu, viņiem jau ir svarīgāk tērēt auto īpašnieku naudu kaut kāda kalkulatora saglabāšanai un popularizēšanai, nevis rūpēties par cietušo interesēm.

viencexperc 14.aprīlis 2017 18:22
0 0 Atbildēt

Bet Latvijā ir vietas, kur nav normālu servisu, pat Rīgā. 90% latvijas servisu māk nomainīt eļļu vai traktoriem piekari sataisīt un viss. Tiklīdz parādās kāds nopietns aparāts vai kāda problēma, tā sākas detaļu piemērīšana.

Kaut kādus eiropas lūžņus es arī māku remontēt, bez izglītības un pieredzes. Atbrauca kaut kāds audi 2.5 tdi ar dzinēja problēmu, uzreiz vari teikt - " brauc uz tolmetu un pērc " jaunu" dzinēju."

Nomainīji, un viss remonts beidzās. Kādus 10 000 vēl nobrauks.

viencexperc 14.aprīlis 2017 18:26
0 1 Atbildēt

Man vienam pazīstamam čomam vienā servisā dažus gadus atpakaļ, dzinēju slepus nomainīja.

Pēc servisa apmeklējuma ievēroja dīvainas skaņas. Sāka baudīt, izrādās - dzinējs nomainīts. Bet serviss jau aizvērās. Izsauca policiju, bet nezinu kā beidzās. Ar čomu vairs nekontaktējos.

Klusums 15.aprīlis 2017 21:17
2 2 Atbildēt

Šī problēma nav tik vienkārši risināma kā "ekspertiem" šķiet. Pirmkārt jau sāksim ar to, ka "eksperti" tiek ražoti kā sēnes pēc lietus. Tā kā pamatā ekspertīzē nākas sastapties ar auto pēc avārijām un novērtēt to bojājumu apjomu, tad tikai pareizi būtu, ka eksperts nevar būt persona, kura nav noteiktu laiku strādājusi kā auto skārdnieks. Loģiski, vai ne? Kā ir iespējams korekti novērtēt remonta darbu tāmi, ja pats nekad neesi neko remontējis? Tā kā auto būtu nepieciešams saremontēt kvalitatīvi, tad ir nepieciešams sekot ražotāja noteiktajām remonta tehnoloģijām, kur katrā gadījumā defekti ir jāanalizē individuāli. Vai tas ir ātri izdarāms? Nē. Kāpēc nē? Jo ir jāiedziļinās un jānovērtē tas ko tu redzi ar to kā ražotājs paredz remontēt auto šajā situācijā. Nopietnas avārijas gadījumā tas nepavisam nav ātri izdarāms. Tiem, kas domā, ka "eksperts" ir tas, kas iznākot pie dauzīta auto pasaka - a tam nada pamiņatj krilo, bamper, stjeklo, iesaku padomāt divreiz. Pamatā ar šādu "ekspertu" gādību auto tiek saremontēti slikti un pat palaisti garām "kliedzoši" defekti. Vizuālo izskatu atjaunot nav sarežģīti. Lietuvā čaļi to panāk pat ar celtniecības putām un avīzēm.

GB12 17.aprīlis 2017 13:47
0 0 Atbildēt

Nu nu... kā mūsdienu tehniskajam ekspertam varētu palīdzēt tas, ka pirms 20+ gadiem šams ir vilcis bleķus askōnopeļiem vai pirmajiem trušiem? Tikpat labi tad arī par programmētāju nedrīkstētu strādāt tāds, kurš nav jaucis ārā 1.pentiumu vai lampinieku monitoru... a par tiem "kliedzošajiem" defektiem - ja eksperts tos nepamana pie auto apskates, tad jau darba veicējs to var pamanīt, un nav problēmas sataisīt un saskaņot papildus tāmi, ja tā ir pamatota. Un jā, ir redzēti arī eksperti, kas ir bijuši skārdnieki... ne vienmēr šis apstāklis nodrošina to, ka būsi arī sakarīgs eksperts... tā ka, viss nav tik viennozīmīgi.

Klusums 17.aprīlis 2017 19:47
0 1 Atbildēt

Kam ir jābūt kompetentākam un jānosaka kā veicams remonts - ekspertam vai "darbu veicējam"? Kas vainas, ja pirms 20 gadiem ir remontētas Asconas? Tas ir labi vai slikti? Kāds sakars Pentiuma "jaukšanai" ar programmēšanu? Nepazemo sevi publiski.

GB12 17.aprīlis 2017 23:47
0 0 Atbildēt

Nesaku, ka tas ir slikti. Saku, ka tas nav tas, kas nosaka, vai viņš būs labs un zinošs eksperts šodien.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti