Pētījums: Vairāk nekā 50% auto īpašnieku nepareizi izvērtē sava auto uzturēšanas izmaksas 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Bigbank | 11.maijs 2017 13:39

Kaut arī respondenti norāda, ka viens no būtiskākajiem iemesliem lietota auto iegādei ir tā zemākās uzturēšanas izmaksas, vien 40% gadījumu reālie tēriņi sakrīt ar plānotajiem - nelielam respondentu skaitam izdodas ietaupīt līdz 100 eiro no plānotajiem tēriņiem, savukārt trešdaļa respondentu auto uzturēšanai novirza līdz 500 eiro gadā vairāk, nekā bija ierēķinājuši.

Tā liecina Bigbank sadarbībā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu šī gada aprīlī veiktais pētījums “Lietoto automobiļu uzturēšanas izmaksas”.

“Viena no svarīgākajām Bigbank darbības jomām ir auto kredīti, lielākoties atbalstot mūsu klientus lietoto auto iegādes procesā. Iestājoties par atbildīgu aizņemšanos un pārdomātu auto izvēli, esam daudz pievērsušiem gan auto izvērtēšanas parametriem, gan arī aktualizējām auto uzturēšanas izmaksu jautājumu, kas potenciālajam pircējam jāierēķina savā budžetā. Jāatzīmē, ka vien 14% auto īpašnieku pirms auto iegādes rūpīgi izvērtē spēkrata stāvokli - pārbauda tā vēsturi pēc VIN numura un veic auto apskati servisā. Pārliecinošs vairākums veic tikai vizuālo apskati, kas arī var novest pie nepareizas potenciālo izmaksu aprēķināšanas. Saliekot kopā paredzamās izmaksas auto apkopei, braukšanas intensitāti un kredīta summu, potenciālais pircējs varēs ieraudzīt pilnu ainu un izšķirties starp vienu vai otru auto modeli,” stāsta Bigbank AS Latvijas filiāles vadītājs Artis Bērziņš.

Foto: Publicitātes attēls

Plānojot vidējās vai kompaktās klases auto iegādi, pircējam vidēji jārēķinās ar 586 eiro gadā, kas būs jānovirza auto apkopei. Kompaktās klases automobiļa uzturēšana īpašniekam izmaksās nedaudz mazāk - 554 eiro gadā, savukārt vidējās klases auto īpašniekam attiecīgi 618 eiro. Lielāka starpība veidojas skatoties auto apkopes izmaksas nobraukto kilometru šķērsgriezumā. Tā braucot ar 10 gadus veco auto vēl 150 000 kilometru kompaktās klases auto īpašnieki vidēji apkopei iztērēs 4645 eiro un vidējās klases gandrīz par tūkstoti vairāk jeb 5412 eiro. Jāatzīmē, ka atšķirības izmaksās rodas salīdzinot auto arī pēc dzinēju tipa. Auto ar benzīna tipa dzinēju savam īpašniekam gadā izmaksās 551,87 eiro un 150 000 km nobraukums attiecīgi 4761,17 eiro. Īpašumā esot spēkratam ar dīzeļdzinēju, ir jārēķinās auto apkopej novirzīt vidēji 621,09 eiro gadā, bet 150 000 km nobraukumam – 5296,45 eiro.

Pētījumā tika apskatītas populārāko vidējās un kompaktās klases automobiļu uzturēšanas izmaksas, salīdzinot tās savā starpā. Kompaktajā klasē tika apskatītas Volkswagen Golf 1.6, Ford Focus 1.6, Opel Astra 1.6 un Toyota Auris 1.6 modeļi. Savukārt vidējā klasē izpētīti tika sekojoši modeļi - Audi A4 2.0D, Mazda 6 2.0, VW Passat 2.0D un BMW E90 320D. Pētījumā apskatītie automobiļi ir 2007.gada izlaiduma ar vienādu nobraukumu un līdzīgiem dzinēju tilpumiem.

Lietoto auto pētījums tika veikts sadarbībā ar Omnicom Media Group, savukārt auto apkopes izmaksu izpētē piedalījās auto jomas eksperts Normunds Avotiņš, informāciju par detaļu cenām nodrošināja Inter Cars Latvija, rezerves daļu tirgotājs un kvalitatīvs servisa partneris.

Bigbank AS Latvijas filiāles vadītājs Artis Bērziņš Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 11.maijs 2017 18:12
0 0 Atbildēt

Jā, jā jā - atkal kārtējais pasūtījuma reklāmraksts!

Ja darba devējiņš sāk rēķināt cik MAN izmaksā auto ekspluatācija, tad nezi kāpēc vienmēr sanāk 6, 7, 8, nu maksimums 9 cenciki par km.

Bet kad izmaksas šis pats darba devējiņš sarēķina savam auto (pat par klasi zemāku), tad tās kaut kā zemāk par 20 centi un km nesanāk!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 2

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti