Apstiprinātas automatizētu transporta līdzekļu tehnoloģiju testēšanas vadlīnijas Latvijā 18

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Satiksmes Ministrija | 2.februāris 2018 13:19

Trešdien, 31.janvārī Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē tika apstiprinātas "Vadlīnijas automatizētu transportlīdzekļu tehnoloģiju testēšanai", kas nosaka prasības automatizētu transporta līdzekļu testēšanu uz publiski pieejamiem ceļiem Latvijā un mazina iespējamos riskus saistībā ar šādu transportlīdzekļu dalību satiksmē.

Lai Latvijā šādu transportlīdzekļu ieviešana un attīstības veicināšana noritētu sekmīgi, kā arī lai veicinātu dažādu ārvalstu investoru un tehnoloģiju piegādātāju interesi iesaistīties ar automatizētu transportlīdzekļu testēšanu saistītos projektos Latvijā, būtiska ir visu iesaistīto nozaru un institūciju sadarbība. Tādējādi sadarbojoties vairākām ministrijām un valsts institūcijām, kā arī nozares ekspertiem ir izstrādātas "Vadlīnijas automatizētu transportlīdzekļu tehnoloģiju testēšanai", kas tika apstiprinātas šonedēļ Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē.

Automatizētu transportlīdzekļu lietošana ir arī saistīta ar dažādiem riskiem, kas attiecas gan uz datu aizsardzību, gan datu drošību un privātumu, tāpat arī riskiem, kas saistīti citu satiksmes dalībnieku pieļautajām kļūdām ceļu satiksmē, kā arī atbildības sadali ceļu satiksmes negadījumā.

Lai arī Latvijā tuvākajā laikā lielākā daļa no ceļu satiksmē esošiem transportlīdzekļiem netiks pilnībā aizstāti ar automatizētiem transportlīdzekļiem, būtiska ir automatizētu transportlīdzekļu mijiedarbība ar pārējiem transportlīdzekļiem. Tāpat arī attiecībā uz ceļu infrastruktūru ir jāņem vērā ka ceļa zīmes, ceļa apzīmējumi, luksofori dažādās valstīs mēdz būt atšķirīgi, kas varētu ietekmēt automatizētu transportlīdzekļu spēju adaptēties noteiktā vidē.

Vadlīnijas tiks piemērotas gadījumos, kad tiks testēti augsti vai pilnīgi automatizēti transportlīdzekļi un to tehnoloģijas, sākot no maziem automatizētiem transportlīdzekļiem līdz tradicionāliem transportlīdzekļiem (automašīnām, autobusi un kravas transportlīdzekļi) uz publiski pieejamiem ceļiem Latvijā.

Minētās vadlīnijas netiek piemērotas, ja tiek testētas transportlīdzekļa palīgsistēmas vai arī ja testēšanas tiek veikta slēgtās testēšanas trasēs vai teritorijās, kas nav publiski pieejamas.

Vadlīnijās ir definēti jēdzieni, skaidroti transportlīdzekļa izgatavošanas, pārbūves un lietošanas noteikumi, norādītas prasības automatizētajam transportlīdzeklim, kā arī minētās vispārīgās drošības, apdrošināšanas prasības, kā arī konkrētās prasības testa transporta līdzekļa vadītājam, testa transporta līdzekļa operatoram un testēšanas asistentam.

Ar vadlīniju pilnu tekstu var iepazīties Satiksmes ministrijas mājas lapā: goo.gl/AK8phm

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BMW 2.februāris 2018 17:11
13 0 Atbildēt

Reiz es biju Ārzemēs. Jurčiks man iedeva naudu, lai es aizbrauktu atvestu radiatoru savam 320d. Jo Lietuvā tas bija daudz lētāks.

Tā nu es, Lietuvā braucu - redzu brauc mašīna ar autopilotu. Izrādās, ka Lietuvā jau var testēt. Latvānija kā vienmēr, atpaliek.

Tad nu takije dela - autopilots apstājās. Es apstājos blakus un 3 reizes nopīkstināju, kā to dara mans saimnieks - Davidičs. Es to darīju prikola pēc, bet autopilots atpazina tādus signālus un rāvās uz priekšu. Bļaha muha! Autopilots mani visas četras reizes izkoda.

Tad es braucu mājās, pa apledojošu ceļu, dzinu fūri un ielidoju grāvī. Bet vislielākās dusmas bija, kad ieraudzīju, ka tas robots apdzina to fri un aizbrauca. Pa ceļu, nevis pa grāvi.

usaexperc 3.februāris 2018 12:24
11 0 Atbildēt

Ja tu būtu eksperts, nevis experc, tad zinātu, ka visu to var izdarīt mājās, sēžot pie datora. Tam nav vajadzīga nekāda "apmācība" ielās. Visas tās distances, intervāli un braukšanas stili, rekacijas konkrētā situācijā ir elementāri programmējamas lietas, ko aitu cirpšanas dēļ nosauc par "mākslīgo intelektu", "6-to prātu" u.t.t.

650 2.februāris 2018 14:57
7 0 Atbildēt

Runā, ka par šīm te Vadlīnijām(un citām "tamlīdzīgām";) iAuto lietotāji (kopā ar visiem pārējiem šīs valsts Lohiem;) ir gatavi no savas dziļās kabatas jo dāsni samaksāt.Paldies.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti