Aptuveni 15% saskaņoto paziņojumu tiek aizpildīti nepareizi 5

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige Latvija | 25.oktobris 2017 14:03

Rudenī, ātrāk iestājoties tumšajam laikam, palielinās risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā. Gjensidige Latvija brīdina, ka praksē regulāri sastopamas situācijas, kad iesaistītām pusēm ir grūtības vienoties par negadījuma apstākļiem.

Apdrošināšanas sabiedrības Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds vērš uzmanību situācijām, kad negadījumā cietusī puse saskaras ar agresīvām darbībām no vainīgā vadītāja puses.

“Saskaņotā paziņojuma aizpildīšana negadījuma vietā bieži notiek visai nepatīkamos apstākļos. Cilvēki mēdz būt stresā un emocionāli ievainojami. Papildu emocionālo slodzi uzliek arī tas, ka viņu transportlīdzekļi rada neērtības citiem vadītājiem vai sadursmes dēļ radies sastrēgums. Situāciju ietekmē arī citi aspekti – traucēt var pat, piemēram, lietus vai diennakts tumšais laiks. Šos apstākļus reizēm izmanto avārijas izraisītājs un piespiež uzņemties atbildību nevainīgam transportlīdzekļa vadītājam,” saka Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Saskaņā ar Gjensidige Latvija rīcībā esošajiem datiem, aptuveni 15% saskaņoto paziņojumu ir aizpildīti nepareizi un neataino patieso situāciju. D. Lēvalds informē, ka klienti regulāri piedzīvo cita satiksmes dalībnieka nepieklājīgu uzvedību, psiholoģisku spiedienu vai pat draudus. Tāpat ir gadījumi, kad cilvēki uzņemas vainu kļūdas pēc, nezinādami ceļu satiksmes noteikumus.

“Ja notiek nelaime, vissvarīgākais ir nezaudēt modrību un censties saglabāt mieru. Saskaņotā paziņojuma aizpildīšana ir ļoti svarīga, tādēļ tā ir jāpilda rūpīgi. Autovadītājus mudinām iepazīties ar Saskaņotā paziņojuma saturu jau iepriekš, nevis pirmo reizi to apskatīt tad, kad negadījums ir noticis. Svarīgi novērtēt, vai tiešām ir saprotami visi Saskaņotā paziņojuma punkti un prasības, lai vēlāk, aizpildot dokumentus, izdarītu pēc iespējas mazāk kļūdu. Aizpildītais Saskaņotais paziņojums ir svarīgākais dokuments, izskatot satiksmes negadījumu,” saka Gjensidige Latvija pārstāvis.

Vienmēr ieteicams uzņemt arī vairākas fotogrāfijas, kamēr transportlīdzekļi atrodas negadījuma vietā. Vēlams veikt gan negadījuma vietas, gan bojājumu fotofiksāciju. Tāpat ļoti svarīga ir Saskaņotā paziņojuma negadījuma shēma. Shēmu ir jāzīmē iespējami precīzi un saprotami. Šis materiāls palīdz apdrošinātājam pieņemt objektīvu lēmumu par negadījuma izraisītāju.

“Ja, veicot negadījuma izskatīšanu, tiek konstatēts, ka satiksmes negadījums nav noticis viena ceļu satiksmes negadījuma dalībnieka vainas dēļ, kaitējums tiek atlīdzināts proporcionāli dalībnieku atbildības pakāpei. Tādos gadījumos apdrošināšanas kompānijas, kas apdrošinājušas satiksmes negadījumā iesaistītās automašīnas, sadarbojas un rod kompromisu, sadalot katra vadītāja atbildību.” skaidro D. Lēvalds.

Viņš izceļ arī gadījumus, kad avārijās cietušie cilvēki tiek iesaistīti krāpšanā. Tās ir situācijas, kad cietušais satiksmes negadījuma dalībnieks piekrīt pagaidīt, kamēr vainīgais iegādāsies apdrošināšanas polisi. Visbiežāk vainīgais lūdz cietušajam pagaidīt, kamēr viņš noslēgs OCTA līgumu un saskaņā ar to atbildīgā apdrošināšanas kompānija atlīdzinās notikušā ceļu satiksmes negadījuma radītos zaudējumus. Ja ir šāda situācija, ir svarīgi nepadoties emocionālajam spiedienam, jo cietušajiem tad kaitējumu atlīdzina Garantijas fonds, bet par piedalīšanos krāpnieciskā darbībā var iestāties kriminālatbildība,” brīdina Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

 
Visi komentāri
 
klients 25.oktobris 2017 14:20
0 0 Atbildēt

Gjensidige varēja paātrināt OCTA lēmumu pieņemšanas tempus. Neviena cita kompānija tā nestiepj gumiju. Jau 3 nedēļas gaidu bampera pārkrāsošanu.

GB12 25.oktobris 2017 14:42
1 0 Atbildēt

Pamēģini paprasīt atlīdzību baltikumam vai banam, tad jēdziens "gumijas stiepšana" iegūs pavisam citu jēgu.

klients 25.oktobris 2017 15:47
1 0 Atbildēt

Baltikums pirms pāris gadiem lēmumu pieņēma pusotrā nedēļā. Bet remonts tur bija pamatīgs.

GB12 26.oktobris 2017 8:50
0 0 Atbildēt

Paveicās tev. Cik man ir bijušas darīšanas ar viņu izmaksām, kaut kas noticis ir tikai pēc tam, kad katru dienu sēž viņiem uz dvēseles.

Kalējs 26.oktobris 2017 12:45
0 0 Atbildēt

Cien. D.Lēvald, Jūs esat ļoti saudzīgs savās prognozēs ar 15%.

Pēc pieredzes varu teikt, ka nepareizi aizpildīto SP (saskaņoto paziņojumu) ir vairāk kā 50%. Protams jautājums ir ko uzskata par nepareizi aizpildītu.

Turklāt Jūsu teiktajā nesaskatīju īstenā atbildīgā pieminēšanu, kas nevēlas un neveicina situācijas uzlabojumu ar SP aizpildīšanu, kaut gan ir atbildīgs par SP uzturēšanu LV un ļoti labi pārzin smago situāciju.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nesavalda 800 Zs - Ferrari 812 Superfast avārija Londonā (+ VIDEO)

Gandrīz 300 000 eiro vērtā varenauto Ferrari 812 Superfast īpašnieks nesavalda savu 800 Zs jaudīgo spēkratu un avarē uz viena no Londonas tiltiem. Lasīt vairāk

 

Latvijas futbola leģenda Kaspars Gorkšs izmēģina jauno BMW 520i MHEV (+ VIDEO) 4

Šodien Tavs Auto TV aplūkosim īpašu auto! Auto, kura dzīves moto ir bauda braukt. Auto, kurš ir uzticīgs klasiskajai riteņu piedziņai. Auto, kura pretizslīdēšanas sistēmu iespējams deaktivizēt ar vienas pogas spiedienu! Auto, kura vēsture aizsākās jau tālajā 1972.gadā. Un – auto, kura vārdu raksta ar lielo B! Lasīt vairāk

 

Gribēja sodīt, taču iekrita pats - Mercedes izraisa avāriju (+ VIDEO) 3

Nepacietīgs Mercedes vadītājs sāk "grūstīties", cenšoties nobīdīt malā priekšā braucošo, taču rezultātā pats nonāk pretējā joslā, izraisot avāriju, kurā iesaistīti vairāki transportlīdzekļi. Lasīt vairāk

 

Jaunā Renault Megane GrandCoupe ar elegantāku un izsmalcinātāku dizainu 4

Mégane Coupé ir iecienījuši tie klienti, kuri meklē prestižu C segmenta sedanu. Kopš šī modeļa nākšanas klājā 2016. gadā, kopumā pārdotas 200 000 vienības. Pieejams aptuveni trīsdesmit valstīs, šis auto veicina Renault starptautisko izaugsmi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti