Visi komentāri - Valdība lemj par pielāgošanas prasībām transportlīdzekļiem ar vadību labajā pusē

Valdība lemj par pielāgošanas prasībām transportlīdzekļiem ar vadību labajā pusē 4

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Satiksmes Ministrija | 11.jūlijs 2018 7:32

Valdība 10.jūlijā pieņēma noteikumu projektus, kas nosaka transportlīdzekļu pielāgošanas prasības, kas jāizpilda personai attiecībā uz transportlīdzekli ar vadības ierīcēm labajā pusē. No 2018.gada 1.novembra Latvijā varēs pastāvīgi reģistrēt transportlīdzekļus ar stūri labajā pusē.

Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotie noteikumi projekti paredz, ka tehnisko prasību kopumā būs jāietver – obligāta prasība uzstādīt labās puses kustībai paredzētus priekšējos (galvenos) lukturus, pakaļējo miglas lukturi/us, ārējos atpakaļskata spoguļus ar atbilstošu redzamību, kā arī transportlīdzeklim būs jābūt aprīkotam ar papildus netiešās redzamības sistēmu, kas nodrošinātu vadītājam brauktuves kreisās puses pārredzamību.

Šodien valdībā apstiprinātie "Grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumos Nr.295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa"" paredz, ka transportlīdzeklim ar vadības ierīcēm labajā pusē, auto kreisajā pusē papildus jāuzstāda netiešās redzamības sistēma – spoguļu pāri, lai nodrošinātu vadītājam brauktuves kreisās puses pārredzamību un attēla reģistrēšanas ierīces ar attēla atspoguļošanas ierīci – videokameru vai ekrānu.

Vienlaikus MK skatīts arī noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 17.augusta noteikumos Nr.725 "Transportlīdzekļa pārbūves noteikumi"", kas atvieglo tiesību normu izpratni un pielietošanu ikdienā, precizējot, pilnveidojot un papildinot:

-           gadījumus, kad izmaiņas transportlīdzekļa konstrukcijā un/vai aprīkojumā nav uzskatāmas par pārbūvi;

-           transportlīdzekļu pārbūves veidus pēc to iedalījuma;

-           būtiskās tehniskās prasības transportlīdzekļu pārbūvei.

Uzziņa: ar 2018.gada 12.aprīļa grozījumiem “Ceļu satiksmes likuma” 10. panta astotās daļas 1. punktā no 2018.gada 1.novembra ir atcelts aizliegums Latvijā pastāvīgi reģistrēt transportlīdzekļus ar vadības ierīcēm labajā pusē, tādēļ izstrādātas transportlīdzekļu pielāgošanas prasības, kuras jāizpilda personai attiecībā uz transportlīdzekli ar vadības ierīcēm labajā pusē, kuru persona vēlas pastāvīgi reģistrēt Latvijā, bet nav uzskatāmas par transportlīdzekļa pārbūvi.

 

 
Visi komentāri
 
reku 11.jūlijs 2018 9:24
10 2 Atbildēt

Tur jālemj īsi-aizliegt tādus tr.līdzekļus,izņemot traktortehniku.

ezis 11.jūlijs 2018 12:32
5 2 Atbildēt

Vai mums par maz pārgalvīgo braucēju?Atļaujiet satiksmē piedalīties arī šādām mašīnām un nelaimes dubultosies

kasinsh79 13.jūlijs 2018 7:44
1 0 Atbildēt

Vakar pirmo tādu pajaunu brīnumu jau Rīgā redzēju. Vēsā mierā, pie stūres labajā pusē čalis ar pavisam jaunu X6 un - LV reģistrācijas numuriem un LV tehniskās apskates uzlīmi

GTD2 13.jūlijs 2018 13:39
0 0 Atbildēt

vēl pvarētu paprasīt pārlikt stūri kreisā pusē un viss būtu kārtībā

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti