Vislielākās galvassāpes šoferiem Latvijā sagādā paralēlā parkošanās 7

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Linda Miltiņa | 26.jūnijs 2018 9:55

Automašīnas novietošana ielas malā starp citiem auto jeb paralēlā parkošanās ir situācija, kas šoferiem Latvijā sagādā vislielākās grūtības. Paralēlo parkošanos par sev grūtāko auto novietošanas veidu atzinuši 67% šī gada ParkoSkolas dalībnieku.

Krietni mazāka daļa šoferu jeb 17% no ParkoSkolas dalībniekiem atzīst, ka vislielākās galvassāpes sagādā brīži, kad automašīna jānovieto perpendikulāri ielas malai ar priekšpusi vai mugurpusi, savukārt 16% dalībnieku par problemātisku atzīst automašīnas novietošanu slīpi jeb “skujiņā”.

16,4% bezmaksas parkošanās nodarbību apmeklētāju atzina, ka viņiem pašiem gadījies iekļūt avārijā, novietojot automašīnu autostāvvietā. Gandrīz puse jeb 49% ParkoSkolas dalībnieku aptaujā Latvijas autovadītāju parkošanās prasmes novērtēja kā ļoti zemas vai nepietiekamas, savukārt 78% atzina, ka viņu paziņu vai draugu lokā ir kāds, kuram parkošanās prasmes derētu atsvaidzināt.

Lai autovadītājiem būtu iespēja pilnveidot savas prasmes un iemaņas, kā arī samazinātu negadījumu skaitu autostāvvietās, „EuroPark Latvia”, Drošas Braukšanas Skola (DBS) un apdrošināšanas sabiedrība ERGO kopīgi īsteno sociālu projektu ParkoSkola, kura ietvaros ikviens šoferis, kuram jau ir kabatā tiesības, var saņemt bezmaksas auto novietošanas apmācības. ParkoSkolas nodarbības pēc vasaras pārtraukuma šogad atkal atsāksies rudenī, taču bezmaksas nodarbībām var pieteikties jau tagad.

„Drošas Braukšanas Skolas” vadītājs Jānis Vanks par lielākajiem klupšanas akmeņiem uzskata steigu, vāju gabarītu izjūtu un zināšanu trūkumu par parkošanās pamatprincipiem. „Paralēlā parkošanās ir tā, kas autovadītājiem parasti sagādā vislielākās grūtības, īpaši, ja tas tiek darīts ielas malā intensīvas satiksmes apstākļos, nejūtoties droši par sava auto gabarītiem un to, kā parkoties pareizi. Jāatzīst, ka parkošanās sagādā grūtus brīžus ļoti daudziem šoferiem. Parkoties nereti traucē neiecietība no apkārtējo autovadītāju puses, kuri negrib pagaidīt, taurē, miršķina gaismas vai spiežas garām, vairojot stresu tam vadītājam, kurš satiksmes pilnā ielā grib novietot auto. Tāpēc labas parkošanās prasmes vairo noturību pret šādām stresa situācijām un mazina arī avāriju risku,” viņš saka.

Arī apdrošināšanas sabiedrības ERGO prakse, vērtējot saņemtos atlīdzību pieteikumus, liecina, ka steiga un, iespējams, nepietiekamas automašīnas novietošanas prasmes var būt iemesls savas vai citas automašīnas saskādēšanai. “Izskatot apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus, redzam, ka tipiskākie negadījumi “parkojoties” ir sadursmes, uzbraukšana objektiem – stabam, apmalei, nožogojumam, kā arī bieži automobilis novietots par tuvu un, atverot tā durvis, tiek saskādēts blakus stāvošais transportlīdzeklis. Nereti automašīnas tiek bojātas tieši lielveikalu stāvvietās, jo īpaši pirmssvētku dienās vai pirms nedēļas nogalēm, jo sevišķi vasaras periodā, kad ir būtiski intensīvāka cilvēku un automašīnu plūsma lielveikalu autostāvietās. Bieži vien iemesls ir cilvēciska neuzmanība vai arī automašīnas novietošana pārāk tuvu blakus esošajai automašīnai. Visbiežāk lielveikalu stāvvietās sadursmes notiek, izbraucot no stāvvietas atpakaļgaitā, tāpēc ieteicams lielveikalu stāvvietās automašīnu novietot tā, lai izbraukšana nebūtu jāveic atpakaļgaitā un ceļš būtu labi pārredzams. Lai gan katrs autovadītājs jau reiz apguvis auto novietošanas tehniku, ar laiku tā mēdz piemirsties, īpaši, ja diendienā auto nav nepieciešams novietot pieblīvētos stāvlaukumos vai ielu malās. Atsvaidzināt automašīnas novietošanas prasmes vienmēr ir lietderīgi un vērtīgi, tāpēc ERGO labprāt iesaistās “ParkoSkolas” projektā, sniedzot šādu bezmaksas apmācību iespēju arvien lielākam cilvēku skaitam,” saka Ingrīda Ķirse, ERGO valdes locekle Baltijas valstīs.

TOP5 paralēlās parkošanās padomi

Pārliecinies, ka automašīna ietilps izvēlētajā stāvvietā

Piebraukšana pie kārotās paralēlās stāvvietas ielas malā nepieredzējušiem šoferiem vai tādiem, kuri slikti izjūt sava auto gabarītus, ir labākais veids, kā pārliecināties, ka automašīna stāvvietā ietilps. Ja stāvvietas garums ir nedaudz lielāks par automašīnas garumu, var ķerties pie parkošanās. 

Iebraukšana stāvvietā ar auto aizmuguri – efektīvāka un ātrāka

Bieža autovadītāju kļūda, novietojot automašīnu, ir iebraukšana paralēlajā stāvvietā ar automašīnas priekšgalu. Ja vien starp abiem auto nav ļoti daudz vietas, iebraucot stāvvietā ar automašīnas priekšgalu, auto iztaisnošana un iestīvēšanās iecerētajā vietā var prasīt līdz pat 20 lieku manevru un aizņems krietni vairāk laika, tāpēc ieteicams automašīnas novietošanai paralēlajā stāvvietā izvēlēties iebraukšanu ar automašīnas aizmuguri.  

Pareiza tehnika

Autovadītājiem ieteicams mest pie malas nepārliecinātību, laikus parādīt pagriezienu un ar automašīnu turpināt kustību uz priekšu, līdz auto ir vienā līnijā ar priekšā novietoto automašīnu. Pēc tam jāieslēdz atpakaļgaita un auto stūre, pieņemot, ka stāvvieta ir labajā pusē, jāsagriež līdz galam pa labi un lēnām jāvirzās atpakaļ. Kad kreisajā sāna spogulī parādās aizmugurē novietotā auto numurzīme, ir laiks iztaisnot stūri un vēl nedaudz turpināt kustību atpakaļ. Kad aizmugurējie riteņi gandrīz skar ietves malu, stūre jāsagriež līdz galam uz kreiso pusi un jāturpina kustība atpakaļ. Šajā mirklī jāseko līdzi, lai auto priekšgals manevra laikā neskartu priekšā novietoto automašīnu, bet pakaļgals – aizmugurē stāvošo. Kad auto iztaisnots kārotajā stāvvietā, manevrs ir pabeigts.

Pārliecinies, vai tavs auto netraucēs izbraukšanai citiem

Pirms atstāt auto, vienmēr ieteicams pārliecināties, ka automašīna nav novietota pārāk tuvu priekšā vai aizmugurē esošajiem auto. Jāņem vērā, ka pārāk tuva parkošanās palielina avāriju risku.

Prakse, prakse un vēlreiz prakse

Par to, ka parkošanās nesokas tik raiti, kā gribētos, nav jākaunas. Auto novietošana grūtības var sagādāt arī pašiem pieredzējušākajiem šoferīšiem – par to liecina arī ParkoSkolas 2018.gada statistika, kas rāda, ka nodarbību apmeklētāju vidējais vecums 2018.gadā bija 33,9 gadi. Ja nejūties droši par tehniku, atrodi nomaļu vietu savas mājas pagalmā vai citā vietā, kur nav intensīva satiksme, un izmēģini parkošanās manevrus praksē, līdz jūties pārliecināts par saviem spēkiem. Līdzīgi kā braukšanas prasmes arī auto novietošanas prasmes vienmēr ir vērts pilnveidot, piesakoties uz nodarbībām pie kāda braukšanas instruktora vai arī apmeklējot bezmaksas ParkoSkolas nodarbības.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
jucis 26.jūnijs 2018 10:41
3 4 Atbildēt

nu luk ja 2/3 ir problemas ar parkosanos, tad ko tas liecina par vinu autovadisanas prasmem? ko var sagaidit no tadiem manevriem ka apdzisana vai parkartosanas, vai kaut vai nogriesanas pa labi vai kreisi, vai normalas distances ieturesana? diemzel lielais vairums nemaz nesaprot ka kaut ko dara nepareizi un nekad ari nesapratis. ta ka taja teiciena, ja tu esi miris, tad apkartejiem ir gruti bet tu pats to nesaproti, tiesi tapat ir ja tu esi stulbs

msh 26.jūnijs 2018 19:22
3 1 Atbildēt

Ja tu autovadītāju vērtē pēc viņa mašīnas novietošanas prasmēm, tad ko tas liecina par tavām domāšanas spējām?

Man arī ir problēmas novietot mašīnu paralēli ielas malai vietā starp divām mašīnām. Kāpēc man ir šādas problēmas? Tāpēc ka visu savu autobraucēja mūžu es esmu dzīvojis vienā no divām mājvietām - vienā mašīna jānovieto uz piebraucamā celiņa vai garāžā tā galā, taisni iebraucot - otrā mašīna ir jānovieto mājas priekšā uz celiņa, atkal, taisni piebraucot. Tikmēr paralēlā mašīnas novietošana man ir vajadzīga, nu, teiksim, reizi ceturksnī - un tā nu šī prasme man klibo un turpinās klibot.

jucis 27.jūnijs 2018 11:09
1 0 Atbildēt

parkosanas prasmes izriet no intereses par autovadisanu. paralela parkosanas tomer ir tada lieta kura katram kurs nav lohs butu jamak, es kad biju jauns saspraudu zarus pakjos seta un macijos parkoties starp tiem, paris stundu darbs un pec tam visu atlikuso muzu miers. man tas skiet logiskak, neka 4x gada iebraucot pilseta meklet specialu stavvietu kur var taisni iebraukt

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis 2

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti