Visi komentāri - Apdrošinātājs: Būtiski samazinās klientu skaits, kuri OCTA atlīdzību izvēlas saņemt naudā

Apdrošinātājs: Būtiski samazinās klientu skaits, kuri OCTA atlīdzību izvēlas saņemt naudā 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.maijs 2017 8:53

Šogad būtiski samazinājies klientu skaits, kuri sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas atlīdzību izvēlas saņemt naudā, aģentūrai LETA pavēstīja risku apdrošināšanas kompānijas "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore Linda Upeniece.

Viņa norādīja, ka kopš 2017.gada 1.janvāra, kad stājās spēkā izmaiņas OCTA likumā, kas paredz būtiskas atšķirības atlīdzības apmērā, ja tā tiek izmaksāta remontdarbu vai naudas veidā, 27% auto īpašnieku izvēlējušies atlīdzību saņemt naudā, kamēr pērn šādu atlīdzības veidu izvēlējās 41% OCTA klientu.

Tāpat Upeniece atzīmēja, ka, izvēloties atlīdzību naudā vai remontdarbu veidā, būtiski atšķiras OCTA atlīdzības vidējais apmērs. Vidējā OCTA atlīdzība autoservisā šogad ir 895 eiro, kas ir par 39 eiro vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt naudā izmaksātā vidējā OCTA atlīdzības summa šogad ir 388 eiro, kas ir par 92 eiro mazāk nekā pērn, kad vidējais naudā izmaksātais atlīdzības apmērs bija 480 eiro.

"Līdz ar OCTA likuma grozījumiem klients ir stimulēts izvēlēties remontu pie apdrošinātāja sadarbības partnera, kuru izvēle notiek rūpīgi. Mums ir būtiski, lai autoservisam, pie kura sūtīsim savus klientus, būtu laba reputācija, augsta darbu izpildes kvalitāte un ātrums. Līdz ar to varam sacīt, ka OCTA likuma grozījumi darbojas klientu interesēs un mašīnas tiek labotas kvalitatīvos autoservisos," sacīja BTA valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.

Vienlaikus kompānijā arī atzīmēja, ka kopējais BTA izmaksāto OCTA atlīdzību apmērs šogad ir pieaudzis par 9%, kas saistāms ne vien ar grozījumiem likumā, bet arī remonta izmaksu kāpumu autoservisos.

Pēc Finanšu ministrijas ierosinājuma, ar mērķi veicināt nodokļu maksāšanu par transportlīdzekļu remontu, 2017.gada 1.janvārī stājās spēkā grozījumi OCTA likumā. Tie paredz transportlīdzekļu bojājumu gadījumos par 30% samazināt izmaksājamās apdrošināšanas atlīdzības summas apmēru pirms remontdarbu veikšanas gadījumos, kad transportlīdzekļa īpašnieks remontdarbu vietā izvēlas apdrošināšanas atlīdzības izmaksas saņemt naudas summas veidā, proti, pirms remontdarbu veikšanas transportlīdzekļa īpašniekam apdrošinātājs izmaksās 70% no remontdarbu izmaksu tāmes, atskaitot pievienotās vērtības nodokļa (PVN) summu, savukārt atlikušos 30% no remontdarbu izmaksu tāmes un PVN summas daļu transportlīdzekļa īpašnieks var saņemt pēc tam, kad iesniegti veikto remontdarbu apliecinošie dokumenti.

Līdz ar grozījumiem OCTA likumā palielināts arī termiņš, kādā transportlīdzekļa īpašnieks var iesniegt veiktos remontdarbus apliecinošos dokumentus - līdzšinējo divu mēnešu vietā no šā gada klienti pēc izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības var iesniegt maksājumus apliecinošos dokumentus par veiktiem remontdarbiem četru mēnešu laikā. OCTA likumā arī precizēts laiks, kādā apdrošinātājam pēc maksājumus apliecinošo dokumentu saņemšanas jāpieņem lēmums par papildu apdrošināšanas atlīdzības izmaksu - iepriekšējo 30 dienu laikā kopš 1.janvāra apdrošinātājam lēmums jāpieņem 15 dienu laikā.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 29.maijs 2017 9:17
0 0 Atbildēt

Kāds tur brīnums, paši jau sabiedē tautu ar mistiksajiem 30%.

P.S. Interesanti kur ta palika iepriekšējā maldināšana par to ka tas attiecas tikai uz izmaksām skaidrā naudā. Pat iAuto toreiz maldināja lasītājus, ka atvilks 30% tikai no skaidras naudas izmaksas.

esseris 29.maijs 2017 19:16
0 0 Atbildēt

remonta un b/u detaļu kvalitāte ir un paliek klientu problēma - to apdrošinātājs neveic.

Tātad remonts pie zināma meistara tik un tā sanāk lētāk nekā apdrošinātā x 2braucieni, kur ieprikšējo brāķi grūti pierādīt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti