Apstiprinātas automatizētu transporta līdzekļu tehnoloģiju testēšanas vadlīnijas Latvijā 18

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Satiksmes Ministrija | 2.februāris 2018 13:19

Trešdien, 31.janvārī Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē tika apstiprinātas "Vadlīnijas automatizētu transportlīdzekļu tehnoloģiju testēšanai", kas nosaka prasības automatizētu transporta līdzekļu testēšanu uz publiski pieejamiem ceļiem Latvijā un mazina iespējamos riskus saistībā ar šādu transportlīdzekļu dalību satiksmē.

Lai Latvijā šādu transportlīdzekļu ieviešana un attīstības veicināšana noritētu sekmīgi, kā arī lai veicinātu dažādu ārvalstu investoru un tehnoloģiju piegādātāju interesi iesaistīties ar automatizētu transportlīdzekļu testēšanu saistītos projektos Latvijā, būtiska ir visu iesaistīto nozaru un institūciju sadarbība. Tādējādi sadarbojoties vairākām ministrijām un valsts institūcijām, kā arī nozares ekspertiem ir izstrādātas "Vadlīnijas automatizētu transportlīdzekļu tehnoloģiju testēšanai", kas tika apstiprinātas šonedēļ Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē.

Automatizētu transportlīdzekļu lietošana ir arī saistīta ar dažādiem riskiem, kas attiecas gan uz datu aizsardzību, gan datu drošību un privātumu, tāpat arī riskiem, kas saistīti citu satiksmes dalībnieku pieļautajām kļūdām ceļu satiksmē, kā arī atbildības sadali ceļu satiksmes negadījumā.

Lai arī Latvijā tuvākajā laikā lielākā daļa no ceļu satiksmē esošiem transportlīdzekļiem netiks pilnībā aizstāti ar automatizētiem transportlīdzekļiem, būtiska ir automatizētu transportlīdzekļu mijiedarbība ar pārējiem transportlīdzekļiem. Tāpat arī attiecībā uz ceļu infrastruktūru ir jāņem vērā ka ceļa zīmes, ceļa apzīmējumi, luksofori dažādās valstīs mēdz būt atšķirīgi, kas varētu ietekmēt automatizētu transportlīdzekļu spēju adaptēties noteiktā vidē.

Vadlīnijas tiks piemērotas gadījumos, kad tiks testēti augsti vai pilnīgi automatizēti transportlīdzekļi un to tehnoloģijas, sākot no maziem automatizētiem transportlīdzekļiem līdz tradicionāliem transportlīdzekļiem (automašīnām, autobusi un kravas transportlīdzekļi) uz publiski pieejamiem ceļiem Latvijā.

Minētās vadlīnijas netiek piemērotas, ja tiek testētas transportlīdzekļa palīgsistēmas vai arī ja testēšanas tiek veikta slēgtās testēšanas trasēs vai teritorijās, kas nav publiski pieejamas.

Vadlīnijās ir definēti jēdzieni, skaidroti transportlīdzekļa izgatavošanas, pārbūves un lietošanas noteikumi, norādītas prasības automatizētajam transportlīdzeklim, kā arī minētās vispārīgās drošības, apdrošināšanas prasības, kā arī konkrētās prasības testa transporta līdzekļa vadītājam, testa transporta līdzekļa operatoram un testēšanas asistentam.

Ar vadlīniju pilnu tekstu var iepazīties Satiksmes ministrijas mājas lapā: goo.gl/AK8phm

 
Visi komentāri
 
usaexperc 2.februāris 2018 13:33
5 7 Atbildēt

Tātad arī mūsējie seko to idiņu paraugam un grib legalizēt eitanāziju! Nu būs iespēja tiem pro-amerikāņiem, kuriem nekādi neizdodas vinnēt zaļās kartes loterijā mirt kā elkiem, bet savā zemē - sadegot dzīviem teslā ar autopilotu. Vareni!

AnsisR 2.februāris 2018 13:47
5 2 Atbildēt

Runā, ka Baltijas tirgum Teslu aprīkošot ar diviem rezerves riteņiem un papildus riepu labojamo putu baloniņiem, jo autopilots bedres neprot atpazīt.

viencexperc 2.februāris 2018 16:55
3 1 Atbildēt

Kļūdies. Patiesība ir tieši pretēja. Kad tesla brauc ( pat bez autopilota) tā iegaumē visus ceļa nelīdzenumus, un nākošo reizi tuvojoties tai vietai samazina ātrumu un paceļ hadeni.

Tikai LV gadījumā tā atmiņa teslas planšetē piepildīsies ļoti ātri. Un nākošreiz visu ceļu uz 20 km/h brauksi. ( par pēdējo joks. Nav tik traki. Usa arī vietām ir slikti ceļi)

usaexperc 2.februāris 2018 19:01
1 1 Atbildēt

Plika diršana. Tesla neprot pat korķi apbraukt caur dzīvojamo zonu.

viencexperc 2.februāris 2018 20:15
0 1 Atbildēt

Drīz būs nākošās paaudzes autopilots. Tas būs gudrāks. Varbūt tad varēs.

650 2.februāris 2018 14:57
7 0 Atbildēt

Runā, ka par šīm te Vadlīnijām(un citām "tamlīdzīgām";) iAuto lietotāji (kopā ar visiem pārējiem šīs valsts Lohiem;) ir gatavi no savas dziļās kabatas jo dāsni samaksāt.Paldies.

wes 2.februāris 2018 16:26
4 2 Atbildēt

Derētu sākt ar baltajām ''vad'' līnijām, ar kurām apzīmē ceļa malas, kuru katastrofāli pietrūkst uz vairuma reģionālo ceļu!!

Bet nē. Jo tās taču nenes nekādu peļņu. Tā vietā stutējam augšā radarkātus un skaļi taurējam par satiksmes drošību. Opji un visādi citādi braukt nejēdzošie/ negribošie kā čunčināja ar 70, tā arī turpināja, ar radaru vai bez, bet to, ka tie kādā līkumā aizies taisni dēļ līniju neesamības, tiks norakstīts protams- uz laika apstākļiem neatbilstoši izvēlētu ātrumu...Še tev drošība!

msh 2.februāris 2018 21:59
3 2 Atbildēt

Un kāda jēga no tām līnijām? Priekš tam ir stabiņi, zīmes un pārtrauktā līnija ceļa vidū.

wes 3.februāris 2018 0:17
3 1 Atbildēt

Runa ir par braukšanu tumsā!!Ja naktī gribi noraut kreiso sānu gar fūri, turies vien ceļa vidū! Turklāt baltā līnija ļauj saskatīt gājēju, vai kādu šķērsli uz apmales. Bet tavus stabiņus traktors tikai maija vidū slaucīs ar birstēm...

msh 4.februāris 2018 11:29
0 0 Atbildēt

Ja tev naktī vajag baltas līnijas lai noturētos ceļam malā, tad pēdējais laiks kaut ko izdarīt ar lukturiem un/vai ar savām acīm, ja jau reiz tik švaki vari saskatīt ceļu...

wes 4.februāris 2018 13:44
0 0 Atbildēt

Tu esi absolūts cirvis! Turpini vien kratīties ar savu lamatu pa zemes ceļiem, tur tev līnijas nevajag. Ja tava lamata aizvilks līdz savas šprotpilsētas ostai, paprasi kādam, kurš iebrauc no Eiropas ar prāmi, kā tur šis jautājums ir atrisināts...

viencexperc 2.februāris 2018 17:03
7 1 Atbildēt

Daudzi apgalvo, ka lai autopilots sekmīgi darbotos, tam ir jābūt gandrīz mākslīgam intelektam, citi, ka pietiks aprīkot visus auto ar autopilotu, tos saslēgt kopējā sistēmā ( lai katrs auto "redzētu" citu, un pat nevajadzēs mākslīgo intelektu. Īlons Maskis visu laiku saka, ka jābūt kādai pogai, lai nepieciešamības gadījumā vadību varētu pārņemt cilvēks ( lai nebūtu ka tehnika tīšuprāt nolemj iznīcināt cilvēci).

Bet es uzskatu, ka Latvijas gadījumā nav vajadzīgs ļoti gudrs dators. Liela daļa latvijas braucēju brauc ar mazu intelektu. Tāpēc, jebkura mazintelektuāla programma nobrauks tā pat, kā vidējais Latvietis.

BMW 2.februāris 2018 17:11
13 0 Atbildēt

Reiz es biju Ārzemēs. Jurčiks man iedeva naudu, lai es aizbrauktu atvestu radiatoru savam 320d. Jo Lietuvā tas bija daudz lētāks.

Tā nu es, Lietuvā braucu - redzu brauc mašīna ar autopilotu. Izrādās, ka Lietuvā jau var testēt. Latvānija kā vienmēr, atpaliek.

Tad nu takije dela - autopilots apstājās. Es apstājos blakus un 3 reizes nopīkstināju, kā to dara mans saimnieks - Davidičs. Es to darīju prikola pēc, bet autopilots atpazina tādus signālus un rāvās uz priekšu. Bļaha muha! Autopilots mani visas četras reizes izkoda.

Tad es braucu mājās, pa apledojošu ceļu, dzinu fūri un ielidoju grāvī. Bet vislielākās dusmas bija, kad ieraudzīju, ka tas robots apdzina to fri un aizbrauca. Pa ceļu, nevis pa grāvi.

ezis71 2.februāris 2018 18:13
2 0 Atbildēt

Gadu vecs video,pa gadu noteikti esam spēruši soli tālāk,par autiņiem stāsts sākas no 6:30.

viencexperc 2.februāris 2018 18:52
0 0 Atbildēt

lūk ko maskis par to saka

var sākt no 11:50

usaexperc 2.februāris 2018 19:00
1 0 Atbildēt

Vispār mūsējie varēja būt gudrāki un aizliegt testēšanu kā tādu vispār. Un tad, kad visi citi būs iztestējušies tik tālu, ka viens otru apsituši, tad atļaut nevis testēt bet piereģistrēt lietošanai satiksmē šos autopilotus. Nu teiksim pēc gadiem 5-10. Tad jau visas bērnu slimības būs izslimotas, Masks ar savām stulbajām idejām būs neatgriezeniski pazudis kosmosā.

viencexperc 2.februāris 2018 20:26
2 1 Atbildēt

Latvijā autopilots var daudz ko iemācīties, ko nevar kaut kādā nīderlandē.

Tu vari pateikt saviem draudziņiem bmwistiem, lai apmāca to autopilotu. Piemēram, ko viņš darīs, ja aiz viņa brauks kāds neievērojot distanci, piemēram metra attālumā? Vai korķos - lai stājas cieši blakus. Ja jau tur tas dators mācās, tad latvijā testētais būs pats krutākais.

usaexperc 3.februāris 2018 12:24
11 0 Atbildēt

Ja tu būtu eksperts, nevis experc, tad zinātu, ka visu to var izdarīt mājās, sēžot pie datora. Tam nav vajadzīga nekāda "apmācība" ielās. Visas tās distances, intervāli un braukšanas stili, rekacijas konkrētā situācijā ir elementāri programmējamas lietas, ko aitu cirpšanas dēļ nosauc par "mākslīgo intelektu", "6-to prātu" u.t.t.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti