Visi komentāri - Autovadītājus visbiežāk pieviļ spēkrata dzinējs

Autovadītājus visbiežāk pieviļ spēkrata dzinējs 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Ieva Balode | 28.septembris 2017 10:39

Šogad līdz septembrim kopumā saņemti 4137 izsaukumi no autovadītājiem, kuri sava transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa dēļ negaidīti nonākuši grūtībās uz ceļa. Lielākoties – 24% gadījumu – problēmas sagādājis spēkrata dzinējs, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) pakalpojuma "Palīdzība uz ceļa" dati.

“Statistika un autovadītāju pieredze apstiprina, ka četras biežākās tehniskās nebūšanas, ar kurām saskaras autovadītāji, ir dzinēja problēmas, akumulatora, elektronikas un ģeneratora darbības traucējumi. Tomēr redzam, ka palīdzības izsaukumi regulāri tiek saņemti arī par pavisam ikdienišķām ķibelēm.

Piemēram, pusceļā beigusies degviela, pārdurta riepa, automašīnas salonā ieslēgtas automašīnas atslēgas un citas ķibeles, kuras steidzami nepieciešams atrisināt veiksmīga ceļa turpināšanai. Tiesa, par šī pakalpojuma noderīgumu var pārliecināties tikai situācijās, kad steidzami nepieciešama palīdzība,” stāsta Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta un risku pārvaldes parakstīšanas vadītājs, atzīmējot, ka joprojām liela daļa autovadītāju nemaz nezina par šādu pakalpojuma esamību savās KASKO vai OCTA polisēs, turklāt tā pieejamību ne tikai Latvijā, bet arī citās Eiropas valstīs.

Saskaņā ar BALTA šī gada statistiku 79% gadījumu palīdzība uz ceļa tiek sniegta darba dienās. Nedēļas garumā karstākais izsaukumu laiks ir no pulksten 10 līdz 14. Lielākoties pakalpojums tiek izmantots Latvijā, kur vidējais attālums no Rīgas bijis 76 km, bet 6% gadījumu palīdzība sniegta arī kādā no citām Eiropas valstīm.

Pakalpojumu “Palīdzība uz ceļa” BALTA nodrošina sadarbībā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB), kas jau vairākus gadus ir līdzās autobraucējiem grūtībās uz ceļa kā Latvijā, tā arī Eiropā. LAMB prezidents Juris Zvirbulis aicina vadītājus nepārvērtēt savu transportlīdzekli. “To, ka cilvēki neaizdomājas par drošu braukšanu, vēlreiz pārliecinājāmies nesen notikušajos plūdos – saņēmām ārkārtīgi lielu izsaukumu skaitu. Autovadītāji ar mazlitrāžas spēkratiem mēģināja pārvarēt applūdušās ielas, kas beidzās bēdīgi gan pašiem autovadītājiem, gan viņu vadītajiem transportlīdzekļiem, kurus noslāpušus nācās vilkt ārā no peļķēm,” stāsta Zvirbulis, norādot, ka, lai arī cik dīvaini tas neizklausītos, viennozīmīgi visvairāk izsaukuma zvanus veic tieši vīrieši, nevis sievietes.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 28.septembris 2017 13:39
6 2 Atbildēt

Nav pierakstīs, ka visbiežāk palīdzību uz ceļa meklē audi un bmw automašīnas. Ļoti bieži tos "prēmiumumus"velk trosēs.

klm 28.septembris 2017 19:52
1 3 Atbildēt

Bet protams, jo amīšiem liekais svars ir tik liels, ka salūztot uz ceļa, uzreiz sauc arā Tolmeta manipulatoru un ved pārkausēt. Par iegūto naudu sanāk jauns salvage kārs.

650 29.septembris 2017 14:24
0 1 Atbildēt

Apgalvojums ir "precīzs" jau pašos pamatos. Ar automātisko transmisiju aprīkotos auto ir "īpaši" ieteicams vilkt trosē.Grūti ir dzīvot dēļ pārāk liela naida- tad labāk pašam trosē "nosvērties".

Osītisa 2-alus bumslis 29.septembris 2017 7:46
2 0 Atbildēt

Nekad neaizsalst radiators mopēdam Rīga-7

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti