Valdība lemj par pielāgošanas prasībām transportlīdzekļiem ar vadību labajā pusē 4

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Satiksmes Ministrija | 11.jūlijs 2018 7:32

Valdība 10.jūlijā pieņēma noteikumu projektus, kas nosaka transportlīdzekļu pielāgošanas prasības, kas jāizpilda personai attiecībā uz transportlīdzekli ar vadības ierīcēm labajā pusē. No 2018.gada 1.novembra Latvijā varēs pastāvīgi reģistrēt transportlīdzekļus ar stūri labajā pusē.

Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotie noteikumi projekti paredz, ka tehnisko prasību kopumā būs jāietver – obligāta prasība uzstādīt labās puses kustībai paredzētus priekšējos (galvenos) lukturus, pakaļējo miglas lukturi/us, ārējos atpakaļskata spoguļus ar atbilstošu redzamību, kā arī transportlīdzeklim būs jābūt aprīkotam ar papildus netiešās redzamības sistēmu, kas nodrošinātu vadītājam brauktuves kreisās puses pārredzamību.

Šodien valdībā apstiprinātie "Grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumos Nr.295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa"" paredz, ka transportlīdzeklim ar vadības ierīcēm labajā pusē, auto kreisajā pusē papildus jāuzstāda netiešās redzamības sistēma – spoguļu pāri, lai nodrošinātu vadītājam brauktuves kreisās puses pārredzamību un attēla reģistrēšanas ierīces ar attēla atspoguļošanas ierīci – videokameru vai ekrānu.

Vienlaikus MK skatīts arī noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 17.augusta noteikumos Nr.725 "Transportlīdzekļa pārbūves noteikumi"", kas atvieglo tiesību normu izpratni un pielietošanu ikdienā, precizējot, pilnveidojot un papildinot:

-           gadījumus, kad izmaiņas transportlīdzekļa konstrukcijā un/vai aprīkojumā nav uzskatāmas par pārbūvi;

-           transportlīdzekļu pārbūves veidus pēc to iedalījuma;

-           būtiskās tehniskās prasības transportlīdzekļu pārbūvei.

Uzziņa: ar 2018.gada 12.aprīļa grozījumiem “Ceļu satiksmes likuma” 10. panta astotās daļas 1. punktā no 2018.gada 1.novembra ir atcelts aizliegums Latvijā pastāvīgi reģistrēt transportlīdzekļus ar vadības ierīcēm labajā pusē, tādēļ izstrādātas transportlīdzekļu pielāgošanas prasības, kuras jāizpilda personai attiecībā uz transportlīdzekli ar vadības ierīcēm labajā pusē, kuru persona vēlas pastāvīgi reģistrēt Latvijā, bet nav uzskatāmas par transportlīdzekļa pārbūvi.

 

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
reku 11.jūlijs 2018 9:24
10 2 Atbildēt

Tur jālemj īsi-aizliegt tādus tr.līdzekļus,izņemot traktortehniku.

ezis 11.jūlijs 2018 12:32
5 2 Atbildēt

Vai mums par maz pārgalvīgo braucēju?Atļaujiet satiksmē piedalīties arī šādām mašīnām un nelaimes dubultosies

kasinsh79 13.jūlijs 2018 7:44
1 0 Atbildēt

Vakar pirmo tādu pajaunu brīnumu jau Rīgā redzēju. Vēsā mierā, pie stūres labajā pusē čalis ar pavisam jaunu X6 un - LV reģistrācijas numuriem un LV tehniskās apskates uzlīmi

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti